24 en 25 juni Bunker Hill weekend!

Welke dagen ga je mee skirmen op Bunker Hill?

  • Hele weekend maar arriveer pas op zaterdag

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Alvast heel veel plezier toegewenst aan iedereen!

Maak er een leuk weekend van!
 
Eindelijk, na veel sleutelen en hard doorwerken toch m'n busje afgekregen! Rond 11u naar Daarle gereden en sta nu naast het terrein te wachten tot de zon op komt.

Als je me ziet bij me bus, kom gezellig een praatje maken. Ik heb (beperkt) bier en bbq vlees. Helaas waren de eieren op dus geen ontbijtje.

Tot morgen/zondag!
 
Bedankt voor een leuke dag heren! Een replica in twee stukken mocht de pret niet drukken :D
 
Ja, idd viel nog best mee bij unit 13. De upper is okee, alleen de lower is echt das
 
Leuke dag gehad! Martijn van DeathSquad was (als van ouds) weer een keer CO. Erg leuk om weer onder te werken. Ook met de andere squads daardoor goede coordinatie op het veld.

Als Charlie platoon kregen we de hoek bij de parachute toebedeeld tot aan Ho Chi Minh. En dat met ongeveer een mannetje of 20. Er waren niet bijzonder veel spelers (ook wel eens leuk!). Op de deployment waren we door gepushed tot aan Ammo Creek. Jammer genoeg niet hard genoeg (aansturing van mijn kant had beter gekund op dit moment) waardoor we in een patstelling kwamen en we al snel verliezen kregen. Ook niet breed genoeg opgesteld waardoor we uiteindelijk zelfs geflanked werden.

De rest van de ochtend hebben we de parachute verdedigd. Het punt wat daar gecaptured kan worden is vrij snel naar blauw gegaan. Vanwege het feit dat we eigenlijk continu in contact stonden met de tegenstander had ik steeds 60%/70% van mijn platoon over, terwijl SFRT hard inzette op die flank. Alleen al in A9 lagen volgens squad-mates een mannetje of 8 in de bosjes, terwijl wij met 4 man rond de parachute zaten. De rest van Charlie lag rond A3 tot halverwege Ho Chi Minh. Iets anders dan standhouden zag ik niet gebeuren. Vooral omdat SFRT anders de hele noordkant van het terrein in handen zou krijgen als de parachute zou vallen. Dit is ook één of twee kee gebeurd.

Uiteindelijk lukte het onze teamgenoten om rond Ho Chi Minh ruimte te maken waardoor ik een gedeelte van Charlie mee stuurde om de sniper toren en de spawn daar te veroveren. Tegen de lunch hadden we ammo creek ook in handen en is de hele linie opgeschoven.

In de middag startten we door een grote aanval op Ho Chi Minh te doen (dan hadden we in ieder geval die spawn) en vanuit daar door te gaan naar de AB bunkers. Charlie 02 had de noordkant voor zijn rekening genomen en Charlie 01 zou aansluiten vanuit Ho Chi Minh. Dit lukte aardig! We hebben een aantal mooie pushes gedaan maar werden ook hier weer terug gedrongen.

SFRT had op een gegeven moment A3 weer in handen waarop ik met charlie op 20% sterkte dat gat wilde dichten. Dit duurde jammer genoeg weer te lang (sniper contact waar we niet goed op reageerden). Het resultaat was dat de linker flak open knalde en SFRT Ho Chi Minh veroverde. Dit was rond half 3. De rest van de middag werd gebruikt om het terrein weer terug te veroveren omdat SFRT aan de andere kant van onze base stond ;)

Ik heb weer lekker gespeeld en vond het teamworken lekker gaan. Als SL/PL heb ik toch nog niet strak genoeg gewerkt in de ochtend waardoor we snel werden terug gepushed, dus dat neem ik mee voor de volgende keer. Het samen pushen met Bravo (@Tactical Bear ) was briljant net als de inzet van iedereen in Charlie 01 en Charlie 02. Thanks all!
 
Dan ook nog even een review van mijn kant.

Zaterdag:
Eenmaal aangekomen en m'n bus (vanaf nu officieel Boris the Battlebus)stond ik toevallig gelijk naast de mannen van ACN. Peter kwam al gelijk naar me toe om te vragen of ik TBear was.

