Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Black Friday en Cyber Monday... Wat een uitkomst. De schade;

TM Hi- Capa 5.1
2x TM Hi- Capa mags
Maple Leaf Crazy Jet Inner Barrel 11,3cm
Maple Leaf Hopup Champer + I Key
Maple Leaf Hopup Wheel
Maple Leaf Autobot Bucking 50°

En wat spullen die het schieten mogelijk moeten maken zoals gas en BB's natuurlijk.

O en sinds eergisteren een kleine man genaamd Bjorn.
 
Ook ik heb gebruik gemaakt van Black Friday ( Bij Gunfire ) voor mijn eerste Replica & deel eerste gear.
Allerlei spul gekocht bij Gunfire, Great Oak Dumpstore, en Hobbyking.

Hieronder een overzicht.

- Gunfire -
Alles netjes verpakt en met een (werk)dag of 5 in huis.
Erg te spreken over de kwaliteit tot nu toe van alles.
Het moet zich natuurlijk eerst allemaal nog bewijzen op het veld maar eerste indruk is zeker goed.
Foto's onderin dit bericht.

1x Replica: Specna Arms SA-A03 SAEC System - Half-Tan ( incl.. High-cap mag. & M90 spring & unjamming rod in de doos )
1x Angular Front grip - Black
1x tactical vest van GFT - Multicam
1x One point Bungee sling van GFT - Multicam
1x Triple Universal mag pouch M4 van GFT - Multicam
1x Medical Pouch van GFT - Multicam
1x Mini Universal Pouchr (PMR) van GFT - Multicam
1x Gun Bag 1200mm van GFT - Olive ( Beetje aan de grote kant achteraf gezien maar ach...)
1x Magazine shaped BB speedloader 400bb van GFA ( transparant omdat ze geen zwart meer hadden)
1x Magazine speedloader 155 bb van GFA - Black
1x Specna Arms M100 spring ( Dankzij het SAEC systeem erg gemakkelijk te wisselen. Voor een totale replica noob als ik ben, was het toch met 2 minuten klaar.)
1x Patch NL-vlag 3D print


- Great Oak Dumpstore -
Spullen komen vandaag of morgen binnen dus nog geen oordeel.

2x Mid-cap magazijnen M4 Plastic van Armalite - Black ( volgende magazijnen worden metaal maar om het budget wat te rekken nu gekozen voor plastic)
- en een zak .25gr BBs.


- Hobby King -
Erg slechte voorraad naar mijn idee en verzenden duurt lang, maar ja daar staat tegenover dat ik ook niet wou betalen voor de verzendkosten en het daarom iets lang duurt zonder tracking.
Spullen moeten nog binnen komen, dus nog geen oordeel.

1x Imax B6 charger 5A 50W (Copy)
1x Nylon XT60 Connectors Male/Female (5p)
3x LiPo Turingy Nano-Tech 1200mAh 2s 15~25C ( Had liever wat zwaardere gehad maar was niks van op voorraad. maar aangezien ik toch niet de meest actieve/rushende/sprayende airsofter verwacht te worden denk ik dat ik het met deze prima ga redden )
1x Lipo Brandvertragende accutas.

- Ali Express - (Om wat dingen goedkoop uit te kunnen proberen)
Diverse Molle Pouches, o.a. admin bag, fles houder voor langere outdoor skirms, en nog diverse cargo pouches)
1x cheap ass Red-dot sight ( Om te zien of ik ooit geld uit wil geven voor een goede)


En toen was mijn budget voorlopig even op.
Ik moet tenslotte mijn zoontje en vriendin ook nog iets te eten kunnen geven ;);)

Nu nog de tijd vinden om weer te gaan Skirmen. Kan niet wachten om alles eens goed uit te testen.

P.s. Als iemand nog tips heeft voor goede, en niet al te dure kleding zoals een UBAC shirt en en camo broek ( Multicam ), dan hoor ik die graag. Deze ontbreken nog in mijn uitrusting.
Mashmask, bril, handschoenen had ik eerder al gekocht als alternatief voor het full face mask uit de huurkit die ik tot nu toe telkens erbij huurde. Dat vond ik niets zon full face.


