Ik ben een noob!

qlymax

Well-Known Member
16 okt 2017
127
55
Trophies
11
Goedenavond,

Ik heb mijzelf een aantal dagen geleden aangemeld op dit forum en heb in de tussentijd natuurlijk niet stil gezeten. Ik heb dit forum afgestruind en diverse webshops bekeken. Vanavond ben ik beland op TaiwanGun.com. Ik ben hier op zoek gegaan naar een 'goedkoop' starters replica.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik het volgende tegen: http://www.taiwangun.com/en/electric/cm-513-cyma?from=listing&campaign-id=19. Deze replica is van metaal en kost maar €79,55. Ik vraag mij serieus af waarom deze replica zo 'goedkoop' is? Kunnen jullie mij een beginners replica's aanraden of in ieder geval helpen waar ik op moet letten?

Ik wil een kwalitatief goede replica voor een zo laag mogelijke prijs, om mee te starten. Aangezien ik nog geen ervaring heb, wil ik ook het liefst een replica die weinig onderhoud vergt. Vast te veel eisen voor het budget, maar alle hulp is welkom!

Greetz!

Uitzondering daar gelaten, ik weet ze zo even niet.

Voor een beetje beginners replica (upgraden moet/ga je toch wel) zit je gauw rond de 150,-
Goede beginners modellen (wordt her en der op het forum al genoemd) G&G, Specna Arms, Classic Army, ASG, en nog wel een aantal, Cyma zie ik ook nog wel eens voorbij komen, maar over het algemeen prijs staat vaak wel in relatie tot kwaliteit.

Elk Airsoft apparaat vereist onderhoud, denk aan barrel cleaning, gearbox reinigen en smeren, de buitenkant schoon maken e.d.

• Leuk
Waarderingen: Jan en qlymax
Uitzondering daar gelaten, ik weet ze zo even niet.

Voor een beetje beginners replica (upgraden moet/ga je toch wel) zit je gauw rond de 150,-
Goede beginners modellen (wordt her en der op het forum al genoemd) G&G, Specna Arms, Classic Army, ASG, en nog wel een aantal, Cyma zie ik ook nog wel eens voorbij komen, maar over het algemeen prijs staat vaak wel in relatie tot kwaliteit.

Elk Airsoft apparaat vereist onderhoud, denk aan barrel cleaning, gearbox reinigen en smeren, de buitenkant schoon maken e.d.
Thanks voor het snelle reageren! Heb je toevallig linkjes van replica's die jij zou aanschaffen in mijn situatie?

Uiteraard is het schoonmaken geen probleem, alleen moet het uit elkaar halen niet té technisch worden...

Ik heb even met je meegekeken.

Wat mij meteen opvalt dat in de beschrijving staat dat de replica bestaat uit een combinatie van aluminium, ABS en staal. Helemaal van metaal is ie dus niet. Ik kan niet helemaal duidelijk onderscheiden qua plaatjes wat van alumium/staal is, maar het geheel geeft mij de indruk dat alleen de grote RIS railing van metaal is en de rest van kunststof. (gezien op het oog, heb mij verder niet verdiept.)

De replica is waarschijnlijk goedkoop omdat ie intern niet heel goed zou zijn. Onder de motorkap zal de gearbox niet veel voorstellen.

Je geeft zelf aan dat je opzoek bent naar een starter replica. Ik 'ken' zelf 1 goede starters replica omdat ik deze zelf ook heb en zelf ook aanraadt. Dit is net zoals deze replica een Cyma, maar dan aan AK. Het gaat hier om de CM.077, waar ik ook een review van geschreven heb . Misschien heb je daar wat aan.

Vaak is het echter wel zo dat goedkoop op termijn duurkoop kan zijn. Ik zelf heb de ervaring dat het qua replica's in de goedkopere categorie je sneller problemen ziet, als ik ook zo kijk naar mensen waarmee ik skirm. De meeste zijn overgestapt naar duurdere replica's na frustraties rond goedkopere replica's.

