SA-H02 of SA-H03

Even een nieuwe update. De dday mags zijn binnen en lijken te passen! Ik moet wel zeggen dat ze erg veel wiebelen, maar ze zitten wel vast.

Morgen de tweede skirm ga ik ze uitproberen bij wild mountain. Update volgt...

Het ging prima met deze mags! Ze wiebelen behoorlijk en op een bepaald moment had ik 1 mag die niet fatsoenlijk wilde vasthouden maar dat was ook opeens weer opgelost.

Verder de hopup kunnen aanpassen waardoor ik zeker 20 meter verder kwam. Replica begint steeds meer te bevallen. Nu wil ik gaan kijken voor een scope of iets dergelijks. Iemand tips? Stel ik wil er een scope op, wanneer telt het dan als een DMR? Kan ik ook een scopeje erop zetten zonder dat ik DMR ben?

• Leuk
Waarderingen: Jan
Het ging prima met deze mags! Ze wiebelen behoorlijk en op een bepaald moment had ik 1 mag die niet fatsoenlijk wilde vasthouden maar dat was ook opeens weer opgelost.

Verder de hopup kunnen aanpassen waardoor ik zeker 20 meter verder kwam. Replica begint steeds meer te bevallen. Nu wil ik gaan kijken voor een scope of iets dergelijks. Iemand tips? Stel ik wil er een scope op, wanneer telt het dan als een DMR? Kan ik ook een scopeje erop zetten zonder dat ik DMR ben?
Nice om te horen! Je kan gewoon een scope erop zetten zonder dat je een DMR bent, al gooi je er een 4x32 ACOG op :p Je bent een DMR als je boven de 360 fps zit(met een max van 450 fps dacht ik) en je alleen single shot kan vuren d.m.v een mosfet met een 2 sec delay. Ook gelden dan de sniper regels dacht ik, dus bijv binnen 15 a 20 meter switchen naar je pistool.

Mensen kunnen wel raar opkijken als je full auto loopt te knallen met een beer van een scope op je replica, maar idd je fps telt.

Duidelijk. Dan ga ik eens zoeken. Dikke scope heeft geen zin als ik de range niet heb inderdaad. Misschien eens kijken naar een acog dan.

In de winter speel ik ook vaak ook met de acog. Vooral als mobiele verrekijker is het handig. Was dat nou een takje wat bewoog of zit daar iemand mij op te wachten!

Goed dat de replica je steeds meer bevalt. Om het wiebelen op te lossen kan je nog een stukje klittenband aan de binnenkant van je magwel plakken.

• Leuk
Waarderingen: Hardred
Goeie tip! Ben zojuist deze tegengekomen
Iemand ervaring met dit apparaat? Zit boven de €20 dus zal ook nog wel behoorlijke inklaringskosten moeten betalen waardoor je al snel op €50 uit komt. Hoor graag wat jullie denken, of dat jullie wellicht nog andere tips hebben voor een goede acog.

Iemand ervaring met dit apparaat? Zit boven de €20 dus zal ook nog wel behoorlijke inklaringskosten moeten betalen waardoor je al snel op €50 uit komt. Hoor graag wat jullie denken, of dat jullie wellicht nog andere tips hebben voor een goede acog.
Heb zelf een voorkeur voor iets eenvoudiger, niet zo peppie. Dus deze heb ik niet.
Wat betreft douanekosten moet je gewoon een beetje mazzel hebben. Kan heel goed dat je hier helemaal niks extra over gaat betalen.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik voor 2 mesh masks en een paar handschoenen wat in de €20 was maarliefst €18 douanekosten!

@Peter, welke gebruik jij dan? Van mij hoeft hij ook niet te cool, als ik maar een beetje kan aimen en zoomen

Ik voor 2 mesh masks en een paar handschoenen wat in de €20 was maarliefst €18 douanekosten!

