Klaagbaak!

Als je hop up perfect op gewicht x staat afgesteld zou ik ook niet meer elke skirm dit opnieuw willen doen, misschien een kleine fine tuning maar meer ook niet. Daarbij als je maar een replica hebt dan heb je misschien ook nog alleen maar de zwaardere gewichten.
Gaat om gasten die daar elke week binnen spelen (bijna altijd 2 dagen,daar)
Dus afgesteld voor alleen binnen.

maar het zal mijn onkunde wel zijn, zal wel de enige zijn die dit problem heeft.

Ik geef alleen een reden waarom iemand niet van gewicht wil switchen, betekent niet dat ze geen misbruik maken van joulecreep. Daarom ben ik er ook van om op joules/fps te testen op het gewicht dat wordt verschoten. Wat ik zelf ook van plan ben met mijn eigen p*.

Ghost town toch, zijn dit van die speedcqb ventjes met hpa pistolen, want die vond ik ook niet aangenaam spelen. Geen acht nemen voor med en veel blind fire.

ja die wel ja speedsofters
Die discussie heb ik maar niet meer gevoerd heb het daar
ooit 1 keer aan de marshal gevraagd?
(schietend de hoek om rennen, en dan heb ik het niet over eerst kijken en daarna zo lopen)
En ook schieten waar je net zat of hij iemand verwacht, is geen blind fire volgens marshals daar.
nou mij mening is complete anders!

In mijn optiek dus wel, want hun schieten ongevraagd gelijk 5-8 keer raak dus in mijn optiek doen ze blind fire want als ze zien en hun hersenen registreerd wat ze doen.
Schieten ze niet 5+ keer 2-3 keer ok maar ja was geen blindfire omdat hun ook die kant op kijken.

Zinloze discussie heb ik gemerkt (zelfs hier op forum) vele mensen die zeggen hij schiet toch waar die kijkt?
mmm daar verschillende de meningen echt over. en laat ik maar in het midden!

zowel over joule creep als over zo spelen een hele sterke mening (aversie tegen)
Dus ja misschien ook niet helemaal reeel maar toch bloed irritant.

Ik pikte vandaag toevallig de video van AS mee uit Amerika. Het gerucht gaat dat grote velden daar zelfs de HPA's gaan verbieden. In dit geval gaat het om de polarstars juist vanwege het joulecreep idee en de klachten daarover.

Ook Jonathan Higgs van AS zegt dat het chronoën op joules een oplossing ipv puur op FPS. Omdat de dropoff met FPS en zwaardere BB gaan rechte lijn is maar een curve hou je met een zwaardere BB meer energie over en dat is dus waarom wij denken en voelen dat ze harder aankomen.
Technische verhaal is hierboven al door meerdere uitgelegd.
Jonathan legt ook uit dat het niet aan het materiaal maar aan de spelers ligt. En aan de organisaties omdat ze niet weten hoe ze dat goed moeten chronoën.

• Leuk
Waarderingen: Hertenvacht
ja die wel ja speedsofters
Die discussie heb ik maar niet meer gevoerd heb het daar
ooit 1 keer aan de marshal gevraagd?
(schietend de hoek om rennen, en dan heb ik het niet over eerst kijken en daarna zo lopen)
En ook schieten waar je net zat of hij iemand verwacht, is geen blind fire volgens marshals daar.
nou mij mening is complete anders!

In mijn optiek dus wel, want hun schieten ongevraagd gelijk 5-8 keer raak dus in mijn optiek doen ze blind fire want als ze zien en hun hersenen registreerd wat ze doen.
Schieten ze niet 5+ keer 2-3 keer ok maar ja was geen blindfire omdat hun ook die kant op kijken.

Zinloze discussie heb ik gemerkt (zelfs hier op forum) vele mensen die zeggen hij schiet toch waar die kijkt?
mmm daar verschillende de meningen echt over. en laat ik maar in het midden!

zowel over joule creep als over zo spelen een hele sterke mening (aversie tegen)
Dus ja misschien ook niet helemaal reeel maar toch bloed irritant.

