Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Tanaka Colt Single Action Army (SAA) Casyopea

s3GGgnr.jpg
Okee nu zie ik het .. Een Colt... Is dat niet een replica van de Colt die generaal Patton bij zich had tijdens zijn offensief door europa heen?
TwlrzDU.jpg

Een klein projectje waar ik een maandje mee bezig ben geweest. Proberen zo goedkoop mogelijk een kwalitatief goede Maritime helmet build te maken gebaseerd op het 75th Ranger regiment.

Voor de helm was FMA de beste keuze en had ik 5 mogelijkheden.

-De superbudget versie met slechte liner en zonder stelknop (€20 op Ali)
-De gangbare standard versie met betere liner, stelknop, goede NVG shroud (€38 op Ali)
-De deluxe versie, gemaakt van dikker plastic en met die karakteristieke grove textuur op de buitenkant, zelfde liner maar goede metalen NVG shroud (ops core repro, zonder markings) (€75 op Ali)
-Aramid versie, al het moois van de deluxe versie maar die helm is steviger, zwaarder en dikker vanwege het Aramid materiaal (€120 op Ali)
-Carbon versie, best of the best (€220 op Ali)

De Aramid en Carbon versie vielen vanwege de prijs al meteen af (en ook een beetje het gewicht, het moet wel leuk blijven ;) ), de superbudget vanwege de kwaliteit.

Bleef over de standard en deluxe versie. Ik wilde eigenlijk voor de deluxe versie gaan maar las toen op het DT6 forum dat de nieuwe lichting FMA Maritime Deluxe helmen een fabrieksfout bevatten. Aantal forum gebruikers heeft zelfs contact opgenomen met de wat grotere Asian shops (JKarmy, specwarfare etc) om foto's te verkrijgen of zij de goede of foute lichting in voorraad hadden, allemaal hadden zij de foute versie. Deze foute versie van de helm loopt veel verder door dan de Arc rails. Niet mooi, hoort niet en ik had geen zin om dit met veel moeite te gaan aanpassen :D

Het werd dus de FMA Maritime Helm standard versie.

Voor de Opscore Multicam Helm Cover contact opgenomen met A-Two Tactical want ik wist dat hij een goede Opscore Replica maakt in oa Multicam voor een nette prijs (met de handgemaakt). Na een Facebook berichtje aan hem kreeg ik de Ebay verkoop link.

Manta strobe light en Wilcox L4G24 replica's had ik nog liggen van mijn vorige helm, alleen wel beide in het zwart, terwijl als ik de build echt koosjer wil maken de Manta in DE kleur en de Wilcox Zilver moet zijn. Maar we probeerden het zo goedkoop mogelijk te maken toch? ;)

De Headset wilde ik wel in de goede kleur hebben, namelijk Coyote Brown. Alleen het budget voor Peltor's is er niet. :D Ben zelf best tevreden over Earmor en de Mod3's schen weer een stukje te zijn verbeterd. Probleem was dat de Earmor M32H Mod3 in Coyote Brown nergens in NL te verkrijgen was. Kwam hem toevallig tegen bij Airsoft Entrepot in Frankrijk.

De NVG shroud van de helm was niet helemaal top, deze is vervangen voor een Opscore NVG Shroud Replica van Tier None. Goede kwaliteit voor een mooie prijs en met de echte markings

Als laatste de FMA PVS31 Battery Case, deze behoort zwart te zijn maar los verkoopt FMA deze alleen in Multicam. Het plan was om deze zwart te spuiten maar ik vind hem in Multicam wel mooi staan.

A8oON8V.jpg

Vihta4U.jpg

uGEZtka.jpg

Volgende maand wil ik nog een iets grotere Infrared US Flag patch halen, en aan de andere kant van de helm een patch met mijn callsign. Ik twijfel nog over een Princeton MPLS Led Light

Laatst bewerkt:
Gaaf hoor :) Mooi projectje :) Voor wat betreft de earmor had je wss wel kunnen slagen bij greatoak dumpstore.

Nette helm mount ook.

• Leuk
Waarderingen: Cinerama
Nog niet een binnengekregen maar wel al besteld... Een VSR-R Receiver voor mijn nu toch wel uit elkaar vallende jg bar 10

Vandaag binnengekregen, eerste replica dus kan niet wachten om er het veld mee in te gaan.

Gaaf! Ziet er zeer strak uit, wat voor replica is het? Have fun met de eerste keer spelen op het veld ermee :)

Vandaag weer 2 dingen binnen gekregen van greatoak.nl

Mission boots cordura tan maat 46.
En een MFH tactische holster rechts tan.

Omdat ik nogal grote zeilboten heb als schoenmaat was het even afwachten. De eigenaar boudewijn benaderd en deze was zo lief om maat 46 en 47 op te sturen.

Gelukkig vielen de schoenen normaal uit dus de 47 weer netjes terug gestuurd.
De holster is perfect voor mijn tm 1911.

Bijlagen

• Screenshot_20181112-173429_Gallery.jpg
    Screenshot_20181112-173429_Gallery.jpg
    1.009,3 KB · Weergaven: 245
Stainless steel inner barrel 240mm, 6.02 binnen gekregen en geplaatst op de KWC/Cybergun Taurus PT99. Zo zijn de comp en suppressor niet enkel voor de looks ;);

PicsArt_11-13-04.15.26.jpg
PicsArt_11-13-04.17.16.jpg

• Leuk
Waarderingen: Akita