voor grensoverschrijdend vervoer is geen aanmelding of evenement nodig in NL
wellicht is dat in BE wel verplicht
Dit lijkt mij te kort door de bocht, aangezien de koper op NL Grondgebied komt.
In Nederland is het qua wet nu eenmaal zo geregeld dat iemand met een airsoft replica in bezit of in de handen, aangesloten moet zijn bij een airsoftvereniging of moet zijn aangemeldt als introduce/buitenlandae speler. Ik heb regelmatig buitenlandse spelers gezien op events in NL met zo'n request exem.
De manier wat ik beschreef, lijkt mij het veiligste voor zowel koper als verkoper. Als de koper wordt aangehouden, kan deze altijd bewijzen dat hij/zij legaal bezig is. Plus, de verkoper kan ook altijd verantworden dat het legaal is.
Te makkelijk hiermee omgaan kan, in theorie, leiden tot een overtreding van de Wet Wapens en Munitie, waar airsoft onder valt.
Ik ben niet op de hoogte van eventuele sancties bij overtreding van deze wet. Even kort een beetje extra moeite doen om dit volledig te voorkomen, van 2 kanten, lijkt mij echter een heel stuk beter. Voor zowel koper als verkoper.
Juridisch gedoe is nooit tof. Better safe then sorry.