Ik heb het NABV reglement er eens op nagelezen, maar daar staat geen duidelijke regel in die deze situatie dekt.
Mijn interpretatie is dan : Koper is verantwoordelijk voor het vervoer, dus moet hij/zij de belgische regels erop na slaan.
De nederlandse wet voorziet hier niet in.
Hierin KAN de NABV ook niet in voorzien, aangezien ze geen juridische dekking hebben in Belgie.
Jij als verkoper zou kunnen vragen om legitimatie, echter dit is hij/zij niet verplicht te tonen want in Belgie heb je geen vergunning nodig om een dergelijk wapen/replica te bezitten.
Jij als verkoper zou hoogstens in je "mijn activiteiten" op de site mijnnabv.nl aan kunnen geven dat je een verkoop hebt op jou adres.
Dan heb jij alles eraan gedaan (wat mogelijk was).
Alhoewel ik denk dat de optie die Kroeskoppie aandraagt (evenement) ook een goede oplossing is.
Je zou ook de politie kunnen bellen met de vraag wat hiermee te doen, maar die snappen hier waarschijnlijk ook geen bal van.
Ik denk zelfs dat de ambtenaar "kopscheftaken" (voorheen bijzondere wetten oftewel WWM) hier niks van weet want die verwijst weer naar de NABV
En die....hebben flink hun best gedaan, maar hun reglement is absoluut niet waterdicht.....