FOTO'S:

-Netjes verpakt-
75JfjGK.jpg


-Unboxing Replica-
vnsRgvO.jpg


-Diverse artikelen-
ZAhEcDx.jpg


-Replica met sling + gunbag-
1L8r4Qu.jpg


-Tactical vest + replica. Ik had nog een flashlight liggen, heb deze aangepast door een externe drukknop zelf te maken en op de rail gemonteerd, ik moet nog even een Flashlight mount voor RIS kopen zodat de ty-raps eraf kunnen :) -
TH82TtE.jpg
 
Laatst bewerkt:
1X6HEs2.jpg


TS blade voor de knifekills en een setje O-ringen om mijn TM MP7 mags eens onderhanden te nemen inclusief valve tool want het lukte niet met schroevendraaier.
 
4x32IR Tactical Scope van AIM-O besteld van airsoftshop nl/dutch stock house. Mijn eerste scope sinds ik 4 maanden geleden met het hobby ben begonnen.
20181129_180305.jpg

Geleverd binnen twee dagen netjes in een intacte verpakking. Er zat geen handleiding bij de scope wat handig was geweest aangezien ik een complete noob ben :D maar dit ligt waarschijnlijk aan de maker en niet aan de winkel.
20181129_181645.jpg

Verpakking bevatte de scope, bescherming er voor (of het bb proof is weet ik niet, heb nog een flip up beschermer besteld van com-bat) en een poetsdoek.
20181129_181808.jpg 20181129_181735.jpg 20181129_181827.jpg 20181129_183737.jpg
Ik heb zelf nog nooit door een scope gekeken dus het was wel even wennen. Het zit wel vrij comfortabel en bevat 2 kleuren verlichting. Tenslotte heb ik het op mijn replica gemonteerd (een cyma 077A).
20181129_183454.jpg

20181129_183441.jpg

De scope voelt stevig aan (buitenkant is gemaakt van metaal), ik kan er goed door kijken zonder dat ik met mijn gezicht er tegen aan zit wat handig is aangezien ik goggles en een mesh masker gebruik, en de montage was makkelijk en zonder problemen. Ik heb nog geen kans gehad om het te testen, maar tot nu toe heeft het een goed indruk op mij gemaakt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
De afgelopen dagen diverse pakketjes binnengekregen na Black Friday. Altijd spannend je eerste Airsoft Apparaat binnen te krijgen toch?

Het begon afgelopen dinsdag al met de bestelling van Skirmshop.nl; een Maple Leaf Hop Chamber Set. Goed verpakt, snel geleverd, prijs/kwaliteit lijkt mij op zijn plek. Vergeleken met de standaard onderdelen is het in ieder geval een stuk degelijker. Maar op dat moment was de replica nog niet binnen dus kon er nog niet zoveel mee.

XfLmxQYW.jpeg


Gisteren is het andere pakketje binnengekomen van Bunker501. Door de interessante aanbiedingen tijdens Black Friday/ Cyber Monday toch de knoop doorgehakt en de TM Hi- Capa 5.1 en andere nodigden besteld om te kunnen starten met Airsoft. Goede stevige doos en de losse ruimtes waren goed opgevuld met luchtzakken. Voor het verzenden nog contact gehad met Zaid en Bas omdat ik na vrijdag nog een bestelling op maandag wou plaatsen, dat was geen probleem. Uiteindelijk is het pakketje na het bestellen maandag snel afgeleverd bij DPD. Complimenten daarvoor.

mKXHtBd2.jpeg


8BSjNBkf.jpeg


Gisteren natuurlijk gelijk het pakket opengemaakt en aan de slag gegaan met de Hi- Capa. Ik heb hem door Bunker501 laten controleren. Het is (zeker voor mij) lastig waar te nemen of dit daadwerkelijk is gebeurd maar door de vingerafdruk op de slede te zien ga ik hier stiekem wel van uit. Verder zat alles gewoon in de doos, geen beschadigingen, prijskaartjes zaten er nog op dus ik denk dat hun verdere voorraad ook fysiek in hun winkel ligt. Het gaf mij wel een goed gevoel. Op maandag nog de Ghost Shooting Glasses besteld, deze zaten dus ook in de doos, met 4 glazen en een goede pasvorm ben ik hier ook zeer tevreden over.

