Het grote HPA topic

Geen idee of dat past, ligt aan de grote van je tank.
Bij een standaard 48CI tank zal het krap worden denk ik.
Die zijn 10,5 inch hoog en dat is dan zonder line erop.
 
BUMP!

Sinds gisteren trotse eigenaar van een Tippman! Nu vroeg ik me af welke pouches jullie gebruiken voor de tank? De zwarte "tippman pouch" valt sws af voor mij omdat ik geen zwart op mn vest wil :)

het mag ook een rugzak/hydration carrier zijn waar die in past! En wat is jullie setup in jullie tippman? Zijn er do's die ik zeker moet doen, mag diy zijn of upgrades die gekocht moeten worden!

Nog even ter aanvulling , ik gebruik een redelijke grote fles en dit is werkelijk ideaal : http://www.nltactical.nl/nl/warrior-elite-ops-hydration-carrier-3ltr-a-tacs-fg.html


[/url

Je ziet ook niet dat er een fles in zit en dat was nu juist mijn bedoeling ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Heb inmiddels een hydro carrier gekocht. Hopelijk eind van het jaar binnen!

Toch snap ik die tdc nub nog niet helemaal. Je hebt nubs voor modellen na nummer 2500 en dan nog allemaal variatie in incline decline oid?
 
Na 2500 zijn de giet mallen aangepast. Met name het gat waar de nub in moet is iets kleiner. Bij de eerste serie had de nub iets teveel speling waardoor je een afwijking naar rechts kreeg
 
Voor de Tippmann gebruikers:
Hoe ver kunnen jullie gemiddeld schieten?
Ik kan met die van mij niet ver schieten dan ong. 40m.
Ik denk dat ik weer terug ga naar stock, zodat ik een beter idee krijg waar het aan kan liggen.
 
Voor de Tippmann gebruikers:
Hoe ver kunnen jullie gemiddeld schieten?
Ik kan met die van mij niet ver schieten dan ong. 40m.
Ik denk dat ik weer terug ga naar stock, zodat ik een beter idee krijg waar het aan kan liggen.

Wat heb je er nu inzitten dan? En hoor van veel mensen dat .32 het beste schiet. Geen idee wat je nu gebruikt? Heb die van mij alleen nog binnen getest, geen idee wat die buiten doet. Maar binnen is die loep zuiver met een maple leaf barrel
 
Ik had een range van ±60 - 65 meter 5 van 10 schoten mansize target (gemeten op baan) Nu heb ik er een widebore in zitten en zit nu op ± 55-60 meter maar wel met 9 van de 10 raak op mansize target.

Tdc nub en S-Hop.
 
Ik heb het weer terug gezet naar de stock setup.
Wat ik eerder had geprobeerd was het volgende:
1ste setup
  • Orga 6.23mm, 363mm lang;
  • Sugru Rhop;
  • G&G green bucking;
  • 3/4 inch spacer;
  • I.D. TDC 1e generatie;
  • 0.30 bb's.
  • 48ci/3000psi tippmann tank met een valken microline (slidecheck)
Resultaat:
Kaarsrecht tot 30m en daarna gingen de bb's de grond in (+10m bovenop de 30m).
FPS kan ik niet boven de 200 krijgen, wellicht dat ik het met een EED en Heavybolt wel omhoog krijg.

2de setup

  • PDI 6.05mm, 363mm lang;
  • Sugru Rhop;
  • SHS blue bucking;
  • 3/4 inch spacer;
  • TDC van Tony Taff Reynolds ( volgens mij heet hij zo, ff zijn volledige naam kwijt);
  • 0.30 bb's.
  • 48ci/3000psi tippmann tank met een ninja microline (Push to connect)
Resultaat:
Kaarsrecht tot 30m en daarna gingen de bb's de grond in (+10m bovenop de 30m).
FPS kan ik niet beneden de 430 krijgen.

Ik heb sindsdien wat verschillende buckings gekocht en tevens ook een 2de upper, de EED en de 2de gen. TDC van I.D.

