Klaagbaak!

Ik zit ook in frankrijk maar hier is het op een beste bui vanacht na leker droog;)

Vanmorgen was het nog akelig koud en nat in de Vogezen. Nu is het eigenlijk prima te doen. Alleen boven op de cols is het mistig en winderig.

Dat ik een replica van eHobbyAsia heb aangeschaft. Deze zelfs 2 dagen sneller aankomt in Nederland dan ze aangaven (binnen 3 dagen in plaats van 5). En ik vervolgens 2 maanden moet wachten totdat er uberhaubt een bezorger met een pakket aan de deur komt. Slechte informatie op UPS track and trace, status updates die bij wijze van spreken in hiërogliefen geschreven zijn. Er werd ook steeds dezelfde status update gemeld. Vervolgens een e-mail naar de klantenservice gestuurd, duurde 1,5 week voordat ik antwoord kreeg. Blijkt het dus uiteindelijk te zijn dat ik de invoerrechten moest overmaken, omdat het dan vrijgegeven werd.

Ik heb toen dus netjes de invoerrechten betaald, na een weekje was het pakket volgens de statusupdate vrijgegeven en onderweg. Kom ik de dag erop thuis, ligt er een briefje op de mat "Wij hebben u gemist, wij komen morgen terug." met vervolgens de vermelding op dit briefje dat ik nog invoerrechten moest betalen!!! Wat ik dus allang had gedaan. Dus daar gaan we weer, contact met de klantenservice, dit maal per telefoon zodat ik meteen geholpen word. Na een kort gesprek werd er melding gemaakt van de dubbele factuur bij de afdeling finance. Vervolgens word ik doorverbonden naar de afdeling die over het wijzigen van leverdatum/tijd gaat, omdat ik had aangegeven dat er niemand thuis is op het moment dat ze langskomen en ik het liever wil afhalen op een Access Point. Krijg ik te horen dat dit alleen op een van de hoofd punten kan in Tilburg omdat de invoer nog niet betaald zou zijn, dit is bijna 2 uur rijden voor mij!

Ondertussen blijft de bezorger lekker langskomen, met dus de kans dat na zo veel pogingen het pakket weer terug gestuurd word. Dus heb de dubbele kosten nu maar betaald, om dit te voorkomen.

De finance afdeling van UPS is nog niet van mij af, want ik wil verdomme mijn €57,50 terug! :mad:

Zo ik heb ook een goede klaagbaak post.

Ik was vanavond bezig met de intro ak (die het nu trouwens prima doet op wat lage fps na). Tijdens de laatste loodjes krijg ik het voor elkaar om mezelf te steken met een schroevendraaier in de linkerhand :/. Redelijk diep en aan het begin goed bloedend. Ik krijg het voor elkaar de gang op de strompelen en hulp te roepen voordat ik flauwval :( . Gelukkig goed gevallen en opgevangen door oplettende familie. Dus nu een goede pleister erop en spoedig naar de huisarts.

• Leuk
Waarderingen: Jan en Vladimir
Zo ik heb ook een goede klaagbaak post.

Ik was vanavond bezig met de intro ak (die het nu trouwens prima doet op wat lage fps na). Tijdens de laatste loodjes krijg ik het voor elkaar om mezelf te steken met een schroevendraaier in de linkerhand :/. Redelijk diep en aan het begin goed bloedend. Ik krijg het voor elkaar de gang op de strompelen en hulp te roepen voordat ik flauwval :( . Gelukkig goed gevallen en opgevangen door oplettende familie. Dus nu een goede pleister erop en spoedig naar de huisarts.

Veren, spring guides, schroeven draaiers en mijn hand zijn ook geen goeie vrienden, zeker met M170's al vaak genoeg gehad dat ik stukken vel eraf snijd. I feel for ya.

Zoooooo herkenbaar @Maffo.
Ik presteerde het eergisteren om met een accuboor met kruiskopbitje hetzelfde uit te halen.
Ook mijn linkerhand en keurig een kruiskopvorm in mijn handpalm.:eek:

Maar waar ik echt even over klagen wil is de waardeloze kwaliteit controle bij sommige fabrikanten.
Koop je een op zich prima replica,blijken ze de accessoires geen 2e blik waardig te gunnen.
Een mooie G36 gekocht,blijkt dat de uitgaande lens van de geintergreerde red-dot los zit waardoor de red-dot omhoog en omlaag kantelt bij bewegen.o_O

Koop ik een mooie 1911 high capa,blijkt bij een keer schieten de achterste ironsight los te komen en de losse onderdelen links en rechts langs mijn hoofd te schieten bij de blowback actie.:confused:

En waarom gaan Co2-magazijnen van 40 euro zo gauw lek???
Ik heb Goeikopere magazijnen van een andere side arm die maar 25 euro per stuk kosten en die blijven wel dicht.:(

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Mijn freakin elleboog. De ontsteking wilt niet weg, deze week nog een dag voor in het ziekenhuis gezeten en nu weer in ijs na een skirm.

