Het ACN forum heeft tijden gekend dat het bereik en gedeelde kennis ver boven dat van de NABV uit kwam.
Dit is ook te zien als je airsoft gerelateerde termen zoekt op Google, ACN staat met grootte regelmaat boven aan en vult vaak zelfs een groot deel van de eerste pagina.
Best zonde als je aangeeft een hogere kennis te hebben dan de NABV maar dan niet goed kunnen lezen:
De nabv heeft nooit gezegd dat claymores legaal zijn of door hen toegestaan.
Ik heb duidelijk aangegeven dat het als voorbeeld diende. Niet dat de NABV dit heeft aangegeven. En nog eens extra aangehaald dat claymore verboden/illegaal zijn.
Toothpick wil gewoon heel erg graag laten merken dat hij alles beter weet en dat zijn bijdrage mee heeft geholpen aan het legaal krijgen van de 40mm granaten.
Maar omdat hij voor zijn gevoel geen erkenning krijgt voor zijn werk laat hij zijn kennis over zaken hier graag blijken om alsnog voldoening te krijgen.
Dat zijn jou worden. Maar misschien wil ik men informeren dat wettelijk gewoon meer man maar dit onnodig beperkt wordt.
"Maar een schot met bijvoorbeeld de 40mike van dichtbij wens ik niemand toe". Het gebruik van alle items of dit nu je aeg, een 40mm patroon of 40mike is, moet je met gezond verstand doen. Vertrouw je dit iemand niet toe dan moet je die persoon ook geen aeg geven. Deze kan die persoon ook gebruiken om tegen iemand zijn hoofd te zetten en full auto de trekker over te halen.
Men moet met alles binnen onze sport/hobby zijn/haar gezonde verstand gebruiken.
Mijn bericht om " mag gewoon" enkel te gebruiken bij door de NABV aangeven situaties is om te voorkomen dat mensen met minder kennis van deze zaken domme dingen gaan doen omdat er dit of dat op het ACN forum staat,
Ik geef alleen aan wat de wetgever zegt.
Zolang er nog geen; 2e erkende vereniging is, of een terrein welke niet NABV aangesloten, danwel wetswijziging is, dient men zich aan de NABV beperkingen te houden. En evt. door organisatoren extra opgelegde beperkingen.
Maar wil iemand graag een TAG shell met patroon hebben, dan vind ik dat hij/zij wel het recht heeft om te weten dat bezit ervan legaal is.
Of speelt de airsofter ook in België op een locatie waar de 40mike/masterMike toegestaan is, dan weet die persoon dat hij/zij deze patronen thuis mag hebben. Niet in NL gebruiken maar wel in BE.
Maar dingen kunnen dit jaar nog gaan veranderen, maar dat is ander onderwerp.