Introductie

Ricardo Roumimper

New Member
28 dec 2024
3
1
Hello all,

Ricardo hier. Pas ('24) begonnen is met airsoft. Maar herinner mij , qua wapens, het gebruik, etc, etc, nog voldoende door Militaire Dienst (Infanterie).
Heb in die periode geleerd om met allerlei wapens (FAL, UZI, 1911, MAG, LAW, Carl Gustav, M47 Dragon, etc) te kunnen 'werken'. Dat is blijven hangen.
Ben woonachtig in Arnhem en sinds '07 als contractor/freelancer werkzaam in de ICT.

Ben nog niet naar 'n "game/skirm" geweest, maar wellicht dat het dit jaar ervan komt.

Cheers...

• Leuk
Waarderingen: Nordin
Hoi en welkom.

In principe is bij de meeste skirms een radio geen verplichting. Je mag alleen de licentievrij kanalen en porto's gebruiken, maar in mijn ervaring valt het bereik hiervan een beetje tegen. Zijn eigenlijk bijna babyfoons. Ik ben er sowieso geen fan van.

Met mijn airsoftgroep maken we gebruik van een totaal ander communicatie systeem wat ons een stuk beter bevalt en wat in aanschaf nog wel eens goedkoper kan uitvallen. Je kunt de details hierover in dit topic vinden, waar ikzelf alle zo goed mogelijk beschreven heb.

Veel plezier op het forum.

Hoi en welkom.

In principe is bij de meeste skirms een radio geen verplichting. Je mag alleen de licentievrij kanalen en porto's gebruiken, maar in mijn ervaring valt het bereik hiervan een beetje tegen. Zijn eigenlijk bijna babyfoons. Ik ben er sowieso geen fan van.

Met mijn airsoftgroep maken we gebruik van een totaal ander communicatie systeem wat ons een stuk beter bevalt en wat in aanschaf nog wel eens goedkoper kan uitvallen. Je kunt de details hierover in dit topic vinden, waar ikzelf alle zo goed mogelijk beschreven heb.

Veel plezier op het forum.
Hi,

Dank voor je reactie. Ik zal dat topic eens doornemen. Ik heb nog licentievrije porto's/walkie's
liggen (Motorola XT420 en Kenwood TK-3701DE) en vroeg me af of die bruikbaar waren.

Cheers...

de meeste gebruiken baofeng uv 5r. en in de airsoft sport spreken we over replica's niet over wapens

Hi,

Dank voor je reactie. Ik zal dat topic eens doornemen. Ik heb nog licentievrije porto's/walkie's
liggen (Motorola XT420 en Kenwood TK-3701DE) en vroeg me af of die bruikbaar waren.

Cheers...
Ik zat ook te kijken naar vergunningsvrij de kenwood heeft een groter bereik dan de Motorola.
Kenwood ProTalk TK-3701D

Voor de baofeng uv 5r heb je een vergunning nodig de vraag is natuurlijk hoesnel wordt je gepakt

Laatst bewerkt:
Voor de baofeng uv 5r heb ne een vergunning nodig de vraag is natuurlijk hoesnel wordt je gepakt
je wordt niet gepakt heb dat nog nooit gehoord, gewoon op de vrije kanalen blijven dan is er niks aan de hand. Ze moeten letterlijk naast je staan om te meten of hij boven de 0,5watt zit. 80% van alle airsofters gebruikt een baofeng (uv 5r) 5watt en zelfs tot 8watt
leafy.png