FPS/ joule creeping

Tegenwoordig zijn er teveel snipers door ao nov, silo enzo... Weinig snipers meer zoals het hoort, die serieus geld inversteren in hun replica (pdi ed) waardoor je dus joulecreep krijg. Diegene die dat doen, gaan niet voor kills, maar willen juist niet gezien worden (kicking mustang bijv). Zo loop ik met mn team rond. De mensen die ik op een dag afschiet is niet veel (in verhouding tot), maar ik heb genoeg skirms meegemaakt dat ik niet eens naar een respawn hoef.

Maar nu ga ik off topic met dit bovenstaande :p

Terug komend op joule creep, elke sniper mits goed geupgraded geeft joule creep, tis de persoon die hm hanteert of hij er wijselijk mee omgaat. Merk je het verschil tussen 2.3 en 2.9J kwa range? Zeker!!! Maar zowel 2.3 als 2.9J op je krijgen voel je, daarom advieseren de meeste orgas ook face protection. Als je niet tegen pijn kan, moet je gaan schaken of dammen, dan is airsoft niks voor je (ja, ik ben zelf sniper, en ja, ik heb ook al flink aantal keer een sniper bb tegen me aangehad van dichtbij, 10meter en zelfs 2 meter, doet pijn, 5min later weer vergeten)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
De mensen die ik op een dagafschiet is nietveel (in verhouding tot)


Hahaha barbaar :eek:
 
Je hoeft geen honderden euro's in een BASR te stoppen om een goede sniper te zijn though en ook JC maakt je geen goede sniper, je kan prima dezelfde resultaten behalen op een goedkoper setje. Waar ik het wel mee eens ben is dat er door de grote hoeveelheid toename in snipers, door social media, er ook een hoop zijn die niet fatsoenlijk met een BASR kunnen omgaan en vooral dan de MED regels. Waar mogelijk de meeste frustratie vandaan komt omtrent mensen die van te dichtbij worden gehit of vaak in het gezicht. Naar mijn mening is het gezicht een last resort als je niks anders ziet. Het gehit worden en daardoor pijn voelen is inderdaad onderdeel van de sport, maar ik apprecieer het toch als dat in de vorm is van blauw plekken ipv een aantal bloedingen rondom mijn gezicht en nek. Ja ik draag gezichtsbescherming, maar dan nog is er misschien nog wel de belangrijkste regel, it's a gentlemans game, so be one.
 
De mensen die ik op een dagafschiet is nietveel (in verhouding tot)


Hahaha barbaar :eek:
Hahaha, maar tis zo :p Schiet ongeveer 100 tot 150 bbs af op een gemiddelde dag ;)
Je hoeft geen honderden euro's in een BASR te stoppen om een goede sniper te zijn though en ook JC maakt je geen goede sniper, je kan prima dezelfde resultaten behalen op een goedkoper setje. Waar ik het wel mee eens ben is dat er door de grote hoeveelheid toename in snipers, door social media, er ook een hoop zijn die niet fatsoenlijk met een BASR kunnen omgaan en vooral dan de MED regels. Waar mogelijk de meeste frustratie vandaan komt omtrent mensen die van te dichtbij worden gehit of vaak in het gezicht. Naar mijn mening is het gezicht een last resort als je niks anders ziet. Het gehit worden en daardoor pijn voelen is inderdaad onderdeel van de sport, maar ik apprecieer het toch als dat in de vorm is van blauw plekken ipv een aantal bloedingen rondom mijn gezicht en nek. Ja ik draag gezichtsbescherming, maar dan nog is er misschien nog wel de belangrijkste regel, it's a gentlemans game, so be one.
Je merkt het verschil tussen een goedkoop upgrade setje en een peperduur upgrade setje ;) Mn PDI geeft betere en mooiere resultaten, alleen heb je dus flinke joule creep. Ikzelf schiet nooit op hoofd, zelfs niet als ik dat alleen zie. Maar velen andere door SM zijn headshot verslaafd. En die gasten maken dat er veel "haat" is op snipers
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Je merkt het verschil tussen een goedkoop upgrade setje en een peperduur upgrade setje ;) Mn PDI geeft betere en mooiere resultaten, alleen heb je dus flinke joule creep. Ikzelf schiet nooit op hoofd, zelfs niet als ik dat alleen zie. Maar velen andere door SM zijn headshot verslaafd. En die gasten maken dat er veel "haat" is op snipers

Dat je verschil merkt zal vast, maar denk dat je ook de .6 joule met simpelere items kan aantikken, but the off topic lvls are high XD. Pretty much een kleine groep verpest het voor de rest, wat praktisch altijd het geval is.
 
  • Leuk
Waarderingen: husky
Nou tref ik het even met een hpa systeem en een fully upgraded sniper...

