Was me eerder ook al aangeboden, misschien dat ik er uiteindelijk nog wel interesse in heb, maar ondertussen heb ik een MC platecarrier voor mijn tweede loadout welke kaal is en waar ik dus gewoon volledig kan wisselen tussen M4 en Mp7 pouches. Vraag me nog steeds af hoe goed geprinte inserts werken tov de standaard inserts. Met 3D printen leg je constant laagjes kunststof op elkaar, je connectie tussen laagjes is hier puur een aan elkaar gesmolten oppervlak, je hebt geen ketens die verbonden zijn tussen deze lagen liggen oftewel ik verwacht dat je iets van flexibiliteit verliest in je prints tov spuitgieten, dan zou je dus eerder een frictie fit willen dan de hoe standaard inserts werken.
Normale FDM prints van PLA zijn inderdaad suboptimaal. Echter kan je PLA wel "nabakken", waardoor de ketens de laagjes gaan overbruggen en je meer kristalvorming krijgt. Daarna smelt het ook niet meer bij lage temperaturen (anders is 55C meestal waar het zacht wordt), maar je krijgt wel krimping van je print, moet je dus rekening mee houden.
PETG, aangepaste PET-fles voor in dit geval printtoepassingen is best sterk en enigsinds flexibel. Heeft wel degelijk heel andere eigenschappen dan Kydex heeft echter... Kydex is toch echt steviger, maar heeft een veel grotere buiging nodig voor dezelfde "flex". In andere woorden, PETG moet je rondom printen en zal de dikte van de mag minus 2mm moeten zijn, waarbij je bij Kydex met een "geldclip" die 1 a 2 CM indeukt grip krijgt. En deze kan je dan dus ook veel makkelijker in je pouch duwen en zich laten vastklemmen.
Dat is dan ook niet wat ik voorstel. Ik zou een PETG shell voorstellen, die strak in de pouch te drukken is en daar door een stikrand en verdikking niet makkelijk meer uit kan. Daarbinnen, een flexibel materiaal, gelijkend aan waar 80% van de telefooncases van gemaakt zijn. Bouncy plastic wat je gemakkelijk weg kan buigen met voldoende grip dat voor frictie zorgt. Daarvan maak je een insert voor de harde PETG huls, die zich verankerd in die huls en exact om je magazijn past. Als je em 1cm om je mag heen laat passen trek je em zo los, terwijl als je een volledige lengte omsluiting zou maken, je waarschijnlijk 5KG of meer moet gaan trekken en in exact de juiste richting.
Maar goed, tot zo ver het inmiddels off-topic onderwerp van pouch inserts. Een andere vest-cover is natuurlijk inderdaad een betere oplossing.
Laatst bewerkt: