Mijn ervaring met de ssx23.
Om te beginnen: ik heb er vandaag een Maple Leaf Crazy Jet barrel 150mm ingestoken, een nieuwe autobot bucking met teflon tape, een nieuwe nozzle spring, een Hadron tdc cover double screw en een Hadron h-arm.
waarom zul je denken?
vanaf het begin problemen met double feeds, dus feed lips aangepast en een nieuwe gen 2 feedlip gehad van de klantenservice. Deze nieuwe feedlip niet geplaatst.
Double feeds bijna opgelost door een kleine mod met een aardappelschil mesje.
De manier van trekker druk opbouwen en de trekker overhaal snelheid helpt idd met voorkomen van double feeds.
Na een zeer korte periode leken de bb's mijn voorbeeld met dronken wildplassen te volgen , ze maakten ongevraagd mooie boogjes omlaag na een meter of 15. Slecht dus.
fps nagenoeg niet aanwezig.
Dus alles uit elkaar, alles schoongemaakt met alcohol. resultaat fps iets omhoog maar nog steeds belabberd schiet afstand, 18 meter was wel de max.
Veel geprobeerd met de hop maar geen resultaat.
Diverse soorten gas geprobeerd, geen verbetering. Nuprol en Nimrod. Nimrod is voor mij het betere gas.
Vandaag de nieuwe upgrades erin en bammmmm dat ding knalt als een jekko, ver en recht met 0.32 op een joule van 0.96 met Nimrod rood.
Feit is dat er geen ssx internals meer inzitten, eigenlijk een stti met metalen slede.
Bleek vandaag wel dat de bucking er bizar slecht en goor uitzag. Denk 500 bb max mee geschoten.
Dus uiteindelijk dubbel geld uitgegeven met de upgrades al heb ik danwel een metalen slide met leuke sights en een voorgeboorde dot montage mogelijkheid.
Ik denk dat ik recht van spreken heb als ik zeg dat het gewoon een overpriced mis baksel is als je denkt een monster te kopen.
Ik spreek dus uit ervaring en doe niet aan papagaaien of Nov bashing.
Het is dat mijn zoon een een ssx23 wilde ipv een stti of asg en zelf opbouwen. Het was in mijn geval een echte miskoop. Ik heb een ssg24 gehad en was hier best over te spreken ondanks kleine mankementen en foutjes.
De silencer had ik in de aanbieding zonder verzendkosten, dat ding dempt echt goed. Daar ben ik dus tevreden over, ook gezien de mogelijkheden om hem in te korten.
De nu uitgekomen gen2 ssx23 zal mogelijk beter presteren dan de gen 1, maar voor mij geen nov producten meer.
Klantenservice en de mags van de ssx23 zijn zeer ok dus die ssx mags blijf ik bij hem bestellen, zeker vanwege de nieuwe gasrouter.
Had ik hem terug kunnen sturen, misschien wel maar ik ben klaar met zijn spullen. Achteraf had de gen1 naar mijn idee niet over de toonbank moeten gaan. Teveel slechte verhalen. Idd ik nam bewust het risico.