• Leuk
Het staat gewoon in de beschrijving wat van plastic is :| "but thanks to the use of high-quality plastic in place of elements made of metal (eg. body, handguard, front/rear sights, buffer tuber, magazine)".

Dit zijn geen goede replica's, überhaupt CYMA M4's zijn garbage, iig zeker de oude series, de nieuwere zouden wel wat beter moeten zijn. CYMA is interessant voor hun VFC based AK's en een aantal andere replica's maar totaal niet voor hun M4's. Als je op een budget bent kijk dan naar de Specna Core series, de G&G Combat Machines of de normale Specna Arms. Een goede replica voor een klein budget die geen onderhoud nodig heeft bestaat niet en daarbij op den duur wil je 99% van de replica's toch wel gaan upgraden.

• Leuk
Het staat gewoon in de beschrijving wat van plastic is :| "but thanks to the use of high-quality plastic in place of elements made of metal (eg. body, handguard, front/rear sights, buffer tuber, magazine)"

:oops:

Ja, dat heb ik dus in de snelligheid gemist. *zucht

Vroege diensten op werk. M'n concentratie gaat er niet op vooruit in de avonduren. o_O

• Leuk
Waarderingen: qlymax
Het staat gewoon in de beschrijving wat van plastic is :| "but thanks to the use of high-quality plastic in place of elements made of metal (eg. body, handguard, front/rear sights, buffer tuber, magazine)".

Dit zijn geen goede replica's, überhaupt CYMA M4's zijn garbage, iig zeker de oude series, de nieuwere zouden wel wat beter moeten zijn. CYMA is interessant voor hun VFC based AK's en een aantal andere replica's maar totaal niet voor hun M4's. Als je op een budget bent kijk dan naar de Specna Core series, de G&G Combat Machines of de normale Specna Arms. Een goede replica voor een klein budget die geen onderhoud nodig heeft bestaat niet en daarbij op den duur wil je 99% van de replica's toch wel gaan upgraden.
Ik heb even gezocht op deze merken en kom al snel uit op replica's van zeker wel €150+ en de mooiere varianten vanaf €200. Klopt dit, of mis ik iets?

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb even gezocht op deze merken en kom al snel uit op replica's van zeker wel €150+ en de mooiere varianten vanaf €200. Klopt dit, of mis ik iets?

Dat klopt. Een specna arms core is toch het minste wat ik zou kopen. Alles onder de 100 euro is weggegooid geld. De externals van die apparaten zijn van (goedkoop) plastic en hetzelfde geldt voor de internals.

• Leuk
Ik denk dat je onder de 100 euro geen replica's gaat zien die echt geweldig zijn, misschien dat je een Amoeba goedkoop uit italie kan halen voor 100-150 of dat je een goedkope CYMA Ak kan halen maar veel meer wordt het daar niet, vanaf 150-200 krijg je pas echt de degelijke keuzes. Je kan naar mijn mening beter sparen voor net iets meer dan een miskoop doen onder de 100 euro.

• Leuk
Die ziet er erg tof uit!

Volgens mij ben ik er wel achter dat ik mijn budget moet verhogen ^^

Ik gebruik deze replica zelf ook, en bevalt heel goed! Geen problemen mee gehad, alleen mijn eigen falen tijdens het onderhoud. Prima replica om mee te starten, maar heeft wel wat nadelen.

-Krast heel snel (mijn AA ga ik daarom verven)
-Body is helemaal van plastic, dus voelt niet heel realistisch.
-Voor langer gebruik zijn een aantal onderhouds/upgrades nodig. Zoals Shimmen, nozzle vervangen enz. Dit kan je laten doen of zelf doen.

