Zwaar gewicht BIO bbs

Gezien het feit dat andere fabrikanten het kennelijk niet voor elkaar krijgen om zware bb's te produceren die bio genoeg zijn is het helemaal geen gek idee dat hotshot zijn ingredienten anders zijn als andere bb's en dat graag geheim houden en dat is hun goed recht.

• Leuk
Waarderingen: RamonDales
Dus jij denkt dat er geen fabrikanten zijn die het maar als te graag 100 keer proberen om het te kopiëren? Zeker nu en zoveel fabrikanten hun BIO bb's in orde willen hebben. Ik snap het punt van henny. En je mag iets bullshit vinden, maar iets gewoon als bullshit verklaren is een stapje te ver.

Als iets je mening is, formuleer het dan ook zo..

Het is geen mening, het is een feit, als chemie, waaronder spuitgieten, zo makkelijk zou zijn, dan zou elke idioot het kunnen in zijn achter tuin.. Het is inderdaad belachelijk om te zeggen dat op basis van een elementen analyse (ingrediënten) je hun bb's perfect kan namaken. Betekent niet dat ik het oneens ben met het feit dat ze een bedrijfsgeheim clausule op hun certificaten hebben. Dat is zelfs geheel logisch en doet bijna elk bedrijf dat R&D doet, zelfs al komt er niks nuttigs uit.

Ik wilde hier vooral de nadruk leggen op het feit dat spuitgieten niet even is van gooi de juiste ingrediënten bij elkaar en je hebt een perfect product. Oftewel het feit dat ze er een NDA op hebben, heb ik niet willen aankaarten en dat deed ik ook niet, dat is wat jullie eruit halen.

Iets kan misschien lastig zijn, maar dat betekent niet per definitie dat het niet te doen is. In China worden ze daar ook steeds beter in.

Iets kan misschien lastig zijn, maar dat betekent niet per definitie dat het niet te doen is. In China worden ze daar ook steeds beter in.

Betekent nog steeds dat je een hoop apparatuur nodig hebt en een aantal proces technologen die een proces kunnen optimaliseren, dit is inderdaad lastig, maar is niet gelijk aan onmogelijk. In China kunnen ze een hoop na bootsen, maar het is dan vaak wel kwantiteit in plaats van kwaliteit, want anders zou iedereen gretig gebruik maken van de el cheapo bb's bij ACM replica's.

Als hotshot zo'n geniale uitvinding heeft gedaan waarom vragen ze dan geen patent aan met een x% range in specs zodat het onmogelijk word om ze na te maken.
Doet een floeper uit china het dan wel sleep je hem gewoon voor een rechter.

Jup wat @Oddball zegt, is soms zelfs zo dat de regering het beschermt omdat die niet willen dat industrie uit hun handen wordt genomen. Zelfde redenen dat nergens de ARES vectors worden verkocht behalve in Aziatische landen.

Nee maar de Europese markt kunnen ze wel vergeten. Kijk maar naar bv lego.
Die heeft ook een eeuwigheid monopolie gehad. Totdat het verliep en nu heb je ineens sluban en andere meuk op de Europese markt.

Bij mijn vorige werkgever hadden wij ook patenten op diverse dentaal legeringen en in Europa is er niemand geweest die het aandurfde binnen de vastgelegde specs te gaan zitten.

Nee maar de Europese markt kunnen ze wel vergeten. Kijk maar naar bv lego.
Die heeft ook een eeuwigheid monopolie gehad. Totdat het verliep en nu heb je ineens sluban en andere meuk op de Europese markt.

Bij mijn vorige werkgever hadden wij ook patenten op diverse dentaal legeringen en in Europa is er niemand geweest die het aandurfde binnen de vastgelegde specs te gaan zitten.

Dat klopt wel, maar heb je dan weer niet dat patenten openbaar op te vragen zijn en dus iedereen ze kan inzien. Je kan natuurlijk heel globaal zijn maar dan is hij weer heel makkelijk te omzeilen.