Het was het meer dan waard, maar het blijft Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Gisteren 1 HPA spelers die schoot beduidend harder als andere spelers |(leken wel steentjes ofzo)
Heb veel hit mogen ontvangen maar die gozer leek wel 2-3 keer harder inpact te hebben als alle andere bij elkaar? (is dat vreemd) iedereen horde ik erover?

(wat ik begreep hij speeld daat bijna elke week)
Dat hij 0.20 net onder de limiet zit, en dan met .28 binnen speeld?

Waarom wordt en binnen niet gewoon met 0.20 bb gespeeld.
(kwa range and zuiverheid zou het op die afstanden niet zoveel moeten schelen toch?)

Laatst bewerkt:
Vind niet dat je moet forceren dat mensen op .20 moet spelen binnen, zijn ook wel enkele locaties waar je wel binnen wat langere afstanden hebt en qua zuiverheid scheelt het nog wel eens. Denk dat je eerder moet forceren dat die vent op .28 ook even zijn joule waardes laat testen want ik gok dat die niet helemaal zuiver meer zijn.

als ik met een 0.20 bb zou spelen heb je veel minder range. (dit geld ook voor aeg). De backspin die je mee geeft benut je beter met een zwaardere bb. Maar dat zijn schot zo hard aankomt komt waarschijnlijk door joulecreep. Domweg zijn daar in NL geen regels voor maar wel gezond verstand vind ik zelf. Ander punt is dat zwaardere bb's makkelijker rechtdoor gaan en minder last hebben van wind

@Patje2233, dat snap ik maar voor binnen bij ghost town is en zou dat toch niet nodig zijn?
(en wat is joulecreep?)

Voor buiten snap ik dat zeker scheeld een hoop maar op afstanden van max 30 meter (volgens mij is en was het vaak korter binnen)

@Patje2233, dat snap ik maar voor binnen bij ghost town is en zou dat toch niet nodig zijn?
(en wat is joulecreep?)

Voor buiten snap ik dat zeker scheeld een hoop maar op afstanden van max 30 meter (volgens mij is en was het vaak korter binnen)

Heb dat daar ook wel eens gehad. Meter of 5 afstand double tapje. Deed idd føckin veel pijn.

Maar qua afstand is het daar niet nodig idd. Vanaf de fata morgana kan je nog niet echt een andere zaal in schieten. 30 a 35 meter is toch wel de max.

ohhh soms zeker dubbletap of meer geraakt (geen probleem kunnen we wel hebben) vaak werdt er ook nog een sorry achter aan geschreeuwd geen probleem mee

Maar met joulcreep snap ik beetje wat bedoeld wordt
360FPS met 0.2 en dan gewoon met 0.30 of 0.40 gram bb 30% of meer harder aan, klopte mijn gevoel dus wel

Om dat binnen te voorkomen dus alleen 0.2 of 0.25 toelaten binnen een optie.
of ozuden daar mensen problemen maar hebben?

(en wat is joulecreep?)

Indoor heb je eigenlijk meer aan lichtere gewichten.. want dan heb je juist meer aan snelheid van de bb dan aan afstand....Al heb ik zelf nog nooit gespeeld met .20

Het probleem is altijd ' hoe ga je dat controleren?'. Er zijn altijd manieren om de regels te omzeilen.

@Rick191,

Controleren is moeilijk dat klopt, hij kan ook zijn druk hoger regelen lijkt me en zo dus een veel hogere fps krijgen en zo nog 100 manieren
Ik van de eerlijkheid uit, tot het tegendeel is bewezen.
Maar als hij nu gewoon met 358FPS schiet met 0.20 en dan met 0.3 of 0.4 speeld binnen is de kracht impact 30 tot 40% meer
Op die afstanden is dat volgens mij nutteloos voor accuraatheid en range,
Dus in mijn optiek is de enige rede iemand EXTRA veel pijn doen? en dat snap ik dan niet?)

Maar als hij binnen de regels speeld en daar ga ik vanuit, moet er misschien daarnaar gekeken worden? (0.2 en 0.25?)

Je kan mensen niet verplichten een bepaald gewicht te spelen, zelfs binnen niet en daarbij is het belachelijk gezien elk ander systeem zich er wel gewoon aan houdt, plus op .25 heeft hij nog steeds joule creep dus boeit het nog niet. Je moet gewoon niet meer chronoen op FPS maar op joules en het gewicht waar diegene op speelt.