Jaren '80-'82 Koninklijke Landmacht loadout

erg gaaf om te zien! en zou mooi zijn als het weer gedragen gaat worden. vind het wel speciaal.
 
Wow Husky, bedankt voor de info! Heb zeker wat vragen gezien je hier veel van af weet:

  • De schep is inderdaad gloedje nieuw. Wat maakt dit bijzonder?
  • Heb je tips voor schoensmeer en onderhoud van de kisten? Ik twijfel erg of ik ze wil gaan gebruiken: aan de ene kant zonde omdat ze zo mooi zijn, aan de andere kant zonde om zulke goede schoenen stof te laten verzamelen.
  • Nog tips voor het wassen van de kleding? Alles wat geen instructies heeft doen we koud met minimaal. Zeep en zo weinig mogelijk rpm. Alles handwassen is niet te doen.
  • Hoe zien de combat shirts er uit waar je het over hebt? Misschien heb ik ze wel maar vergeten op de foto te zetten.
De thermo kleding en parka was ik niet van plan om ooit te gebruiken, maar wel leuk om te hebben omdat het bij de set hoort. Ik heb maar 1 paar kisten, mijn vader zal wel altijd het andere paar gebruikt hebben. Zou verklaren waarom deze nog zo goed zijn.
Aanvulling: #Een pionierschop uit die tijd, compleet en zo te zien nauwelijks gebruikt, is wel bijzonder. #Voor onderhoud van je kisten, zoek een echte schoenenwinkel, daar hebben ze nog schoensmeer voor glad leer in de passende kleur en inpoetsborsteltje en uitpoetsdoek. #Wassen op zekerheid, kies dan het wolprogramma en weinig wasmiddel. #Eind ‘70 - begin ‘80 jaren werd er geëxperimenteerd met aanbesteding van kleding en schoenen. Voor de ‘gevechtsjas’ waren er twee typen in omloop, ik had dat ‘visgraad’ gewoven type en die stof was bijzonder stug. Zal kijken of ik een foto kan vinden. Waarschijnlijk heb jij het andere type in de plunjebaal. En vanwege je loadout, er waren in die tijd ook veel Uzi’s van verschillende typen in gebruik, en in de wapenkamer kon ik ook nog kiezen uit een voorraad originele USarmy M1 karabijnen.
 
Aanvulling: #Een pionierschop uit die tijd, compleet en zo te zien nauwelijks gebruikt, is wel bijzonder. #Voor onderhoud van je kisten, zoek een echte schoenenwinkel, daar hebben ze nog schoensmeer voor glad leer in de passende kleur en inpoetsborsteltje en uitpoetsdoek. #Wassen op zekerheid, kies dan het wolprogramma en weinig wasmiddel. #Eind ‘70 - begin ‘80 jaren werd er geëxperimenteerd met aanbesteding van kleding en schoenen. Voor de ‘gevechtsjas’ waren er twee typen in omloop, ik had dat ‘visgraad’ gewoven type en die stof was bijzonder stug. Zal kijken of ik een foto kan vinden. Waarschijnlijk heb jij het andere type in de plunjebaal. En vanwege je loadout, er waren in die tijd ook veel Uzi’s van verschillende typen in gebruik, en in de wapenkamer kon ik ook nog kiezen uit een voorraad originele USarmy M1 karabijnen.

Thanks! Schoensmeer ga ik regelen. Qua replica is dat een doel voor de toekomst. Eerst maar een beginners replica aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk, Wij gebruiken alleen het woord replica, AA of platform ipv wapen. Een wapen gebruik je om iemand iets mee aan te doen. En dat kan niet de bedoeling zijn. Vandaar!
 
Zo! Het is even stil geweest, maar ik had moeite met geschikte pouches te vinden die bij de outfit pasten. Wat blijkt: goed Nederlands spul uit die tijd dat ook nog eens bruikbaar is, is niet meer voorhanden. Maar met wat assistentie in het 'Waar kan ik dit product vinden topic' (bedankt heren!) ben ik op het spoor gekomen van oude Britse M85 pouches die goed matchen met de set, en bevestigd kunnen worden aan de koppel.

In de pouches kan ik 3 mags per stuk kwijt, dus in ieder geval genoeg ruimte. We gaan het nog even zien of het ook daadwerkelijk handig is tijdens een skirm.

De kisten staan na advies van een schoenmaker in een emmer water, straks (zeiknat) inlopen en daarna drogen en invetten. Maar zonder de kisten kunnen natuurlijk al foto's gemaakt worden van de outfit. Alle overjassen, parka's, thermokleding e.d. heb ik maar achterwege gelaten, want dat is voor airsoften toch echt niet praktisch. Enjoy the photo's!

rEBjGNG.jpg


2wy5K1v.jpg


wbaQHFv.jpg


vxEGfwh.jpg


yNRzgya.jpg


Mochten er mensen de 15e bij balls and arrows zijn, dan kan je me daar zien rondlopen.
 
Ziet er vet uit zo. Het heeft iets authentieks, wat ik wel vet vindt. Plus, je ziet dit ook niet heel veel.