Nee je moet niet globaal zijn, dan omzeilt iedereen het idd. Ze moeten strak vastleggen per element wat erin zit en dat je in een range van x% het niet mag kopiëren. Zo kun je buiten die range gaan zitten maar dan krijg je crap bb's. Of helemaal geen bb's.
En als het vastgelegd is dan hoef je ook niet meer geheimzinnig te doen want het mag toch de komende jaren niet gekopieerd worden.

Leggen ze het niet vast dan komt er zeker wel op korte termijn een zelfde soort bb op de markt. Zoiets blijft toch nooit lang geheim.
Lonex of andere investeren dan gewoon in een uitgebreide element analyse en weten dan exact wat er in hotshot zit.

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Camilo
Heel leuk dat de hotshots alle papieren netjes op orde hebben, maar bij Balls and arrows mocht ik ze 2 weken geleden niet meer gebruiken. Moest zelfs moeilijk doen om het potje van 25 eurie weer terug te krijgen en daarbij plechtig beloven dat ze de tas niet meer uit zouden komen.

Ik begrijp dat de orga het zelf voor het zeggen heeft, maar vind het kwalijk dat als ik gekeurde bb's koop die alle papieren op orde hebben, ik nog ineens in de problemen kan komen.

Naar mijn mening is het dan ook zaak van de NABV om een uniforme lijst te maken met wat wel en niet mag worden gebruikt.

Heel leuk dat de hotshots alle papieren netjes op orde hebben, maar bij Balls and arrows mocht ik ze 2 weken geleden niet meer gebruiken. Moest zelfs moeilijk doen om het potje van 25 eurie weer terug te krijgen en daarbij plechtig beloven dat ze de tas niet meer uit zouden komen.

Ik begrijp dat de orga het zelf voor het zeggen heeft, maar vind het kwalijk dat als ik gekeurde bb's koop die alle papieren op orde hebben, ik nog ineens in de problemen kan komen.

Naar mijn mening is het dan ook zaak van de NABV om een uniforme lijst te maken met wat wel en niet mag worden gebruikt.

En daarom ga ik niet meer naar Balls & Arrows. Wanneer je zegt: "alles boven .36 van Valken is niet bio en mag niet gebruikt geworden want dat is geen Bio" dan heb je gewoon schijt aan de certificaten die sommige merken gewoon bezitten. Natuurlijk zijn niet alle zware bb's bio terwijl ze dat wel beweren, dus er moet wel controle zijn op de certificaten die geleverd worden.

Mij lijkt het bij balls meer eigen belang. Want die hebben een eigenmerk bbs tot .36.

Om nog mooier te maken; een team maat van mij heeft specna .40 of .43 gekocht in hun veldwinkel. En die mochten weer wel..... Heel bijzonder als je het mij vraagt

• Leuk
Waarderingen: Crix
Het is een erg leuk veld om te spelen, maar het BB beleid slaat inderdaad nergens op. Ben daarna maar weer lekker gaan raggen met m'n AK. Had alleen .43 en .25 bb's mee en dat vind ik net te licht voor in m'n sniper.

Nabv is ermee bezig wat ik hoorde. Ze hebben alle bb soorten opgestuurd naar een instantie die test of die bb daadwerkelijk voldoet aan de NEN norm voor bio

Klinkt goed. En dan nu hopen dat organisaties dit dan ook echt over nemen

Eigenlijk belachelijk dat zo iets mag. Als een BB fabrikant de papieren op orde heeft, heb je geen reden om ze te weigeren.. En daar zou de NABV best wat van mogen zeggen. Zeker voor de snipers onder ons is dit echt een dingetje.

• Leuk
Waarderingen: Crix
uiteindelijk moet de gemeente en de partij die over de grond gaan ook akkoord zijn.
De reden/smoes die B&A gebruikt is dat zij de grondopschoon kosten moeten betalen en dat de BB's niet afbreken.