Jup had precies hetzelfde schieten om hoeken zonder te kijken en doorlopen en dan ook nog eens vaak een hit niet pakken als ik ze van achter raakte terwijl zij royaal mis schoten. Het is blind fire je weet niet waar je schiet en kan een gevaarlijke situatie creëren.
Ik vind dat speedsoft prima kan en het is onderdeel van airsoft ook al zie ik het liever in de daarvoor correcte toernooien en arena's, maar goed dat is misschien iets waar de NABV wat geld in mag stoppen ipv IAPS :P. Ik vind persoonlijk de speelstijl niet heel chill, veel onnodig over shooten en weinig acht voor MED regels. De keer dat ik ging spelen waren er ook genoeg speedsofters die wel fatsoenlijk speelde, slechts twee die dit grapje hierboven deden (om hoeken schieten) en god mode aan hadden soms.

Ik pikte vandaag toevallig de video van AS mee uit Amerika. Het gerucht gaat dat grote velden daar zelfs de HPA's gaan verbieden. In dit geval gaat het om de polarstars juist vanwege het joulecreep idee en de klachten daarover.

Ook Jonathan Higgs van AS zegt dat het chronoën op joules een oplossing ipv puur op FPS. Omdat de dropoff met FPS en zwaardere BB gaan rechte lijn is maar een curve hou je met een zwaardere BB meer energie over en dat is dus waarom wij denken en voelen dat ze harder aankomen.
Technische verhaal is hierboven al door meerdere uitgelegd.
Jonathan legt ook uit dat het niet aan het materiaal maar aan de spelers ligt. En aan de organisaties omdat ze niet weten hoe ze dat goed moeten chronoën.

Bepaalde velden doen dit al, ballahack het veld van de swamp sniper heeft bijvoorbeeld een chart met joule ratings en dan voor een hele reeks bb gewichten de daarbij horende FPS.

Mensen zullen dan snel zeggen oh maar dan gaan mensen liegen over hun bb gewicht, ja want dat doen mensen waarschijnlijk ondertussen ook niet al. Het is een gentlemens sport en je moet er maar dan vanuit gaan dat mensen eerlijk zijn. Een oplossing is dan om meer random fps testen te doen en dan met bbs van de orga.

Duidelijke klacht. Hit op mn zaakje gisteravond. Blauwe plek ter grote van een euro op mn ...
Het deed gelukkig maar heel even zeer
nopompom.gif
emo.gif

Laatst bewerkt:
Wanneer je iets bestelt en je 2 minuten te laat bent voor een levering op de volgende dag... :(

Na 3 jaar jaja u moet een nieuwe VOG aanvragen , hopenlijk is het op tijd binnen .

Met griep in me donder vanmiddag pakketje ingeleverd voor mede airsofter , en ik maar denken dat het aan mij voorbij zou gaan grrrrrrr

• Leuk
Waarderingen: Kaladorn
iets leuks zien, dan op internet erop uit trekken om winkels te achterhalen waar ze het verkopen, waarvan 95% natuurlijk amerikaans is en niet naar Europe verzendt. Dan hemel en aarde moeten verzetten (lees: onmogelijk veel geld ervoor betalen) om het toch ergens vandaan te trekken, want ja je brein zegt dat je het MOET hebben. Eindelijk binnen krijgen. Vrolijkheid ten top en dan een maand of 2 twee later al de TMC/8Fields/FMA ripoffs als paddestoelen uit de grond zien springen voor ongeveer een 10e van de prijs waar jij het zelf voor geregeld hebt.

Dat dus... o_O

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7 en Jan
Het gaat nu niet over een specifiek item, maar heb het in het verleden al vaak genoeg gehad met kydex holsters, mag pouches, riemen met cobra buckle en binnenriem, brillen met ventilator, sound amplifiers en nog wel meer

Deze week heel erg druk geweest met het upgraden / fixen van mijn TM AUG. Zaterdag nieuwe motor er in gezet omdat je zo nodig de oude moest slopen. Zaterdag alles getest en ge-fps't, alles prima. Kom je zondag op de skirm kom je er achter dat de replica voor geen meter feed. Het viel me wel op dat het elke 2e schot voorkwam dat er niks uit kwam... Iemand suggesties? Edit mod: voor suggesties hebben we een technisch deel op het forum.

Ik ging van een High Speed motor naar een High Torque motor. Mijn vermoeden is dat het magazijn geen tijd heeft om een bb de hop-up kamer in te duwen. Zou een Sector Delay Chip mij helpen?

Laatst bewerkt door een moderator:
3 weken verder en nog steeds geen VOG binnen , 12 feb voor mij uiterste datum , fuck heb geen zin mijn replicas bij iemand anders te stallen grrrrrř :mad::(