Beetje vreemde eend in de bijt....

Ah had ik dat verkeerd van je begrepen :p maar kwaad kan het inieder geval niet @Rebelattack

bvdzeeuw;23547 zei:
Ah had ik dat verkeerd van je begrepen :p maar kwaad kan het inieder geval niet @Rebelattack

Ugh, sorry had weer beetje te snel gereageerd, niet zo aardig, maar nee het hoeft niet per se maar is over het algemeen wel beter, je hebt wel horror verhalen waar de tamiya's zijn verkoold, maar dat zijn echt wel uitzonderingen zover ik weet. Als je werkelijk wil zorgen dat je trigger contacts niet kapot gaan moet je een mosfet installeren.

"Recommended Battery: 9.6 V mini or double stick (not supplied).
Warranty: 1 Year

Feature: Equipped EFCS system in ARES, the Mosfet integrates 3 shooting modes. "

Hij gaat inderdaad in de handguard zeg maar. Maar dan maakt het dus niet uit of het mini, stick, nunchuck en weet ik veel wat nog allemaal is???

En voor de duidelijk, hij heeft een mosfet ingebouwd zitten, dus hoger dan 7.4 zou ook kunnen toch? Of heeft dat geen zin? En hoeveel mAh? is 1450 mAh zat? Of voegt 3000 of 3300 mAh iets toe?

In het filmpje hebben ze het over een LiPo 11.1 V 2200 mAh???

En tot slot: ik wil graag een LiPo en NiMh accu kunnen laden, dus een gemengde lader lijkt me ideaal (a la Imax?) . Nog tips en adviezen?

Hoe meer mAh is langer gebruiken, het is niet zozeer alleen dat er een mosfet in zit maar ook of de internals de 11.1 volt aan kunnen, maar ik heb de replica niet dus weet niet of die het aan kan. Gewoon een Imax halen dan lijkt me, denk niet dat er nog echt goedkopere multi chargers zijn, but I dunno.

11.1v kan prima, maar dan heb je wel het losse kastje nodig om de efcs in te stellen .. maar op 7.4v zal ie het ook prima doen..

Om nog even terug te komen op het XT60 verhaal.
Dit is inderdaad niet verplicht. Maar een goedkope (kleine) upgrade.
Je trigger response gaat er aanzienlijk op vooruit (ongeacht het type accu), accu gaat langer mee (minder spanningsval op de overgangsweerstand van de ruk tymia connectoren). En een heel stuk betrouwbaarder dan tymia connectoren (deze splijten op de duur).

Al snap ik dat je daar bij een nieuwe replica niet aan wil beginnen ivm garantie ;)

Denk dat mensen het niet snel doen op hun eerste replica, maar ik denk dat ik op de ICS die ik morgen ga halen redelijk snel een XT60 zet omdat ik daar alle batterijen naar wil omzetten en het dan makkelijker is.

Welke ICS ga je halen?
Ik zet trouwens ook op gloed nieuwe (ICS) replicas XT60 :)

Eviltwin-NL;23622 zei:
Welke ICS ga je halen?
Ik zet trouwens ook op gloed nieuwe (ICS) replicas XT60 :)

ICS Transform 4 Uk1R, vooral even kijken hoe het zit met batterijen in deze omdat die in de buffer tube moeten, dus wil dat eerst even zien hoe dat zit, zal niet veel uitmaken voor de XT60 maar misschien hoe ik dat wil doen met de lengte van de bekabeling. Morgen een leuke trip naar Lanaken :). Misschien dat ik ook nog in de nabije toekomst een G&G M16 haal vanwege BF3 nostalgie factor :).

Nice! Om gedoe met de accu's te voorkomen, heb ik overigens een front-wired M4A1

@Eviltwin-NL ja maar bij de transform moet je dan elke keer de hele front rail eraf halen of een dummy peq box gebruiken, dus dan heb ik hem ook liever in de buffer tube, daarnaast zijn lipo's niet zo duur.

DjStitch82;22685 zei:
Vraagje wat net bij me opkwam: ik was recent bij Hes van Zweeden en daar mocht ik geen replica vasthouden omdat mijn NABV-pas nog niet ontvangen heb. Is dat waar??? Of was de verkoper zijn interesse kwijt toen hij hoorde dat ik die dag nog niks kon aanschaffen?

Zal wel meevallen Vraag naar Jeroen of Edwin. dat ze niet iedereen een replica in hun handen even is ook wel dat ze aan de markt in Arnhem zitten. Ik heb wel eens een half uurtje binnen gestaan op een zaterdag maar 15 van de 20 mensen die daar binnen komt wil even wat vast houden.

Ik heb daar nog problemen gehad. temiste ik en de rest van Defensie Airsoft altijd goed geholpen daar