Beetje vreemde eend in de bijt....

DjStitch82

Well-Known Member
2 jun 2016
58
14
Trophies
4
Hallo Airsofters,

Ik kijk al een tijdje naar het ACN kanaal op youtube, sinds ik een maandje geleden voor het eerst airsoft geprobeerd heb. Dit was in Ewijk, op een voor echt airsoften totaal niet representatieve locatie met ook echt waardeloze replica's (chinese fantasygun). Desalniettemin was ik volledig om en ben ik sindsdien drukdoende met een gear uitzoeken en vaststellen welke replica ik mee zou willen starten (heb de selectie al weten in te krimpen van 61 naar 15 replica's :P). Ik ben al met al dus zeer gemotiveerd om deze sport op te gaan pakken.

Vanwaar de titel van mijn topic zullen sommigen zich afvragen. Dit is omdat ik besef dat ik niet echt pas tussen de andere spelers. Zo ben ik best oud (33), best zwaar (100+ kg), heb ik een bijzondere voorgeschiedenis (niertransplantatie gehad) en ben ik in het dagelijks leven arts. Niet de doorsnee airsofter denk ik zo. Toch zou ik de sport graag gaan beoefenen. Allereerst vanwege het plezier, de uitdaging, het teamgevoel, het oorlogje spelen en ook een beetje werken aan de conditie. :P

Verder zit ik vol met vragen, maar die kan ik denk ik beter in de diverse subfora stellen.

Groet,

Stig

welkom op het forum.

wat voor replica('s) zou je willen, zijn genoeg mensen die je daar meer over kunnen vertellen.
en je bent geen raar eendje hoor, je zou eens moeten weten wat voor unieke personen er allemaal in de airsoft wereld rondlopen.
naar mijn inzien ben je nooit te oud voor airsoft.
en er lopen mensen rond, van directeur van een bedrijf tot icters tot (oud) defensie medewerkers.
en met al je vragen kan je hier wel terecht, dus vraag maar raak!

Welkom! En maak je geen zorgen over leeftijd of dergelijks.

Iedereen heeft een andere achtergrond maar we komen voor hetzelfde en dat is airsoft spelen!

Kijk gerust rond en stel je vragen, kijk ook eens in de skrim sectie, daar kan je vaak aanhaken bij iemand om mee te spelen.

Dankjewel Robin! Fijn om te weten, ik zag vooral veel jonge, slanke jongens op alle youtube filmpjes, maar zag laatst ook dat Jan af en toe moest happen naar adem, dus er is hoop ;)

Hey Dennis, jij hier?! :P

T.a.v. mijn eerste replica: ik wil graag beginnen met een AEG. In mijn lijstje staan de diverse M4 replica's van Specna Arms, een SCAR-H of SCAR-L, heel misschien een Steyr AUG A3/A4, een G36C of een GSG G14 EBB. En als ik heel eerlijk ben geniet die mijn voorkeur. Hij is in Duitsland goedkoper te krijgen, maar dan is het slechts een S-AEG en ik geloof dat er in NL ook full auto gespeeld mag worden toch?

Dus ik denk dat ik em iets duurder, maar gewoon in NL aanschaf.

Welkom DjStitch82.
Vreemde eenden?
Die hebben we hier genoeg.
Neem mijn vrouw en ik,allebei 50ers (ik moet t nog worden dit jaar) en ik ben aan het terugrekenen vanaf de 100 kilo (net 2,5 kg eraf).
Dus raar en vreemd zijn zeer rekbare begrippen.
En wat je op de joeptjoepfilmpjes aan slank en jong materiaal voorbij ziet komen?
Mwa,nie representatief voor de gemiddelde NL speler,vind ik tenminste.
M14?
Nice!
Ik hoop dat je keuze daar op valt.
Ik heb er ook eentje van Cyma en ben druk bezig met upgrades verzamelen voor hem.
Heerlijk apparaat met een roemruchte geschiedenis.
Ik heb een aardige hoeveelheid info over de fabricage en de modificaties van de real steel versies verzamelt.
Mocht je daarin geinteresseerd zijn laat het mij weten en ik zend het hele verhaal via de mail.
Verder wens ik je veel plezier met deze hobby en sport. B)

Welkom, In Nederland werken veel mensen in de zorg dus kom je deze mensen natuurlijk ook tegen tijdens een skirm.
Naar ik hoop beoordeel je mensen van boven de 33 niet als oud. Zelf ben 47 en wil nog heel lang airsoft spelen. Wie weet wanneer ik 93 ben, speel ik met een gepantserde rollator met een verpleegkundige die mij door het veld duwt in een Woodlandcamo jurk.
Laat ze maar komen! Tot de tand (loos) gewapend.

Welkom op het forum,

Zoals je ziet kun je hier terecht met al je vragen!