Met zowel een tightbore als een widebore kan ik niet verder schieten dan ong.30m voordat het de grond in duikt.
Wat ook nog eens irritant is dat ik overdruk heb met een tightbore en onderdruk met een widebore.
Ik heb van die FPS restrictors van I.D.(alledrie), maar dat mag niet baten.
Welke ik ook probeer ik krijg niet een fps voor elkaar wat tussen de 300-360fps ligt.

Ik lees af en toe wel eens op de Tippmann groep op Facebook wat mensen voor oplossingen aandragen m.b.t. het gebruik van een tightbore.
Eerlijk gezegd ben ik nogal huiverig om een 2de fps schroef te monteren op de feed nozzle.

Mocht iemand wat tips hebben, graag!!
Ik ben niet van plan om mijn Tippmann te gaan verkopen, omdat het niet het gewenste resultaat geeft op dit moment.
Ik wil het graag kunnen oplossen, alleen weet ik niet wat ik er op dit moment aan kan doen om mijn range + fps te fixen.

Misschien dat mijn valve niet goed is?
Kan dat het zijn?
 
Het klinkt lullig maar misschien is het een minder goede Sugru hop en mogelijk dat je een flat hop kan proberen om te zien of het daar aan ligt?
 
Ja daar dacht ik destijds ook aan.
Inmiddels heb ik er geen sugru hop meer op.
Ik ben de A+ reaps 70 bucking aan het testen met de stock barrel.

Ik heb de fps en range nog niet getest, maar ik verwacht dat ik nog steeds een te hoge FPS en te weinig range zal hebben.
Geen tuin om te testen helaas, alleen een balkon.
Om eerlijk te zijn zal ik al blij zijn als ik de 50m haal.
 
Bb opvangbak maken van bij voorkeur metaal waar je op kunt schieten en fps meter voor kan plaatsen.
Ik gebruik zelf een munitiekistje van 5.56 linked.
Gat in gemaakt aan 1 smalle zijde. Aan andere smalle zijde aan binnenkant een scheef schotje dat bb's naar beneden doet ketsen.
Ook aan zijde van gat net onder gat horizontaal een plaatje dat bb's niet omhoog er uit kunnen.

Ik moet alleen wat extra verlichting er in maken omdat hij net aan te donker is voor fps test.
 
Wat heb ik (naast een tank en ventiel/koppeling voor op mijn gbb mags) nodig om mijn gbb om te zetten naar hpa met dus koppeling/ventiel op magazijn?
 
Ik heb iets soortgelijks gedaan, alleen dan met een simpele doos gevuld met schuim.
...ja..een enkeling gaat er inderdaad dwars door heen..lol
Ik moet maar een nieuwe gaan klutselen binnenkort.
 
Wat heb ik (naast een tank en ventiel/koppeling voor op mijn gbb mags) nodig om mijn gbb om te zetten naar hpa met dus koppeling/ventiel op magazijn?

Is al oud, maar misschien heb je er wat aan.

Deze gast heeft zijn M4 GBB omgebouwd dmv een drukleiding om AEG mags te kunnen gebruiken geloof ik.
 
Heb sins kort de wolverine bolt in me sniper gebouwd, en dat werk dus met een lipo batterij alleen this echt een klein ding. 7.4v 250mah batterij is 1cm bij 3cm ofzo.
Nu mijn vraag. Hoelang zou die het volhouden? Of hoeveel schoten? Want wat ik weet is dat je een lipo niet helemaal mag leeg trekken want dan is die kapot. Iemand toevallig ervaring mee? Is volgens mij beetje t zelfde als een polarstar systeem.
 
*heel lang maar duidelijk verhaal*

Het lijkt mij niet goed dat je een verschil van +/- 200 fps hebt met een andere bucking en barrel en airline. Ik heb zelf nog maar kort een tippmann, maar ik zou het toch intern gaan zoeken. Denk niet dat het aan de upgrades ligt . Want niet onder de 400fps kunnen komen is ook niet goed natuurlijk..