Het "Waar kan ik dit product vinden?" topic

Sorry dat ik je topic hijack... maar (nee geintje).

Ik heb de volgende: misschien ben ik lui... maar waar kan ik nieuwe o-ringen vinden voor zowel m'n HK416 magazijnen en pistol mags?
Aangezien ik alles tweedehands had en er 1 magazijn lekt wil ik ze allemaal vervangen :)

Wert niet welke maten je nodig hebt, maar (komt ie weer) bij de Hornbach hebben ze diverse maten die bij AI en door anderen gebruikt worden in de replicas.
 
Hallo iedereen!

Ik ben opzoek naar een Tactical vest. Ik heb er nu een gekocht maar die vind ik veel te groot. Ik heb even gekeken en dit model lijkt mij erg fijn.
http://www.airsoftshop.be/nl/invader-gear-ak-vest-olive-drab.html?id=6180110

Alleen vind ik hem behoorlijk duur, omdat ik ook niet precies weet hoe het zal spelen. Weet iemand een alternatief voor zo'n vest, ik heb ook gezien dat je een vest kan samenstellen samenstellen alleen heb ik nog weinig ervaring mee met het combineren van de pouches enz.

Ik wil graag een aantal mag pouches, dump pouch en een sidearm holster.

Bedankt! En ik hoop dat iemand een idee heeft!
-Niels Hoffland,
 
Persoonlijk zou ik je 2 dingen willen meegeven als je naar een vest/plate carrier aan het kijken bent:
- zoek iets met molle, op die manier kan je alles op de plek zetten die jij wilt!
- bespaar niet op kwaliteit, je loopt er heel de dag mee en goedkoop hoeft echt niet slecht te zijn, maar kwaliteit heeft vaak wel z'n prijs

Zelf ben ik erg tevreden over de Invader Gear MOD carrier.

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en BoomSmurf
Bedankt voor alle tips! Ik ga even kijken wat mij persoonlijk fijn lijkt. Het fijne van een complete vind ik dat je over het algemeen alles hebt dat nodig is. Als ik het zelf moet bevestigen weet ik nog niet precies waar alles handig is en wat ik nodig heb.

Ik ga nog even doorkijken :D
 
Bedankt voor alle tips! Ik ga even kijken wat mij persoonlijk fijn lijkt. Het fijne van een complete vind ik dat je over het algemeen alles hebt dat nodig is. Als ik het zelf moet bevestigen weet ik nog niet precies waar alles handig is en wat ik nodig heb.

Ik ga nog even doorkijken :D

Daar geef je eigenlijk precies het antwoord waarom een vest met vaste indeling naar mijn idee niet handig is ;)

Het belangrijkste is dat niks een vaste plek heeft... je zet het op de plek waarvan jij denkt dat het werkt voor jou... mijn schiet kan is bijvoorbeeld praktisch leeg, dingen die ik snel en veel nodig heb hangen vooraan, minder belangrijke dingen wat verder opzij of achter. Als ik niet gelukkig ben met de indeling haal ik weer wat af, of koop ik een nieuwe pouch erbij...

Maar ga anders in een shop eens passen, kijk of de vesten met vaste indeling logisch zijn voor je. Kan je overal goed bij? Zit het lekker? Past de gear die je hebt, of die je wilt gaan kopen erin? Etc.

Groet,
Peter
 
Daar geef je eigenlijk precies het antwoord waarom een vest met vaste indeling naar mijn idee niet handig is ;)

Het belangrijkste is dat niks een vaste plek heeft... je zet het op de plek waarvan jij denkt dat het werkt voor jou... mijn schiet kan is bijvoorbeeld praktisch leeg, dingen die ik snel en veel nodig heb hangen vooraan, minder belangrijke dingen wat verder opzij of achter. Als ik niet gelukkig ben met de indeling haal ik weer wat af, of koop ik een nieuwe pouch erbij...

Maar ga anders in een shop eens passen, kijk of de vesten met vaste indeling logisch zijn voor je. Kan je overal goed bij? Zit het lekker? Past de gear die je hebt, of die je wilt gaan kopen erin? Etc.

Groet,
Peter

Daar heb je inderdaag wel gelijk in, ik zal van de week wel eens bij een winkel langsgaan. Waar ik bang voor ben met het zelf maken, is dat het misschien rommelig word en ik dingen mis. Maar waarschijnlijk duurd het toch een aantal skirms tot ik het perfecte vest heb voor mij.
 
