Mijn advies:
doe het niet. Spaar voor een lege plate carrier / tactical vest met molle en schaf losse pouches aan.
Voor het bedrag waar je nu dat vest van gaat kopen kan je zeker een paar kwalitatief goede pouches van kopen.
Koop in het begin alleen wat je nodig hebt en niet wat je allemaal in de toekomst denk te gaan gebruiken.
Ik had mijn loadout in gedachten al helemaal uitgestippeld en dus ook al aangeschaft voordat ik echt ben gaan skirmen. Mijn plan was om als real steel operator de boel wel even te ownen op het veld met zeker 10 kilo aan extra (onnodige) gear. Om er vervolgens achter te komen dat mijn conditie ruk is, ik daardoor zweet als een otter en, nog vervelender, mijn buik(je) in de weg zat bij bepaalde houdingen/handelingen.
Direct gevolg hiervan is dat ik nu al een hoop weer heb verkocht / in de verkoop heb staan omdat ik nu met veel minder gear rond loop. Geloof me, daar maak je geen winst op.
Het eerste besluit wat je dient te nemen is
plate carrier of
tactical vest.
Daarna:
wat heb ik echt nodig? Utility, grenade, radio, tourniquette, hydration, admin pouches en zo kan je nog wel even doorgaan.... heel leuk maar ga je het echt gebruiken? Meer pouches = meer gear = meer gewicht. Een triple m4 kangaroo pouch is superhandig, maar ga je ook echt 3 pistool magazijnen kopen?
Kijk reviews op youtube en vraag bij skirms aan mensen waarom ze met bepaalde gear lopen. De meeste van ons zijn stiekem toch wel trots op hun gear en loadout omdat we er vaak best wel veel geld aan hebben uitgegeven + er goed over hebben nagedacht, dus maak daar gebruik van.
Bij het plaatsen van je pouches moet je nagaan wat handig is. Dus ga staan, doe je vest/plate carrier aan en doe de verschillende handelingen na. Bijvoorbeeld reloaden en het switchen van je primary naar je secondary. Op die manier kom je er achter wat de natuurlijke bewegingen zijn en waar je de verschillende pouches moet plaatsen.