Ik verkondig geen onzin. Ik snap dat jullie graag iedereen bij de NABV willen onderbrengen (toevallig aandelen in de NABV?) Maar ik durf objectief te zijn en ook de andere mogelijkheden te laten zien welke mogelijk binnenkort komen.
Zo kan de beginner zelf kiezen om even te wachten of een half jaar minimaal aan de NABV vast te zitten. Maar gezien de grote weerstand die jullie geven op mijn objectiviteit lijkt het er haast wel op alsof wanneer je lid wordt van de NABV er dan ook addertje onder het gras zit.
Nu weet ik zelf dat dat wel mee valt op kleine beperkingen na, maar gezien de reacties wekt dat iets anders op.
Ik denk dat het een tweeledig verhaal is, want er is op het moment een (klein) groepje dat wel een dusdanige haat tegen de NABV heeft gegenereerd dat de de extremen steeds groter worden en de discussies steeds heftiger. Daar heeft een beginner helemaal niks aan.
Wat je zegt kan waar zijn, maar is zeker nog geen werkelijkheid. Er wordt al ruime tijd geroepen dat er een alternatief voor het lidmaatschap bij de NABV komt, maar tot nu toe is het enkel nog toekomstmuziek. Als iemand NU wil gaan airsoften, of in ieder geval zelf replica’s in z’n bezit wil hebben zal hij zich MOETEN aanmelden bij de NABV. Ja misschien is dat over een paar weken/maanden/jaren anders en wat mij betreft moet/mag/kan je iemand daar best over informeren, maar het is zeker geen zekerheid dat het gaat veranderen.
Persoonlijk heb ik niet zoveel met of tegen de NABV. Vind het al lang prima dat ik voor die €100,- per jaar m’n rotzooi gewoon thuis mag hebben zonder dat ik iedere replica individueel hoef te registreren oid. Daarnaast woon ik dicht bij het NAC en ga ik daar misschien 2 keer per jaar naartoe omdat het makkelijk en dichtbij is...
Maar nogmaals laten we nieuwe toetreders goed op weg helpen en ze zeker informeren over de mogelijkheden, maar wel met de volle waarheid....