Ook de Maple Leaf onderdelen gelijk in de Hi- Capa geplaatst. Dit was snel gedaan, super makkelijk ook, zelfs voor een leek zoals ik ben.

kKAkelmy.jpeg


ytjhDnMF.jpeg


Binnenkort even goed uitzoeken wat voor gear en outfit ik verder wil aanschaffen.
 
Cool Solotov! Interessante keuze, een pistol als eerste replica. Ben je van plan om alleen binnen te spelen de komende tijd, of doe je meer aan wedstrijd /kaart schieten in Geldermalsen?
 
Cool Solotov! Interessante keuze, een pistol als eerste replica. Ben je van plan om alleen binnen te spelen de komende tijd, of doe je meer aan wedstrijd /kaart schieten in Geldermalsen?

Ik probeer eerst alles bij elkaar te halen de komende tijd. Misschien wil ik in januari al een beginnerstraining CQB volgen in Leiden om het een beetje onder de knie te krijgen. Daarnaast schiet ik thuis lekker op kaartjes. Geldermalsen is voor mij een stuk rijden, denk niet dat ik daar snel te vinden zal zijn. Op het moment nijg ik ook meer naar het indoor/ CQB spel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr en sherlockzor
Hey Solotov, doe die standaard hopup zeker niet weg. ik vind het trouwens een heel bizarre keuze om een TM te kopen en dan alvorens je gespeeld hebt al meteen de hopup volledig eruit te sodemieteren. Ik herken het enthousiasme want ik heb het ook al gedaan bij replicas (wel geen TM) maar dit was echt niet meteen nodig! neem het even mee voor je volgende TM replica :D
 
Ik probeer eerst alles bij elkaar te halen de komende tijd. Misschien wil ik in januari al een beginnerstraining CQB volgen in Leiden om het een beetje onder de knie te krijgen. Daarnaast schiet ik thuis lekker op kaartjes. Geldermalsen is voor mij een stuk rijden, denk niet dat ik daar snel te vinden zal zijn. Op het moment nijg ik ook meer naar het indoor/ CQB spel.

Klinkt goed! Ik zie dit vaker trouwens, maar je hoeft echt niet te wachten tot je alles in huis hebt om een keer te gaan knallen. Gewoon een dagje lekker los gaan met een huurkitje is ook al heel vet, en kan je een beetje een idee geven welke speelstijl (en bijbehorende replica(s)) je leuk vindt! Maar gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt natuurlijk ;)
 
Hey Solotov, doe die standaard hopup zeker niet weg. ik vind het trouwens een heel bizarre keuze om een TM te kopen en dan alvorens je gespeeld hebt al meteen de hopup volledig eruit te sodemieteren. Ik herken het enthousiasme want ik heb het ook al gedaan bij replicas (wel geen TM) maar dit was echt niet meteen nodig! neem het even mee voor je volgende TM replica :D

