Beetje vreemde eend in de bijt....

Dank je well. Ik wist dat die andere 1 of 2 punts is, dat sommetje was maar een grapje. :) Dit filmpje verduidelijkt nog wat meer, maar mijn beperkte ruimtelijke inzicht speelt me in deze kwestie parten....... Maar goed, een 3 punts sling is het meest veelzijdig, dus feitelijk zit je dan altijd goed.

Wat jules zegt klopt zeker met een one point sling. Ik heb er niet zo veel last van omdat ik gewoon de buttstock rustig naar mij toe trek waardoor ik nergens last van heb, maar ik heb dan ook weer een CQB M4 formaat dus dan is dat nog te doen. Ik denk dat je met andere toekomstige replica's misschien beter uit bent met een 3- point. Btw @jules.cornelissen , heb je een linkje naar een goede 3-point?

Opzich is iedere 3 point sling wel oke.

Wel zou ik opzoek gaan naar eentje met "metalen" clips in plaats van kunststof.

EN

Je moet even kijken of hij wel geschikt is voor je replica. Het merendeel is universeel, sommige zijn alleen voor M4 geschikt. Deze hebben wat extra banden en lussen om hem stevig vast te maken en de manier waarop gaat alleen bij een M4.

Wij gebruikte bij defensie, de oude 3 punts sling, en tegenwoordig gebruiken ze de patrol sling, dat is dus zo'n 1 point sling waar je ook een2 punts sling van kan maken

Kijk voor de lol eens op aliexpress voor een 3 pointsling. Ik heb er zelf 2 vandaan en werken super.
Zag ze net voor €5.79 met stalen haken en gratis verzending. Moet je alleen 2 a 3 weken kunnen wachten

Hmmm eens kijken.....45 check....verpleegkundige check......110kg check. Het stikt hier van vreemde eenden. Ben sinds kort actief met steelplate maar hoop, als de financien het toelaten, binnenkort een keer via Gunfire een specna arms assault riffle te kunnen aanschaffen (nog teveel leuke modellen op mijn lijstje). Daarna zal het een keer tijd worden voor een skirm!!

Ik heb een one point sling omdat ik de mobiliteit daarvan wat fijner vindt. Die manoeuvreer je net wat makkelijker aan de kant.

Als bijkomend voordeel kan ik mijn onepoint sling los klikken en aan de voorkant van mijn replica vast klikken waardoor ik ineens een two point heb.

Zoals Jules en Rebel zeggen, dan kan je hem over je schouder weg hangen als je langere tijd niets met je replica gaat doen.

Dankjewel Jan. Denk dat ik toch voor die ga, wat jij ook al benoemde. En de dingen zijn niet heel duur, dus als niet bevalt kan ik altijd nog 3-point kopen.

Nu is het wachten op de NABV en de VOG.

Welkom Stig, op dit leukste (en vriendelijkste) Airsoft forum van Nederland en in deze fantastische Airsoft sport!

En weer zo'n broekie erbij van maar 33, hahaha.
Zoals je al gehoord hebt hebben we in de sport allerlei leeftijden, soorten en maten. Maar we delen allemaal dezelfde afwijking ;-)
Zolang je je maar inzet voor het team, eerlijk speelt en lol hebt kom je een hoop vrienden tegen in deze hobby.

En je conditie zul je snel zien verbeteren. Bouw het rustig op en blijf vooral goed drinken gedurende de dag. In het begin heeft iedereen spierpijn, maar ook dat went snel. Je gebruikt spiergroepen die je normaal niet zo gebruikt, ook niet met andere hobbies. Daarnaast kun je tegenwoordig ook conditietrainingen volgen waar je ondertussen traint in Airsoft gerelateerde zaken, bijvoorbeeld hier:
http://www.airsoftclubnederland.nl/evenementen/force-fit-running-the-target-23-juni-den-haag/

Kortom, komt allemaal goed en veel plezier!

Met 33 ben je nog niet oud hoor. Ben zelf 47 en al jaren parcourschutter bij de NPSA/IPSC (real steel) en net terug van drie dagen wedstrijd in Tsjechië. Vanwege goedkoop trainen (vooral op snelheid (trekken uit holster) en precisie op korte afstand) begonnen met de aanschaf van een replica 226 (schiet parcours met 9mm SigSauer P226). Dan zie je al die filmpjes op YouTube en gaat het steeds meer kriebelen en hoop nu binnenkort eindelijk eens een keer naar een event toe te kunnen (ook met het oog op conditie en teamwork)

Nog even over de sling:
Kijk ook even naar een Magpul MS2 of MS3 sling (en zoek dan naar de "vrije interpretaties", die zijn veel goedkoper en kunnen net zo goed werken).

Dit is namelijk een 1-point en 2-point sling in 1. Je kunt hem als 1-point sling gebruiken en eenvoudig omzetten naar 2-point. Plus ik vind hem erg prettig zitten en als je wilt kan je hem in je vest verwerken. Ik vind deze sling erg fijn werken en heb er nog nooit "last" van gehad. Ja, er zit geen bungee in maar dat vind ik juist fijn (ik wil weten waar mijn AA uithangt en niet misgrijpen).

Deze video vind ik persoonlijk ietwat overdreven (....) maar laat wel goed de werking van de MS2 sling zien:
https://youtu.be/xcYsl1XrsNc

Let wel op dat bij de "vrije interpretaties" de klemmen van de MS3 versie soms in goedkoop kunststof zijn uitgevoerd. Die moet je niet hebben.

Ik gebruik een MS2 en MS3 al jaren en ben er erg tevreden over.