Wanneer er ik mijn tippmann netjes op 345/350fps afstel en ik fps met .32 (waar ik tevens ook mee speel) en ik zou boven de toegestane joule komen wordt ik dus gestraft op iets waar ik niks aan kan veranderen. Mochten deze regels door de nabv gehanteerd worden prima. So be it, daar zal ik het mee moeten doen. Gaat een veld zijn eigen regels omtrent fps meting hanteren KAN dit een reden zijn voor mij om niet naar dit veld te gaan.

Betreft sniper joule creep. Ik sluit me aan bij het boven genoemde ferarri argument. Ik ben ook op mn gezicht geraakt door een aeg en dat bloed ook. Eigen schuld, had ik maar gezicht bescherming moeten dragen. Staat zo beetje in elk regelement/info van het veld als advies: draag gezichtsbescherming.

Denk dat de marshalls beter de snipers kunnen aanpakken die alleen maar op hoofden schieten. Dat zou al een hoop ergenissen uit de wereld helpen
 
  • Leuk
Waarderingen: husky en Robin2k7
Nou tref ik het even met een hpa systeem en een fully upgraded sniper...

Wanneer er ik mijn tippmann netjes op 345/350fps afstel en ik fps met .32 (waar ik tevens ook mee speel) en ik zou boven de toegestane joule komen wordt ik dus gestraft op iets waar ik niks aan kan veranderen. Mochten deze regels door de nabv gehanteerd worden prima. So be it, daar zal ik het mee moeten doen. Gaat een veld zijn eigen regels omtrent fps meting hanteren KAN dit een reden zijn voor mij om niet naar dit veld te gaan.

Betreft sniper joule creep. Ik sluit me aan bij het boven genoemde ferarri argument. Ik ben ook op mn gezicht geraakt door een aeg en dat bloed ook. Eigen schuld, had ik maar gezicht bescherming moeten dragen. Staat zo beetje in elk regelement/info van het veld als advies: draag gezichtsbescherming.

Denk dat de marshalls beter de snipers kunnen aanpakken die alleen maar op hoofden schieten. Dat zou al een hoop ergenissen uit de wereld helpen
Helemaal mee eens dat marshalls beter moeten gaan opletten op snipers die heel bewust gericht op hoofden schieten. Vorig jaar na afloop van een skirm bleek bij het napraten dat meerdere mensen flink gehit waren door zo'n soort eikel die niet sportief kon spelen. Maar vanzelfsprekend moeten we zelf voor onze veiligheid zorgen, daarom draag ik een ESS ICE (ballistic) eyeshield en helm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Good point husky , overigens heel effe of topic het feit dat er steeds meer snipers bijkomen heeft mij doen besloten zelf geen sniper te kopen , blijf liever in de assault rol zolang ik fit genoeg ben ;)
 
Mooie discussies met een lollige portie onwetendheid her en der.

Is het iets om MED's aan te passen aan de hand van de joule meting die dan gedaan is met de bb's die de speler gebuikt. Zo kunnen de mensen die willen(zeggen dat je niet anders kan is BS) of door ontwetendheid creepen toch spelen en heb je ook een stukje meer veiligheid.
Misschien wat handige info voor de orga en geïnteresseerde:
Stukje over Recommended Universal MED's
Stukje over Safe Impact Energy
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Mooi/leuk idee maar zoals aangegeven moet de NABV de regels eerst aanpassrn.
Als ik ergens speel neem ik lege magazijn mee naar fps meting. Dit vanwege de NABV regel dat je moet fps'en met door de orga verstrekte 0.20 gr bb's. Dit zodat spelers ook niet kunnen liegen over gewicht van bb's of slechte fps hoofd omreken modellen van fps'ende marshall's.

Dus eerst aanpassing NABV regels en dan kun je pas verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaladorn
De discussie doorgenomen en het valt mij gelijk op dat hier vooral de snipers zwaar "onder vuur" komen te liggen. (vergeef mij de woordspeling)
Echter heeft J.G.al een tijdje een verstelbare springgeit in zijn AEG's zitten en daar kan je dus je FPS mee opschroeven.
Heel eenvoudig door bijv. bij mijn G36 de kolf om te klappen en een imbus sleuteltje in het daarvoor bestemde gaatje te steken en te draaien.
Ik heb zelf de veer zover ingekort dat ik max.op 360 FPS kom als ik hem opschroef maar ik kan mij voorstellen dat er "cheaters" zijn die de veer op minimum 350 FPS zetten en ze in game opschroeven naar 390 FPS.

Dit lijkt mij ook een moeilijk te controleren verschijnsel behalve dan door in game FPS controles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Good point Vlad , zelf heb ik een hpa platform en ook hier ben je bij voorbaat al (verdacht) .