Gr,

Binky Jules

@Vladimir, ik wil niet de zeikerd zijn, omdat het nu al de derde keer is deze week maar het is geen M14, maar een G14, wat een soort bulky kruising is tussen een G36 en scar heb ik het idee. Vette replica en eentje die je niet veel zult tegen komen. Daarnaast welkom op het forum en veel plezier in de airsoft sport/hobby.

Een airsoftende dokter?? Die zijn er meer hoor :P
Maar heel erg welkom! En leuk dat er nog een 30+'er is ^^
En vragen kan je hier ook stellen hoor, het is jouw topic ^^

Nu kunnen we dus echt MEDIC gaan roepen als het fout gaat...

Welkom Stig, en er zijn inderdaad meer collega's uit de zorg-sector aanwezig.

Hey Stitch!

Wat tof dat je ook hier even komt kijken naast de Youtube video's! :D

Ik zou je er totaal niet druk over maken. Dat zag je afgelopen weekend op Bunker Hill ook, de jonkies die het kunnen sprinten naar voren en houden de tegenstander vast weg.

En een airsoftende docter! Dat is wel epic ^_^ Heb je alleen geen zin om medic te spelen gok ik ;) Doe je doordeweeks natuurlijk al gehehe.

Dan komt de bulk van het team aan om de linie te versterken. Ook wel handig, want dan weet je als platoon leader (wat ik toevallig was) precies waar je die hebben wilt.

Het happen naar adem ben ik mee bezig ;) Hardlopen lukt al goed ^_^

De Aug A3 staat ook nog een keer op mijn lijstje, fantastisch apparaat lijkt me! En voor wat betreft je M14, de meningen over EBB zijn verdeeld. Ik geloof dat de consensus is dat EBB meestal niet heel voordelig is voor je internals. Dat levert extra werk op voor je motor wat weer meer slijtage oplevert. Maar correct me if I'm wrong!

Voor wat betreft de single only van de M14 klopt het natuurlijk wel weer beter. Full auto schiet ik zelf weinig op en dat hoor je ook wel vaak. Al is het soms wel even lekker om full-auto te schieten, vooral als iemand van links naar rechts sprint.

But but it isn't an M14 though D:, Hij bedoelt letterlijk de G14 het is geen type fout XD.

wahaha!! Ik zag je correctie wel voorbij komen, maar had hem nog niet gelinked aan die M14/G14 X'D Sorry!

Jan;22680 zei:
wahaha!! Ik zag je correctie wel voorbij komen, maar had hem nog niet gelinked aan die M14/G14 X'D Sorry!

Desondanks zijn beide replica's heel cool ;).

Bedankt voor het warme welkom mensen! En blijkbaar klopt mijn beeld inderdaad niet helemaal van de doorsnee airsofter!!! Wat fijn! :P En nee, ik zal wel de laatste zijn die anderen te oud vind hoor. Ben aangenaam verrast dat ik het blijkbaar nog vele jaren kan gaan spelen.

En idd heeft rebelattack gelijk, het gaat om een door GSG zelf bedachte evolutie van de G36. Hij ziet er ietwat futuristisch uit, maar net niet te vind ik en is denk ik geschikt voor zowel CQB als woodland. En naar wat ik begreep makkelijk te dissembleren en de spring en hop-up zijn goed en eenvoudig bereikbaar. dat hij weinig op de velden te zien is vind ik wel tof eigenlijk! Maar toch wel benieuwd of er hier wel iemand is??? Zou graag een langdurigere ervaringsreview lezen.

@ Jan: ik zag ook al een rol als medic voor me weggelegd, ik heb all een aantal patches geregeld. :P

Vraagje wat net bij me opkwam: ik was recent bij Hes van Zweeden en daar mocht ik geen replica vasthouden omdat mijn NABV-pas nog niet ontvangen heb. Is dat waar??? Of was de verkoper zijn interesse kwijt toen hij hoorde dat ik die dag nog niks kon aanschaffen?

Hmmm... goeie vraag. In principe is het onzin, daar je jezelf ook als introduce kunt aanmelden bij een veld. Je krijgt dan ook een replica in handen waar je de hele dag mee speelt.

Je hebt geen pasje, dus je gaat niks aanschaffen... zonde van mijn tijd zal hij gedacht hebben. Wel dom natuurlijk, want waar je NU goed geholpen wordt zul je STRAKS je aanschaf doen... maarja, ieder z'n vorm van verkopen en klantvriendelijkheid.

Ja precies Stey, mijn gedachte ook! Jammer is alleen dat die G14 alleen bij Hes te krijgen is in nl. Nu heb ik em wel zojuist 60 e goedkoper gevonden op phenixairsoft.com. Misschien dat maar doen? De webshop wordt hier op ACN wel goed beoordeeld.

Kijk anders even bij gunfire.pl ... deze winkel zit in Polen en levert ook heel goed naar NL (mits je kopie van pasje hebt opgestuurd etc etc)