Welkom en maak je geen zorgen loopt zelfs walibi personeel rond die aan airsoft doen

Dank voor de slingantwoorden! Stuk duidelijker nu. Heb inmiddels mijn VOG binnen en alles opgestuurd. Kijken hoe lang het nu nog gaat duren en dan snel mijn GSG G14 bestellen. :p

Welkom! En leeftijd "best oud" daaaamn dude er zijn sowieso nog veel oudere spelers! En met mijn 31e vind ik mezelf niet 'best wel oud'... ben juist blij dat er een hele zooi volwassene beoefenaars zijn in NL!

Heb je wel eens filmpjes gezien van hoe het er in de states aan toe gaat?! Verschrikkelijk! Net Lazer gamen als je naar zo'n veld kijkt. Verschrikkelijk als die kolere koters met replica's het formaat van hun lichaam, tactisch inzicht van een peuter, fair play onbekend, en dan dat gegil - UGH! Nee, lekker op 18+ houden hier =)

Verder je gewicht ... tja, als je met gewicht eigenlijk omvang bedoeld ( ;) ) tis een mooie hobby waar je veel bij beweegt en waarschijnlijk (helemaal jij dan) goed zweet! Dus nog goed voor je ook.

Leuk dat je al een beeld hebt van je load out en look. Blijft toch een beetje een FashionSoft af en toe! Doe je beter dan ik ... dacht dat ik MultiCam wel mooi vond (vind ik ook, en nog steeds), maar dat draagt elke airsofter en zn moeder ook al. Nu dus nog zoekende. Zag ook eens een guy met een best wel "civilian look". Softshell op een jeans, dropleg holster en gaan.

Qua replica als je zwart wil en M4's mooi vind ... waarom niet meteen een tippmann? Community is ENORM behulpzaam, ondersteuning in NL is inmiddels behoorlijk goed met dank aan onder andere Dutch Stockhouse en je hebt geen gedonder met batterijen. Maar goed, mooi advies van iemand die em zelf nog een eerste game moet inzetten ;) Haha! Misschien kom ik er daarna wel keihard op terug (even afkloppen!).

Wat beroep betreft... hoezo is dat vreemd? Ik heb tijdens mijn eerste Skirm ook een advocaat gesproken. Kan je vertellen als jij jezelf best oud noemt, laat hem deze post dan maar niet lezen. Je zal zien dat er echt van alles rond loopt - maar iedereen speelde vroeger waarschijnlijk gewoon oorlogje in de straat met zelfgemaakte houten pistolen - ongeacht wat je later zou gaan doen. Zo ook in de AS wereld een beetje, heb ik het gevoel: gewoon mooi buiten (oorlogje) spelen met elkaar en een beetje tof doen.

Either way - WELKOM!

gsg-g14-noir-ebbr-mosfet.jpg

Dit is de replica die ik op het oog heb....GSG G14. Maar welke lipo moet ik hebben??? Ik wil graag een van deze (http://www.hesvanzweeden.nl/contents/nl/d468_Batterijen___Laders.html ) van WE Airsoft bij Hes van Zweden halen. Welke moet ik hebben?

Manufacturer: Ares for GSG (Cybergun)
Type: AEG EBBR
Material: Polymer
Weight: ~ 2.8 kg
Color: Black
Length: 676/760 mm
Length of the inner barrel: 260mm
Mobile head: Yes
Shooting Mode: Semi / Burst 2 / Full / Security
Hop Up: Adjustable
Power: ~ 1.3 joules / 350 fps.
Caliber: 6 mm
Magazine Capacity: 45 balls
Recommended Battery: 9.6 V mini or double stick (not supplied).
Warranty: 1 Year

Feature: Equipped EFCS system in ARES, the Mosfet integrates 3 shooting modes. Ambidextrous fire selector. Supplied with Low Cap 45 balls charger.

Of hebben jullie andere tips welke lipo's ik beter kan halen? En welke liPo charger?

Dank!

Het model maakt weinig uit, tenzij hij in je stock gaat.
Maar bij een G36 gaat hij dacht ik in de voorkant.
Je kan het best een 7.4v halen omdat een hogere spanning je gearbox te snel kapot maakt.

Welkom!

Voor je lipo: kijken eens op hobby king! Ruime keuze en spot goedkoop! Verzenden duurt ongv een weekje. Zelf laatst ook een lipo besteld daar en is prima bevallen.

Hou er wel rekening mee dat je andere connectors (xt60) op je lipo moet zetten. Deze kan je ook op hobby king kopen voor 5 euro per 10 stuks dacht ik.

Tot op het veld!

Wut je hoeft helemaal niet direct XT60 of deans op lipo's te zetten waar komt dat vandaan? Het enigste wat het doet is een betere geleiding dan de standaard tamiya of in ieder geval dat zegt altijd iedereen. Wat wel is dat de deans of XT60 connectors een stuk solider aan elkaar geplugt zitten als de tamiya, maar het is echt niet een must have want anders kan je lipo's niet gebruiken, dat zou ik eerder zeggen over een mosfet in combinatie met lipo's maar ook dat is niet helemaal waar.

Ondanks dat is hobbyking wel een hele goede plaats om de niet over priced airsoft lipo's te kopen. Ik zou gewoon online zoeken hoe groot het batterij compartiment is en in de winkel je replica halen en zelf daar kijken hoe groot het is en dan op basis daarvan gewoon een batterij op hobbyking halen.

Zo te zien kan je hier makkelijk een hele grote brick in stoppen om de hele dag mee te kunnen spelen: https://www.youtube.com/watch?v=NzsxjyrOLxg