Voordelen:
-Door de plastic body is hij heel makkelijk te hanteren
-Makkelijk CQB te gebruiken als de stock ingeschoven is
-Best goede prestaties vanuit de doos
-Hele goede trigger responds
-Na gearbox onderhoud kan hij makkelijk een 11.1V lipo hebben.
-Goedkoop voor wat je krijgt

• Leuk
Mijn beginners replica: http://www.taiwangun.com/en/electric/cm-077a-cyma?from=listing&campaign-id=19

Ben er erg tevreden over. Niet helemaal van staal, maar de stukken die van plastic zijn gemaakt voelen als een stuk industrieel plastic. Geen speelgoed spul. Het is waarschijnlijk sterker dan het gebruikte staal.

Heb er voor ongeveer 50 euro aan upgrades inzitten. Barrel, hop-up rubber en zwakkere spring. Afgelopen weekend heeft iemand anders hem geleend en die vroeg na afloop gelijk of hij hem mocht kopen.

• Leuk
Ik gebruik deze replica zelf ook, en bevalt heel goed! Geen problemen mee gehad, alleen mijn eigen falen tijdens het onderhoud. Prima replica om mee te starten, maar heeft wel wat nadelen.

-Krast heel snel (mijn AA ga ik daarom verven)
-Body is helemaal van plastic, dus voelt niet heel realistisch.
-Voor langer gebruik zijn een aantal onderhouds/upgrades nodig. Zoals Shimmen, nozzle vervangen enz. Dit kan je laten doen of zelf doen.

Voordelen:
-Door de plastic body is hij heel makkelijk te hanteren
-Makkelijk CQB te gebruiken als de stock ingeschoven is
-Best goede prestaties vanuit de doos
-Hele goede trigger responds
-Na gearbox onderhoud kan hij makkelijk een 11.1V lipo hebben.
-Goedkoop voor wat je krijgt
Ik kom het woord echt overal hier tegen, maar weet nog steeds niet wat ‘Shimmen’ betekent.

Voelt het plastic goedkoop aan?

Shimmen betekent dat je de tandwieltjes van de gearbox wat beter op elkaar aan laat sluiten. Nozzle vervang je om minder verlies van lucht te krijgen wanneer je schiet. Door je innerbarrel te vervangen zorg je voor meer compressie en een zuiverder schot. Maar om eerlijk te zijn... al die dingen zijn niet gelijk nodig vanaf het begin. Daar moet je pas mee gaan kloten wanneer je wat dieper de hobby in komt.

• Leuk
Mensen, even tussendoor:
Er is een heel groot verschil tussen metaal en staal. Dat laatste is veel sterker, zwaarder en duurder dan het metaal dat voor replica's wordt gebruikt en zul je maar in zeer geringe hoeveelheid aantreffen in out of the box replica's.
Sorry dat ik het even aanhaal maar ik zie regelmatig het woord staal waar metaal zou moeten staan en dat zou soms wel eens tot een verkeerd beeld van bepaalde replica's kunnen leiden.

• Leuk
Ik kom het woord echt overal hier tegen, maar weet nog steeds niet wat ‘Shimmen’ betekent.

Voelt het plastic goedkoop aan?

Het plaatic voelt niet goedkoop aan, het is best dik en stevig. Het is alleen niet realistisch, iets wat natuurlijk met metaal of staal wel is.

Mensen, even tussendoor:
Er is een heel groot verschil tussen metaal en staal. Dat laatste is veel sterker, zwaarder en duurder dan het metaal dat voor replica's wordt gebruikt en zul je maar in zeer geringe hoeveelheid aantreffen in out of the box replica's.
Sorry dat ik het even aanhaal maar ik zie regelmatig het woord staal waar metaal zou moeten staan en dat zou soms wel eens tot een verkeerd beeld van bepaalde replica's kunnen leiden.

Ps: Realsteel gebruikt ook niet overal staal maar ook veel aluminium, echter dit is dan wel vele malen beter aluminium dan het potmetal (ZnAl) dat ze bij airsoft vaak gebruiken.

• Leuk
Waarderingen: Oddball
Als het je om realisme gaat, moet je budget aanzienlijk omhoog. Als in vertienvoudigd omhoog. Tot die tijd is dit een prima replica. Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over.