Beetje vreemde eend in de bijt....

GSG G14 staat ook op gunfire.pl voor maar 212 euro en dan heb je gratis shipping en kan je gratis de fps laten zetten onder de 360 FPS. Enigste is dat je dan wel de tan versie hebt. Naar mijn mening siert de tan kleur deze replica meer, voor 80 euro kun je zoveel andere leuke dingen halen voor de replica, zowel intern als extern of ernaast. Daarnaast zal de mindere ervaring met hesvanzweeden ook niet helpen.

Even terugkomend op het "geen pasje = niks vasthouden" verhaal.

Het pasje is niet per se noodzakelijk, het is een hulpmiddel bij het bewijzen van lidmaatschap maar zeker niet het enige bewijs. Tijdje terug toen de NABV problemen had omdat niet genoeg pasjes geleverd konden worden is dit nog eens verduidelijkt:
Heb je 3 vinkjes (correcte foto, bij nabv ontvangen/goed gekeurde vog, betaald voor lidmaatschap) dan ben je, ook zonder pasje een officieel airsofter met alle rechten en plichten die daarbij horen.

Dankjewel Rebel en Stey. Als ik voor de reguliere look zou gaan, zou ik ook zeker een Tan of HT willen. "Helaas" heb ik het in mijn hoofd zitten om eerder voor een SWAT-achtige-/AT-look te gaan. Dus meer grijs, zwarte, licht beige, met daarbij zwarte gear, helmet en replica. Dus wil echt een zwarte replica. Sorry :blush:

G14 dus.O.K. dan.
Foutje van mij,las weer eens wat ik wilde lezen i.p.v.wat er stond.
Het is dus een GSG.
Hm,daar heb ik wel wat slechte ervaringen mee met dat merk.
De eerste replica die ik voor mijn vrouw kocht was een G36-k van dat merk en die hield het een halve dag bij B&A uit en daarna nx meer.
Die heb ik teruggebracht en omgeruild voor een ASG SLV-36.
Dat bleek een veel betere te wezen en die siert nog steeds onze waipenkast.
De 2e GSG die hier over de drempel kwam was een Mp5-SD6.
Die bleek ook gelijk al kuren te vertonen.
Dus die hebben we gelijk maar vol geupgradet en nu werkt hij zeer goed.
Maar de G14 ziet er wel futuristisch uit moet ik zeggen.
En je ziet ze weinig op de velden i.d.d.
Aparte keuze.
Hou ik wel van. B)

Oddball, bedankt voor de uitleg. Maar puur ter mijn informatie: moet ik airsofter zijn om in een winkel een replica te mogen vasthouden? door jouw reactie twijfel ik nu weer. De eerdere reacties waren dat in principe iedereen in een winkel een replica mag beetpakken, mits niet geladen (denk ik).

Ander vraagje: kent iemand de fabrikant Classic Army? En zit die in het spectrum aan de kant van JG/CYMA of Specna Arms/ICS of VFC/TM?

Hmmm Vladimir, das minder leuk om te horen. Ik dacht dat GSG meer in de hoek G&G zat en dus wel een goede fabrikant was. Er zit iig een ARES gearbox in en ook affabriek een mosfet ingebouwd, misschien maakt dat verschil met de jouwe? Die mosfet heeft als leuke bijkomstigheid trouwens dat er standaard een 2-round burstshot op zit. Dus safe, semi, 2-burst & full auto. En EBB, lijkt me ook wel leuk aardigheidje. (ssst, volgens mij ben ik verliefd) :wink:

Ja,dat klinkt al heel anders dan de barrellen die wij hier over de vloer hadden.
Ares gearbox?
Dan zit je goed.
Gewoon doen en mocht dat ding toch problemen geven dan kan je hem altijd retourneren.
Deed ik ook. :D

Probleem is dat GSG geen eigen replica's maakt maar ze rebrand net zoals umarex dat doet. Je moet dus op zoek gaan naar de OEM, maar als jij zegt dat er een ARES Gearbox in zit dan zal de hele replica ook wel van ARES zijn en dat is degelijke kwaliteit. ARES mosfets zijn goed, kan je meteen een lipo mee gebruiken zonder de nadelen dat je je trigger contacts doorbrand en mogelijk dat deze dan ook gebruik kan maken van de ECFS van ARES, maar dat weet ik niet.

Classic army is wel beter als de meeste Cyma's/JG en Dboys maar dan is de vraag hoe huidig de replica is omdat Classic army een tijdje geen replica's heeft gemaakt en nu weer wel. Classic Army is meer richting Specna arms, niet ICS though dat zit daar wel weer boven samen met G&G.

Thnx voor de info guys. Toch snap ik het hele stuk over rebranders in de hele industrie nog niet helemaal. Ik weet dat Umarex dat doet voor Heckler & Koch, Cybergun is ook zo'n rebrander. Maar als ik bv kijk naar die G14 op phenix dan staat er als fabrikant: (http://www.phenixairsoft.com/en/repliques/13208-gsg-g14-noir-ebbr-mosfet-4049805100467.html) Ares for GSG (Cybergun).