Ik had me al bedacht dat ik de zaterdag TL op me zou nemen om daar beetje mee te oefenen en te werken met COMMs en blijkbaar had ik de goede dag uitgekozen omdat Martijn de CO was. Ik vond het aansturen van m'n troepen en communiceren met de overige squads lekker gaan en kreeg nog complimentjes over m'n skills.

Bravo was nog een hele tijd bezig om de CO terug te brengen in de basis maar hij heeft zich erg goed verzet en heeft tussendoor sommigen van ons goed te pakken met replica's of knies van anderen die om hem heen zaten. Uiteindelijk is hij op een of andere manier de vrijheid op kunnen zoeken en waren we hem kwijt. Maar het was wel een leuk avontuur.

Zondag:
Na een heerlijke nacht in m'n camper, naast alle tentjes, had ik samen met De mannen van ACN afgesproken dat we 1 Squad maken en samen over het veld gaan. Wederom heb ik de TL rol op me genomen omdat er vrij weinig man waren met COMMs of zin. Maarten assisteerde me daarin, goed gedaan :) de ochtend ging wel ok, niet heel veel bijzonders en de stand zal wel redelijk gelijk zijn geweest toen, tot het laatste half uur we de CO konden vangen en erin slaagde om hem in onze base te krijgen. Ondanks een paar slachtoffers die hij maakte met het pakken van andermans replica (en ik in m'n bil geschoten door friendly). Dat was een goed begin van de middag
Daar begon allemaal beetje stroef en waren op een punt redelijk ver teruggedrukt in onze basis. Het ging niet vooruit en werken steeds afgeknald. We hadden de CO in de gevangenis gekregen en Bravo zat op de S-bunkers aan de andere kant van de CO gevangenis.

Tot er op een moment een mooi punt kwam waarin alles omkeerde en vanaf toen hebben we als een grote batterij gepusht tot de vijand in hun eigen basis aan het huilen was (nee geintje). Tot de CO en organisatie zorgde dat wij een beetje terugtrokken en SRFT de mogelijkheid bood om terug te slaan. Het laatste uur was er dus vrij weinig actie voor ons en ben ik het laatste 20 minuten om gaan kleden en met m'n camera het veld in gegaan. Dat was een zeer geslaagde middag en zeker een winst voor ons!

Overig:
Ik ben vol meegenomen tijdens en na de missie met de jongens van ACN. bedankt daarvoor en jullie zijn echt toffe gasten! Chapeau voor het team. Zaterdag avond zijn we met z'n allen naar de shoarma boer en hebben we romantisch gedineerd. Daarna was het erg gezellig op de camping en hebben we hard kunnen lachen om geitencompilaties en naamgenoten.

Nogmaals dank ACN, voor een f*cking vette community en teammembers :) en @Jan, die Puch was ZEKER vet samen, moeten we een keertje vaker doen :p
 
Ik sluit me aan bij bovenstaande relaas van @Tactical Bear.
In de vroege ochtend aangekomen in Daarle met mijn stiefzoon, rond 6:45 dus voor dichte poort. Voordeel dat we dus mooi naast al die gasten van de ACN stonden.
Dus de kennismaking voor mijn stiefzoon met Airsoft en de ACN was een prettige :p (thnx guys voor het warme welkom).

Geheel tegen mijn eigen natuur maar de kant van de Cobra's en ACN gekozen. Had waarschijnlijk toch wel gemoeten omdat er 21 man van de SFRT naar de Cobra's moesten.

Niet in de squad met de rest van de ACN leden (helaas rijtje vol). Maar strijd mogen leveren op de B bunkers kant. Niet heel bizonder maar gewoon het standaard gevecht om de capturepoint bij de parachute. Gedurende de ochtend het bekende gevecht om de hoek bij de parachute. Maar op geven moment die hoek in handen en tja dan is het fijn sniperen in die hoek :).
Laatste uur op zoek geweest naar CO Wally van de SFRT, omdat wie die in het laatste uur bij het mobiele spanpunt op zijn knietjes hadden zitten. Echter zelf gehit en toen ik terugkwam was Wally foetsie. Wel de push helemaal doorgezet naar de Base van de SFRT en die ook in handen gekregen.
Laatste 20 min nog op zoek geweest naar CO Wally van de SFRT maar die bleek al getransporteerd naar onze eigen base als gevangene.

