Mag ik een kleine aanvulling doen als STTI bezitter?
De STTI Mk23 heeft in de hop-up unit zeer zeker hop-up vleugeltjes, aangezien het bij mij onmogelijk is om de barrel te draaien. Ik heb de mijne geupgrade met een speciale Crazy Jet Barrel speciaal voor de Mk23, waarbij de barrel kleine inhammen heeft voor die hop-up vleugetjes. Zit muurvast.
Ik hield zelf ook de SSX23 in de gaten, omdat ik het geheel wel interessant vond. De sights van Novritsch zijn denk ik wel een flinke verbetering als met de standaard MK23 sights. Plus, een reddot erop zetten is nu ook een stuk makkelijk als bij de TM of STTI.
Alleen dat waren voor mij de voordelen eigenlijk wel in vergelijking met de geupgrade STTI welke ik nu heb. Vind het zelf verder apart dat de silencer apart wordt verkocht. Verder is een metalen slide leuk, maar voor mij voegt dat niet perse iets toe ofzo.
Bij mij viel eigenlijk vooral de holster op welke Novritsch erbij verkoopt. In samenwerking gemaakt met DTD, de mensen die ook de 3D printed holster maken voor de MK23. De holster die Novritsch verkoopt is dus door DTD ontworpen, alleen door Novritsch (schijnbaar?) masaal geproduceerd. En daardoor ook een stuk voordeliger als de 3D print van DTD zelf. Het scheelt al gauw een 1/3 in prijs, waardoor in ieder geval de holsters voor MK23 nu een stuk betaalbaarder/meer beschikbaar zijn.
Voor mij persoonlijk is de SSX momenteel een no-go, gezien mijn STTI het verder prima doet. Ik denk dat het geheel interessant is voor mensen die liever niet knutselen aan replica's en meteen een geupgrade stille sidearm willen hebben. Als dat de markt is, dan prima. Voor mij persoonlijk is de holster eigenlijk het meest interessant aan de hele release. Al heb ik de 3D printed versie van DTD zelf al, het is interessant om te zien dat er nu tenminste holsters voor de MK23 in massaproductie worden gemaakt.