Ik heb ook niet gezegd dat ik geen ervaring had hier mee. Ik heb alvorens vaak geschoten met een Hi- Capa 4.3 waar dit ook in zat en dat schoot gewoon erg fijn. Of het daadwerkelijk verschillend is met de standaard hopup... Geen idee, maar het kan geen kwaad. Ik moet ook zeggen dat ik het knutselen aan zulke apparaten net zo leuk vind als een middag of avond CQB bijvoorbeeld. Welliswaar geen adrenaline bij het startsein natuurlijk maar lekker even alles uit elkaar halen en het mechanisme onder de knie krijgen zal ook voldoening geven. Ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel tijd ik in skirms kan steken aankomend jaar, daarom ga ik thuis ook lekker oefenen en rustig aan de gear bij elkaar halen waarvan ik denk dat het een mooi compleet setje gaat worden. De tijd zal het leren, en tot dan blij ik lekker een Airsoftie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en sherlockzor
Ik heb ook niet gezegd dat ik geen ervaring had hier mee. Ik heb alvorens vaak geschoten met een Hi- Capa 4.3 waar dit ook in zat en dat schoot gewoon erg fijn. Of het daadwerkelijk verschillend is met de standaard hopup... Geen idee, maar het kan geen kwaad. Ik moet ook zeggen dat ik het knutselen aan zulke apparaten net zo leuk vind als een middag of avond CQB bijvoorbeeld. Welliswaar geen adrenaline bij het startsein natuurlijk maar lekker even alles uit elkaar halen en het mechanisme onder de knie krijgen zal ook voldoening geven. Ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel tijd ik in skirms kan steken aankomend jaar, daarom ga ik thuis ook lekker oefenen en rustig aan de gear bij elkaar halen waarvan ik denk dat het een mooi compleet setje gaat worden. De tijd zal het leren, en tot dan blij ik lekker een Airsoftie.


Fair enough, maar hou hem zeker bij, als de ML ooit om een of andere magische reden stuk gaat heb je een goed vervang onderdeel of je kan eens met wat tijd teveel de verschillen opmeten tussen de ML setup en de TM setup en met ons delen, ben wel nieuwschierig!

Kom zeker ook eens mee op wild mountain spelen, outdoor cqb terrein waar je met die hi-capa zeker mensen kan gaan irriteren! :D
 
Helm met masker en bril gekocht op Gunfire.com

Zondag besteld en vandaag (vrijdag) aangekomen

47202670_2069746216669462_911337806184316928_n.jpg
 
M’n eerste replica bij Gunfire gekocht (Black Friday). Het is een VFC Avalon Leopard CQB. Komt met deze koffer. Zoals al hierboven aangegeven keurig binnen een paar dagen geleverd via UPS. Ook op de foto een goedkoop hicap magazijn, niet op de foto een kilo Speca Arms 0.2gr Bio BB’s.
De mobius + houder en grip had ik al.

Get geheel al ff uitgelaten bij Ghost Town en nog geen klachten :)


celebrity baby generator
 
Ook ik heb me eerste spulletjes binnen
Usmc x800 bril
Handschoenen
Gezichtsbeschermer in snake camo
Plate carrier in snake camo is nog onderweg geloof dat post nl het een beetje druk heeft op het moment
Batisclava in snake camo ook nog onderweg
Nabv gaat ik de 20ste december regelen net als de replica’s (duurt ineens lang man voordat geld binnen is als je aan het w88 bent)

Krijg de foto niet geplaatst omdat deze te groot is ben geen computerexpert dus heb geen id hoe ik die kleiner krijg
Heeft ook weinig zin om dit te plaatsen dan zonder foto maar goed gaat het er toch op zetten
 
M’n eerste replica bij Gunfire gekocht (Black Friday). Het is een VFC Avalon Leopard CQB. Komt met deze koffer. Zoals al hierboven aangegeven keurig binnen een paar dagen geleverd via UPS. Ook op de foto een goedkoop hicap magazijn, niet op de foto een kilo Speca Arms 0.2gr Bio BB’s.
De mobius + houder en grip had ik al.

Get geheel al ff uitgelaten bij Ghost Town en nog geen klachten :)


celebrity baby generator
Super gaaf ding. Hoe is de trigger response en de stock range?
 
New stuff:

De replica (GHK SIG 553 GBB) is al een tijdje binnen, maar nu voorzien met de nodige opties.
Plus: trademarks laten graveren (door LasergraverenXL.nl):

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


Ter info:
De heren bij LasergraverenXL.nl hebben verstand van zaken, en bovendien echt een top service. Ik werd het hele proces op de hoogte gehouden d.m.v. foto's. En ze gaan ook nog eens voorzichtig te werk, wat erg prettig is bij dure onderdelen! :)

07.jpg


08.jpg