Middag

Gevecht om Ammo Creek, en de B1 bunker. Omdat de missie was CO Wally (SFRT) daar heen te brengen. Missie 2 was arts te pakken te krijgen zodat deze CO Wally (SFRT) zou kunnen martelen. Ook dit ging vrij rap en rond 15 uur was CO Wally history.
De rest van de middag was turkey shoot. Niet het leukste maar wel fun.

Kan namens mezelf en mijn stiefzoon zeggen dat we leuke dat hebben gehad. Voor hem zeker voor herhaling vatbaar.
Enige minpuntje van zijn kant was het Commgedrag. Maar goed heb ik ook uitgelegd hij legt het langs zijn eigen militaire commgedrag en dat is ff iets anders :). Hij heeft in de middag met mijn Com gelopen.

Dus alle leden van de ACN bedankt voor de hartelijke ontvangst van Robin. Speciaal bedankje voor @manderspaul voor het delen van zijn broodje knakworst (Robin zijn favo en dat kon je niet weten).
 
Sluit mij aan bij bovenstaande.

Top dag gehad! Last minute idd bij de cobra's uitgekomen wat al snel een goed beslissing bleek. Helaas niet met heel veel ACNers gespeeld (wij zaten in Alfa) maar wel weer schitterende momenten. Hoogte puntje was toch wel het innemen van de snipertoren halverwege de ochtend, dat was een super gave push.

Er werd goed en eerlijk gespeeld voor zover ik het kan beoordelen en dat vind ik zelf eigenlijk nog belangrijker dan winnen!

Bedankt voor de wederom gave dag mannen.

Groet,
Peter
 
Ook aan de kant van sfrt was het uiteindelijk wel een leuke dag.
Het begon allemaal vreselijk chaotisch en een hoop maten waren naar de cobra's gegaan omdat die mensen te weinig hadden.
In de ochtend hebben we bijna niks kunnen doen, behalve 1 actie waarin ik als engineer een jerrycan naar de jeep moest brengen en de jeep moest besturen richting de basis. De communicatie was verschrikkelijk en ons squad was over het hele veld verspreid.
Uiteindelijk belandden we ook nog eens allemaal in de spawn waar we niet meer uit kwamen.

In de middag hadden we een andere squad leader die het veel beter deed. Communicatie was veel beter en iedereen riep gewoon z'n targets en als een flank op het punt stond te breken.
We hebben toen gelijk ee paar van de hoge bunkers gepakt bij de dan site en die verdedigd..
Helaas werden we niet echt geholpen door andere squads en uiteindelijk bleef ik in mn eentje aan de voet van de bunker over. Daar heb ik nog een van mn maten die bij cobra zat uitgeschakeld in een mooi vuurgevecht tot ik uiteindelijk door 8 man werd omsingeld en er nog een paar met me meenam met mn laatste bb's.

Al met al ben ik zeker niet tevreden over hoe onze tweede CO de boel regelde. Het commando was: naar voren! Naar voren! (ook al konden we nergens heen). Nadat we de bunkers kwijt waren hebben we in de spawn gestaan en kwamen we er niet meer uit.
Gelukkig hadden we nog een paar lijpe support gunmers waarmee we het laatste half uur nog wat lol hebben staan trappen.

Maar uiteindelijk toch een leuke dag gehad, en volgende keer ga ik zeker weer naar de cobra's.

Edit: helaas heb ik niet echt veel acn'ers kunnen aanspreken behalve @manderspaul. Volgende keer zal ik beter uitkijken ^^
Ik was vandaag iig de Rus met de old skool loadout aan.
 
Laatst bewerkt:
Heb een super dag gehad zaterdag en erg gezellig met iedereen van ACN. Paar leuke acties gehad, nog als sniper bait gespeeld :). Maar ben er wel achter gekomen dat ik nog heel veel te leren heb.

Iedereen bedankt voor de tips en tricks en de topdag!