Laat je er niet door ontmoedigen ;)
 
De discussie doorgenomen en het valt mij gelijk op dat hier vooral de snipers zwaar "onder vuur" komen te liggen. (vergeef mij de woordspeling)
Echter heeft J.G.al een tijdje een verstelbare springgeit in zijn AEG's zitten en daar kan je dus je FPS mee opschroeven.
Heel eenvoudig door bijv. bij mijn G36 de kolf om te klappen en een imbus sleuteltje in het daarvoor bestemde gaatje te steken en te draaien.
Ik heb zelf de veer zover ingekort dat ik max.op 360 FPS kom als ik hem opschroef maar ik kan mij voorstellen dat er "cheaters" zijn die de veer op minimum 350 FPS zetten en ze in game opschroeven naar 390 FPS.

Dit lijkt mij ook een moeilijk te controleren verschijnsel behalve dan door in game FPS controles.

But that aint joule creep, that is flat out cheating.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
als iemand zijn replica opschroefd om harder te schieten dan toe gestaan.
Is er maar 1 optie pas af nemen en nooit meer laten spelen.
Dat van die headshots kan een lange discussie worden.Met paintball schiet je gewoon wat je kan raken van kop tot teen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik zou het zelf een goed idee vinden als de fps test gedaan zou worden met .30+bbs
En mischien zelfs bij snipers nog wat zwaarder.

Ik ben zelf net overgestapt naar een polarstar f2 en heb er gelijk een chrono bij gehaald.

Ik schiet nu met .20 bbs op 90 psi 400 fps.
En met met .32bbs die ik wil gaan gebruiken strak 350 fps. Wat precies de max fps is die ik volgens de dmr regels mag schieten.

Ik heb hier voor helemaal niks biezonders gedaan met de fcu setings van mijn polarstar maar dit lijkt gewoon de werking te zijn van polarstar of hpa in het algemeen dat weet ik niet precies

Maar ik kan me voorstelen dat er ook hpa spelers zijn zonder chrono thuis die gewoon bij de skirm de boel opdraaien naar 450 fps met .20bbs en dan kom je wel een stuk hoger uit dan toegestaan zonder er zelf erg in te hebben. En natuurlijk xat mensen die het wel weten maar gewoon doen......
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Net nog een testje gedaan met mijn xradar chrono , mijn hpa systeem doet niet aan joule creep lijkt het , 355 fps met 0.20 en een nette 290 fps met 0.30 gram dus zeg het maar .
 
  • Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok
Bij HPA units kan je er wel iets aan doen en dat is dmv de dwell instelling, zet je die hoger dan nodig voor een .2 dan ga je creepen bij een zwaarder gewicht. De dwell geeft aan hoe lang er lucht wordt vrij gelaten door de engine en ook hoe lang de nozzle naar voren moet blijven staan, maar idd ik was zelf ook van plan mijn P* FE in te stellen op dezelfde manier als @Rens Ruigrok dat heeft gedaan.

@Robin2k7, komt omdat het systeem anders werkt en niet alle lucht alleen wordt gebruikt om een bb vooruit te schieten, ik durf te wedden dat GBB's ook minder last hebben van JC en wss hetzelfde zal gelden voor bijvoorbeeld Daytona's, maar dat is puur wat ik denk, someone can prove me wrong.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik schiet nu met .20 bbs op 90 psi 400 fps.
En met met .32bbs die ik wil gaan gebruiken strak 350 fps. Wat precies de max fps is die ik volgens de dmr regels mag schieten.
als ik in mijn AEG test met .20 is de FPS ook hoger dan als ik met .28 test. Dit is standaard en dus ongeacht op je GBB/AEG/HPA/Spring speelt
 
als ik in mijn AEG test met .20 is de FPS ook hoger dan als ik met .28 test. Dit is standaard en dus ongeacht op je GBB/AEG/HPA/Spring speelt

Hij heeft echter bekeken wat de max FPS is van de DMR regel op .32 dmv omrekenen en zit dus met 350 FPS op een .32 mooi onder de 1.87 joule wat de max is van 450 FPS op een .2, terwijl hij op een .2 maar 400 FPS schiet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Net nog een testje gedaan met mijn xradar chrono , mijn hpa systeem doet niet aan joule creep lijkt het , 355 fps met 0.20 en een nette 290 fps met 0.30 gram dus zeg het maar .

dan lijkt het een polarstar iets te zijn :)

Hij heeft echter bekeken wat de max FPS is van de DMR regel op .32 dmv omrekenen en zit dus met 350 FPS op een .32 mooi onder de 1.87 joule wat de max is van 450 FPS op een .2, terwijl hij op een .2 maar 400 FPS schiet.

klopt de tabellen die op internet staan geven gewoon aan hoeveel FPS/joule je schiet met .20s bij een bepaalde fps en vervolgens
wat dat omgerekend is met zwaardere bbs https://www.quora.com/How-is-an-airsoft-fps-chart-used