Klaagbaak!

Ja is misschien ook een optie ja niet eens aan gedacht,

maar om het bij klagen te houden
de schoten van die gozer deden Freaking vele te veel zeer :(

Ja is misschien ook een optie ja niet eens aan gedacht,

maar om het bij klagen te houden
de schoten van die gozer deden Freaking vele te veel zeer :(

Heb je nog geluk heb de week ervoor gespeeld tegen speedsofters, die vonden het normaal om 6 keer te schieten op een paar meter waardoor alles raak is of op hun unieke manier blind firen door langs een deur opening te lopen daar een pistool in te schieten terwijl ze zelf al lang een ander kant op aan het bewegen waren.

ja dat had ik bij sommige ook wel een beetje dat idee (half blind fire etc)
ach blijven bewegen scheeld de helft (of ze opwachten waar ze jouw niet kunnen raken :)

(sommige schoten wel erg snel single shot dat ook :P) maar neem aan dat dat gewoon goed afgesteld is.

Klagen genoeg maar ik heb gisteren een zee rleuke eerst binnen CBQ dag gehad, over het algmeeen 95% gewoon hele normale eerlijke en goede spelers.

Ik klaag omdat er niemand met een fps meter bij mij in de buurt (zuid limburg) woont.

Heb laatst mijn ics cxp08 onder handen genomen, er was nogal wat versleten.
Voordat ik hem uit elkaar had gehaald, kwam ik niet boven de 280 fps uit.
Motor pinion gear was versleten. De tappet plate was ver heen, evenals de tanden van de piston.
Verder nog een aluminium hop up unit erin met flat hop.
Nieuwe M100 spring erin.
Gears geshimmed en AOE correctie uitgevoerd.

Afgelopen zaterdag even uitgetest op het veld bij The Chambers.
Nu had ik geluk bij de fps meting, het eerste schot op 357 daarna 2 schoten op 359 fps.
Niks te klagen voor mij dus, maar had dit wel moeten opmeten voordat ik met mijn slaperige kop (ja had te weinig geslagen en te veel gedronken de avond ervoor) naar het veld ging.

Ja dat is leuk tijdens openingstijden. Helaas dat ik altijd moet werken overdag.
Zou het fijn vinden als ze een koopavond zouden hebben.

Leuk ding behalve dat het totaal geen drop in is en ontzettend veel fine tuning nodig heeft om werkend te krijgen en dan is het nog maar hopen dat dit lukt. Haal liever 3 lonex units voor dezelfde prijs.

Enige wat realistische wat ze in mijn ogen tegen joule creep kunnen doen, is chronoen met .30 met bij behorende FPS/ joules.
Alles wat ze daar boven nog kunnen winnen is zo minimaal dat het toch niet meer interessant is voor de meeste airsofters die dit bewust creeren.
Of wat ze er eerst ook wel bij Paintball world arhem werd gedaan, HPA? prima. 300 FPS. JA maar, maar maar. graag of niet.
Natuurlijk zijn er ook AEG`s die joule creep hebben die er dan mee weg komen. Maar HPA en Long barrel rifles (vaak dus niet binnen) hebben dit meestal toch het ergst.

Ik moet toegeven dat ik zelf ook cqb speel met .28
Maar das puur vanwege het feit dat je niet altijd op elke locatie de ruimte/ zicht hebt om alles af te stellen.
Dus stel ik voor buiten af op .28 op zo`n lange mogelijke range, en gebruik ik die afstelling binnen en buiten, voor zowel main AEG als side-arm.
Dan weet ik altijd wat ik aan mijn replica heb.

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
als dat 300 fps is met mijn gekozen bb gewicht prima, anders ga ik wel ergens anders naartoe.

Maar naar het onderliggende probleem. Mijn hpa dg staat op 285 0,30. Goed onder de 1.2 j, met 0,2 gemeten 340 fps (1.07). Dat is een hoop creep! Fps'en in joule is de beste manier om dit te zien gebeuren. Educatie hierover is echt belangrijke want ik weet zeker dat er slechts weinigen zijn die van joule creep afweten en hoe het ontstaat.

En voor degenen die volgen: mijn ongelukje ''zelfsteking met schroevendraaier'', lijkt af te lopen met een sisser. Mijn hand is praktisch weer geheel functioneel en geen infectie dus dat is ook mooi.

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
Mijn klacht van vandaag: Te weinig indoorlocaties om te spelen, want alles gaat dicht...

Recent is Chapter Four gestopt vanwege geen verlenging huurcontract dus deze locatie is nu dicht. Vandaag te horen gekregen via de FB pagina van de organisator dat Office Two in Lochem ook dicht gaat. :(

Er blijft weinig over hier in de buurt en dat vind ik vervelend, aangezien ik indoor spelen ook heel vaak erg leuk vindt...

Mijn klacht van vandaag: Te weinig indoorlocaties om te spelen, want alles gaat dicht...

Recent is Chapter Four gestopt vanwege geen verlenging huurcontract dus deze locatie is nu dicht. Vandaag te horen gekregen via de FB pagina van de organisator dat Office Two in Lochem ook dicht gaat. :(

Er blijft weinig over hier in de buurt en dat vind ik vervelend, aangezien ik indoor spelen ook heel vaak erg leuk vindt...

Dan klaag ik wel het geringe aantal airsoft locaties (indoor & outdoor) in de randstad. ;)

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie en Robbie
Ik wil klagen over het bedrijf dat ASCU's maakt. De V3 versie zou eindelijk (na een f***ing jaar) weer leverbaar zijn, en toen toch maar weer niet. Ffffffuuuuuu :mad:
Gelukkig krijg ik nu een andere mosfet geïnstalleerd en krijg het verschil in prijs uitbetaald.

ASCU's zijn ook gewoon meh, praktisch nul programmeerbare opties en werken helft van de tijd niet eens fatsoenlijk terwijl het een drop in unit moet zijn.

Weken uitgekeken naar skirmen bij Ghost Town met groep mensen van hier, lig ik verdomme ziek in bed.

2 splinternieuwe replica's van een leverancier uit oost Europa waar wij al eerder issues mee hadden en alletwee gaan ze bij de eerste de beste skirm in de ochtend al stuk.
Waarom gebeurd ons dit telkens bij deze leverancier en niet bij die andere? (ik ga dus geen namen noemen) :rolleyes:

Is ons ook gebeurd bij een cyma m14 van TWG. Prijzen zijn leuk, maar services is ruk. GF is een stuk schappelijker.