Daar heb je inderdaag wel gelijk in, ik zal van de week wel eens bij een winkel langsgaan. Waar ik bang voor ben met het zelf maken, is dat het misschien rommelig word en ik dingen mis. Maar waarschijnlijk duurd het toch een aantal skirms tot ik het perfecte vest heb voor mij.

Een loadout is nooit af ;)
Bijna elke skirm maakte ik wel aanpassingen aan m'n chestrig. Drop-leg holster, Battle-belt of niet. Pouches op andere plekken, alles kan.
Nu heb na een jaar spelen een heel andere Plate Carrier gekocht, een Condor MOPC. En ook daar gaan pouches nog regelmatig van plek wisselen.
 

Ben ik het helemaal mee eens. Er missen alleen nog een 300+ pouches online:rolleyes:

Set die het meeste wordt besteld is een los vest met een drop pouch, admin pouch, 2x een double of triple stacker voor m4 maat mags, een double sidearm mag pouch en een portofoon pouch. Of een triple stacker en een kangaroo (3 M4 en 3 sidearm)

Ik heb diverse vesten en ik blijf maar pouches verschuiven :D
 
Ik denk dat ik bij Gunfire een vest met vaste indeling ga kopen. Dan ga ik daarmee kijken wat ik mis en wat ik anders wil daarna ga ik dan een eigen samenstellen. Dan kan ik daarmee gaan uitproberen en kost het niet meteen heel veel geld. :D
 
Ik denk dat ik bij Gunfire een vest met vaste indeling ga kopen. Dan ga ik daarmee kijken wat ik mis en wat ik anders wil daarna ga ik dan een eigen samenstellen. Dan kan ik daarmee gaan uitproberen en kost het niet meteen heel veel geld. :D

Mijn advies: doe het niet. Spaar voor een lege plate carrier / tactical vest met molle en schaf losse pouches aan.
Voor het bedrag waar je nu dat vest van gaat kopen kan je zeker een paar kwalitatief goede pouches van kopen.

Koop in het begin alleen wat je nodig hebt en niet wat je allemaal in de toekomst denk te gaan gebruiken.
Ik had mijn loadout in gedachten al helemaal uitgestippeld en dus ook al aangeschaft voordat ik echt ben gaan skirmen. Mijn plan was om als real steel operator de boel wel even te ownen op het veld met zeker 10 kilo aan extra (onnodige) gear. Om er vervolgens achter te komen dat mijn conditie ruk is, ik daardoor zweet als een otter en, nog vervelender, mijn buik(je) in de weg zat bij bepaalde houdingen/handelingen. :oops: :D

Direct gevolg hiervan is dat ik nu al een hoop weer heb verkocht / in de verkoop heb staan omdat ik nu met veel minder gear rond loop. Geloof me, daar maak je geen winst op. :(

Het eerste besluit wat je dient te nemen is plate carrier of tactical vest.

Daarna: wat heb ik echt nodig? Utility, grenade, radio, tourniquette, hydration, admin pouches en zo kan je nog wel even doorgaan.... heel leuk maar ga je het echt gebruiken? Meer pouches = meer gear = meer gewicht. Een triple m4 kangaroo pouch is superhandig, maar ga je ook echt 3 pistool magazijnen kopen?

Kijk reviews op youtube en vraag bij skirms aan mensen waarom ze met bepaalde gear lopen. De meeste van ons zijn stiekem toch wel trots op hun gear en loadout omdat we er vaak best wel veel geld aan hebben uitgegeven + er goed over hebben nagedacht, dus maak daar gebruik van. ;)

Bij het plaatsen van je pouches moet je nagaan wat handig is. Dus ga staan, doe je vest/plate carrier aan en doe de verschillende handelingen na. Bijvoorbeeld reloaden en het switchen van je primary naar je secondary. Op die manier kom je er achter wat de natuurlijke bewegingen zijn en waar je de verschillende pouches moet plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en WaterIsNat
Ik heb aliexpress zo'n tactical vest aangeschaft, scheelt iets meer dan de helft. Ik weet dat ik uit eindelijk ook wel naar een plate carrier za gaan, maar zo heb ik in ieder geval iets om mee te beginnen. M'n gear wordt toch iets waar ik nog maanden mee bezig ben om samen te stellen, dus ik zal waarschijnlijk gewoon in spijkerbroek, trui/overhemd en dan de tactical vest beginnen.
 
Recentelijk zag ik een YouTube filmpje waarin een kerel deze broekriemen aanprees. Echter verzendt dit bedrijf ze niet naar Nederland, weet iemand waar ik ze kan bestellen met verzending naar Nederland?