Volgen we het nog??? Cybergun de rebrander, German Sports Guns (GSG) de designer, Ares de maker???

En rebelattack, er staat het volgende over het EFCS: Feature: Equipped EFCS system in ARES, the Mosfet integrates 3 shooting modes.

Dit is blijkbaar goed nieuws? :open_mouth:

Hmmm....blijkbaar had de mijnheer bij Hes van Zweeden toch gelijk!

https://www.youtube.com/watch?v=UpH2TRyQ4lc (rond 08:30 min)

EFCS zijn wel handig betekent dat je de fire modes van de replica kan veranderen met een extra tooltje die je los kan kopen. Daarnaast is je standaard trigger contact al een mosfet wat betekent dat het gebruik van lipo's geen nare gevolgen heeft en dat de trigger response best goed is.

Das mooi, want wilde idd voor lipo gaan.

Ander vraagje: 1-point, 2-point of 3-point sling??? Ik zie de verschillen wel (duh!) maar snap het verschil in gebruiksgemak niet echt....

DjStitch82;22708 zei:
Das mooi, want wilde idd voor lipo gaan.

Ander vraagje: 1-point, 2-point of 3-point sling??? Ik zie de verschillen wel (duh!) maar snap het verschil in gebruiksgemak niet echt....

Pfff das een goeie, ik heb zelf een one point zodat hij voor me hangt als ik loop zonder tegenstanders of stil sta en hij is met een snelle klik los te koppelen als ik niet makkelijk kan bewegen.

One point is voor een m4 erg handig. Met een two point wordt het lastig om je replica om je nek te houden en te schieten.

1 point sling: Deze draag je schuin over de schouder of onder je schouderbanden van je vest. Deze maak je met een karabijn haak aan de achterkant van je vest vast. Handig voor alle replica's van assault formaat.

2 point sling: Deze maak je vast aan de voor en achterkant van een replica. Dit zorgt ervoor dat je als het ware een draag band krijgt. Vooral handig bij snipers, deze zijn erg lang en zo kun je hem over je schouder hangen. Denk een beetje aan de "jagers" look.

3 point sling: Dit is de verbeterde versie van beide als het waren. Wordt vooral gebruikt door operators. De reden hiervan is als volgt. Zie een 1 point sling voor je, welke door de schouderbanden van een vest is gehaald en vast zit aan de achterkant van een vest.

De replica zit nu niet aan alleen de voor OF achterkant vast aan de sling, maar beide. De achterkant zit daadwerkelijk vast als een 1 point sling. De voorkant daarentegen als een 2 point sling.

En nu komt de truc.

Er wordt gebruik gemaakt van een klik mechanisme waardoor je de voorkant van de replica los kunt klikken van de sling. Hierdoor wordt het stuk dat tussen de voor en achterzijde zit flexibel in gebruik en neemt de lengte van de sling toe.

Je kan dus dan makkelijk manoeuvreren en gebruik maken van de replica zonder dat je het gevoel hebt dat deze vast zit. De sling is dusdanig lang dat je het idee hebt geen sling te gebruiken. Ga je op je smoeltje en laat je je replica vallen. Dan heb je hem toch nog enigszin bij de hand en raak je hem nooit kwijt.

Wordt je moe van je replica tillen en wordt er even niet gespeeld. Dan kun je het voorstuk weer makkelijk vastmaken waardoor de sling inkort en zo dus hoger op je borst hangt. Hij hangt dan ook niet in de weg tijdens lopen etc. wat een 1 point sling sneller zal doen omdat deze recht naar beneden hangen.

Dank voor je uitleg! Dus de keuze is voornamelijk tussen 1-point of 3-point.

Jep! Ik zou persoonlijk voor een 3 point gaan. Vind het irritant als mn replica tegen mn benen bungelt als ik loop of sta. Met een 3 point kun je gewoon je handen vrij hebben zonder dat je daar last van hebt.

Dat is met deze ook op te lossen, niet?

http://www.phenixairsoft.com/en/combat-gear-uniformes/11924-Sangle-MS3-Noire-3664071119244.html

1 + 2 = ook 3 B)

Volgens mij niet. Die sling geeft je de optie om een 1 point OF 2 point te gebruiken.

Dit is een 3 point. Zie je de clip die 10 cm rechts van de voorkant bevestiging zit? Klik je die los dan heb je dus die extensie waar ik het over had.
http://www.gmstactical.com/gg.html

Op 3:15 kun je zien waar ik het over had. Deze sling maakt gebruik van een schuifclip. De meeste hebben gewoon een plastic buckle.

https://www.youtube.com/watch?v=lKdQMCPMdlg