Vet gedaan, hoor. Tis weer eens wat anders als de standaard camoflagepatronen en loadouts. Plus, het lijkt mij allemaal vrij comfortabel, of lijkt dat zo? :)
 
Kijk leuk dat oude spul. Maar ik mis nog een paar dingen. Zoals de schouder banden. De pukkel op je rug. Je ransel er onder.
IMG-20180407-WA0014.jpg
Maar ook een kleine tool pouch en kijk is naar deze magazijn tasjes.

Of die bandana voor om de hals.

Heb je deze spullen er wel bij of missen die bij het setje psu?
 
Kijk leuk dat oude spul. Maar ik mis nog een paar dingen. Zoals de schouder banden. De pukkel op je rug. Je ransel er onder. Bekijk bijlage 1277 Maar ook een kleine tool pouch en kijk is naar deze magazijn tasjes.

Of die bandana voor om de hals.

Heb je deze spullen er wel bij of missen die bij het setje psu?

Ik heb alles wat je noemt, behalve de tasjes/pouches! Die zaten er niet bij en heb ik ook nergens kunnen vinden, vandaar de Britse pouches aan mijn koppel. De pukkel en extra riempjes enzo zijn bewust achterwege gelaten, vanwege het comfort op het veld. In principe zou de koppel voldoende moeten zijn.
 
ziet er leuk uit. Nu nog een Uzi of een FAL erbij en je bent klaar om te gaan.
Persoonlijk raad ik het je wel af om met die stip op je schouders het veld in te gaan. Dit omdat sommige vinden dat je alleen rangen moet dragen die je zelf verdiend hebt. (ikzelf loop met Britse KPL rang dit omdat deze gelijk stt aan KLP1 wat mijn rang was toen ik de Kl in 2011 uit ging)
 
ziet er leuk uit. Nu nog een Uzi of een FAL erbij en je bent klaar om te gaan.
Persoonlijk raad ik het je wel af om met die stip op je schouders het veld in te gaan. Dit omdat sommige vinden dat je alleen rangen moet dragen die je zelf verdiend hebt. (ikzelf loop met Britse KPL rang dit omdat deze gelijk stt aan KLP1 wat mijn rang was toen ik de Kl in 2011 uit ging)

Zat ik al over na te denken of dit wel gepast was, bedankt voor de bevestiging. Dit was voornamelijk voor de foto, ik zal ze in het veld achterwege laten. Een FAL als DMR lijkt me wel interessant ja. Moet een keer gaan kijken of er degelijke modellen bestaan.
 
Een tijdje geleden is er iemand met een fal bij mij wezen fps testen. Was wel een gaaf apparaat.

Classic Army DSA SA-58 was het model
 
Ik neem die tasjes zondag wel voor je mee. Kan je kijken of het wat voor je is.
Toch een extra reden elkaar even op te zoeken zondag ;-)

Cool, thanks! Heb zeker wel interesse om ze even te bekijken. Tot zondag!


Klopt, dat is de KA. Dat is een goed model, maar niet meer in productie! Nagenoeg niet te krijgen, tenzij je geluk hebt met een 2ehands. Er bestaat ook de ARES F1A1 (Britse FAL), maar die is lekker duur en gebruikt propietary parts. Als ik écht DMR wil gaan spelen is dat misschien wel een optie.

Een tijdje geleden is er iemand met een fal bij mij wezen fps testen. Was wel een gaaf apparaat.

Classic Army DSA SA-58 was het model

Edit: heb er even naar gekeken, maar dit lijkt een moderne versie/interpretatie van een FAL. Hij lijkt korter en heeft een moderner uiterlijk en een rail aan de bovenkant.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan die persoon wel even vragen waar hij hem vandaan had, want hij had hem volgens mij nog niet zo lang
 
Excuus, merk nu dat ik het een en ander door elkaar haal. Zal m'n bericht even aanpassen.
 
KA is moeilijk te krijgen lijkt me want volgens mij worden die niet meer gemaakt. ARES FAL dacht ik eerst ook dat die heel veel proprietary parts gebruikt maar volgens mij valt het wel redelijk mee, maar goed hij is aardig duur, wel heel cool heb er al een keer eentje mogen vasthouden.
 
KA is moeilijk te krijgen lijkt me want volgens mij worden die niet meer gemaakt. ARES FAL dacht ik eerst ook dat die heel veel proprietary parts gebruikt maar volgens mij valt het wel redelijk mee, maar goed hij is aardig duur, wel heel cool heb er al een keer eentje mogen vasthouden.

Zal er dan heel erg van af hangen hoe die out of the box is. Want hij is al duur en je moet ook een rail replacement part kopen voor een scope, en proprietary mags.. Zal eens video onderzoek gaan doen. Hoe tevreden was die persoon die ''m had?
 
Zal er dan heel erg van af hangen hoe die out of the box is. Want hij is al duur en je moet ook een rail replacement part kopen voor een scope, en proprietary mags.. Zal eens video onderzoek gaan doen. Hoe tevreden was die persoon die ''m had?

Was er gewoon super tevreden over, maar ja mag ook wel voor de prijs. Hij heeft er ook een DMR van gemaakt, heb er niet mee kunnen schieten maar qua feel tijdens het vast houden was dat wel goed. Uit elkaar halen was alleen een werkje.
 
Terug
Bovenaan