Klaagbaak!

Gisteren dagje ghosttown gehad en helaas teveel mensen die god mode hadden), daarom waren er ook heel veel tussentijds al weggegaan :(
Er zijn er zelfs weggestuurd, zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt :(
(en weer 1tje die zo gruwelijk hard schiet :() blijf me daarover verbazen,
De meeste klinken pok pok pok op het hout en 1tje KABAMMMMM .KABAMMMMM.KABAMMMMM

(en weer 1tje die zo gruwelijk hard schiet :() blijf me daarover verbazen,
De meeste klinken pok pok pok op het hout en 1tje KABAMMMMM .KABAMMMMM.KABAMMMMM

vast zo'n grapjurk die .36 grams bb's nodig heeft om zn hpa systeem te laten werken en gemakshalve de joulecreep maar even vergeet..

Ja daar dacht ik ook al aan,
Maar dan ben je dus bewust bezig met mensen pijn doen in mijn optiek?
ja en dan 359 fps'sen en .36 gebruiken (binnen gewoon max .25 scheeld zoveel)

Dus ik vind de HPA personen altijd op joule meten?? (zit daar btw ook een grens aan Joulecreep of I I heel hoog?)

zeker binnen waar je van 1.5 meter soms nog op elkaar schiet
er zit echt een degelijk verschil in pijn (zoizo per plaats verschilled maar ook wie er op je schiet 90-95% is te doen sommige plaatsen effe vloeken maar dan nog altijd valt het mee maar die ene (die doet echt zo zeer :()

maar gewoon beginnne met bijna 40 man, en laatste 2 uur nog maar 16 over zegt wel wat over de sfeer gisteren :(

Of gewoon iedereen op joule meten, zijn genoeg goede tables in amerika die orga's kunnen ophangen om ze te helpen tijdens het chronoen en zodat mensen van te voren weet wat ze moeten afstellen, daarbij is het nog beter als de NABV dit gewoon invoert, zorgt voor een hoop minder gezeur. Wederom mensen verplichten om een bepaald gewicht bb te gebruiken is een rot manier, want als diegene dat gewicht zelf niet bij heeft of überhaupt op andere velden gebruikt moet hij het of daar kopen of onnodig bbs kopen voor CQB locaties.

En hier om zeg ik dus, Chrono met .30 on geacht het gewicht de speler zelf gebruikt.
Dan haal je 95%van de Joule creep er waarschijnlijk Al uit

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
En hier om zeg ik dus, Chrono met .30 on geacht het gewicht de speler zelf gebruikt.
Dan haal je 95%van de Joule creep er waarschijnlijk Al uit

Undervolume build op .30, schiet 20-30 FPS meer op .20 en heeft dus een hogere joule waarde op .25 of .28, ben je er nog niet vanaf. Also HPA pakt meestal toch wel .36 of hoger zelfs zeker in een DMR rol en dan is daar nog steeds een significante creep mogelijk.

Maar iemand die bewust joule creep uitbuit zal niet undervolume, maar juist overvolume denk je niet.

En als je met .30 chroed mag je met 1.2 joule max ongeveer 295fps schieten.
Als jij een HPA of zeer goede airseal met overvolume en een langere barrel gebruikt,
dan kan je met joule creep in verhouding makelijk met op 360fps met .20 een goeie 340 fps met .30 halen.
Door met .30 te chroenen op die 295fps, ga jij met .38 echt geen 40fps boven die 260fps uithalen die dan het limiet is.

....Wederom mensen verplichten om een bepaald gewicht bb te gebruiken is een rot manier, want als diegene dat gewicht zelf niet bij heeft of überhaupt op andere velden gebruikt moet hij het of daar kopen of onnodig bbs kopen voor CQB locaties.
.20 hoef je niet zelf aan te schaffen. Organisatie moet deze verstrekken voor fps test. Je mag eigenlijk nog geen eens je eigen bb gebruiken omdat je kan zeggen dat het een .20 is terwijl in het echt het een .28 is.

Ook bij meten in Joules zit je met het gewicht dat je dus eerst de bb's moet wegen alvorens te testen in chrono.

.20 hoef je niet zelf aan te schaffen. Organisatie moet deze verstrekken voor fps test. Je mag eigenlijk nog geen eens je eigen bb gebruiken omdat je kan zeggen dat het een .20 is terwijl in het echt het een .28 is.

Ook bij meten in Joules zit je met het gewicht dat je dus eerst de bb's moet wegen alvorens te testen in chrono.

Ging mij hier meer om het feit dat mensen worden verplicht .25 gram te gebruiken tijdens de skirm niet om het FPS testen.

Maar iemand die bewust joule creep uitbuit zal niet undervolume, maar juist overvolume denk je niet.

En als je met .30 chroed mag je met 1.2 joule max ongeveer 295fps schieten.
Als jij een HPA of zeer goede airseal met overvolume en een langere barrel gebruikt,
dan kan je met joule creep in verhouding makelijk met op 360fps met .20 een goeie 340 fps met .30 halen.
Door met .30 te chroenen op die 295fps, ga jij met .38 echt geen 40fps boven die 260fps uithalen die dan het limiet is.

Op een AEG kan je überhaupt heel slecht joule en als je het al lukt dan is het niet zo drastisch als een HPA, denk aan .1-.3 joule, maar dat ter zijde. Het ging me er meer om dat je als je mensen op .30 laat chronoen je alsnog de regels kan omzeilen, voor de rest zal je alsnog creep halen ook al test je op een .30 als diegene daarna vrolijk .40 pakt en alsnog bijvoorbeeld 1.5 joule haalt ipv 1.2 dan wordt nog niemand vrolijk. Het testen op het gewicht waar je mee schiet is helemaal niet moeilijk gezien er genoeg mooie charts zijn waar je snel mee kan zien wat iemand mag schieten in FPS met een zwaardere bb om een juiste joule waarde te hebben.

ook al is het binnen de regels
(wat er nu gebeurd,
en dat sommige plaatsen vingers e.d. echt zeer doet als je geraakt zeker binnen met cqb dat weet ik,
maar als het soms het gevoel heb dat die 2-3 keer zo hard aankomen en ook nog altijd triggerhappy vinger
(goed afgesteld noemen ze dat?, dan heb je er ook niet 1 maar gleijk 6-7-8 te pakken :()

Maar de enige rede om binnen dat soort gewichten te pakken gebruiken is toh om bewust iemand zeer te doen?
zie geen ander voordeel de afstanden zijn te klein om voordeel gewicht afstand te hebben?

Als je hop up perfect op gewicht x staat afgesteld zou ik ook niet meer elke skirm dit opnieuw willen doen, misschien een kleine fine tuning maar meer ook niet. Daarbij als je maar een replica hebt dan heb je misschien ook nog alleen maar de zwaardere gewichten.