@Peter, welke gebruik jij dan? Van mij hoeft hij ook niet te cool, als ik maar een beetje kan aimen en zoomen
Die van mij is al een paar jaar oud, maar lijkt het meest op deze, maar dan zonder dat railtje voorop.
Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar het meeste viel me tegen, uiteindelijk gebruik ik gewoon mijn iron sights. ;)

EDIT: Destijds voor 85,- bij Unit13 besteld, toen had ik nog niet van Wish of Aliexpress gehoord.

Haha dus jij bent terug gekomen van al die sights en besloten voor gewoon oldskool iron sights te gaan. Ik vind het ook niet verkeerd, maar een vriend heeft red dot en ik vond zijn line of sight daardoor beter. Het rondje + de ijzers belemmert nogal het zicht. Een zoom van de scope is daarbij extra handig, vandaar de zoektocht naar een acog :)

In mijn Specna thread hieronder ook gevraagd naar iets met een zoom. Rebel kwam toen met deze, was €74 omgerekend. Weet niet of het ongeveer is wat je zoekt maar op reddit waren ze er wel tevreden over.

Ik heb door mijn impressie loadout ook niet van die fancy acogs. Gewoon een scope, geen backup sights of rails er op. Maar volgens mij is t allemaal 1 pot nat van alie. Of het werkt of het werkt niet. Dat komt door de quality control die minder of niet aanwezig is. Al vraag ik me af of het veel zal verschillen van de scopes die je in de shops koopt van de meeste merken. Die komen uit dezelfde fabrieken rollen dacht ik. Zon model maar dan nog met trijon markings: https://m.nl.aliexpress.com/item/32...09_0101&spm=a2g0n.search-amp.list.32437054811

Wat @Peter zegt over irons kan heel goed. Zoals je zegt neemt t af en toe net iets meer zicht in dan t rode puntje. Maar een reddot neemt daarom heen weer meer zicht in. Wanneer je cqb speelt met donkere stukken is t richten met standaard iron’s weer moeilijk omdat je die simpelweg niet ziet in t donker. Tenzij ze glow in the dark hebben ;)

Ik heb een heel scala aan Ali scopes momenteel. Ik gebruik het liefst mijn T1. Lekker klein en doet wat het moet doen.
Op mijn andere replica heb ik deze zitten, werkt ook prima met het voordeel dat ik af en toe even iets kan inzoomen om wat beter te kunnen zien op afstand.

Die T1 ziet er goed uit voor die prijs. Je moet je ook afvragen of een flinke zoom nut heeft als je toch nooit de range hebt. Kan wel helpen met het spotten van vijanden daarintegen.

Je hebt als ik het goed begrijp dan maar 1 zoomstand toch?

De T1 heeft geen zoom, puur en alleen en simpel klein red dotje. En inderdaad, ik gebruik de scope vooral om even iets verderop te kunnen kijken en omdat het de looks van mijn replica afmaakt :D

Heb dit nog niet geprobeerd met een kleine red dot maar die valt denk ik een beetje weg bij de omvang van de replica. Er zit nu wel een andere mount onder de scope die het niet iets meer afmaakt.
k1EV3nt.jpg

Maar dit is niet de T1 toch? Dit is die andere die je gelinkt had. Maar je hebt dus een red dot met die T1 en een losse zoomfunctie of hoe bedoel je dat precies? Of is T1 niks meer dan een red dot? Ik zou het namelijk handig vinden om iets van een zoom te hebben. Dan wellicht toch zoeken naar een andere variant

Sorry, was missschien wat onduidelijk inderdaad. Mijn bericht bestaat eigenlijk uit 2 delen.

De T1 heeft geen zoom, puur en alleen en simpel klein red dotje.
Kort antwoord op je vraag over de T1.

En inderdaad, ik gebruik de scope vooral om even iets verderop te kunnen kijken en omdat het de looks van mijn replica afmaakt :D
Dit zinnetje was om in te haken op wat je zei over vijanden spotten en om mijn opmerking over looks kracht bij te zetten pleurde ik die foto er nog in.
Ik heb ook voornamelijke voor een scope gekozen omdat mijn replica nogal aan de maat is en een kleine red dot, zoals een T1, weg zou vallen ben ik bang.

Ik zou het namelijk handig vinden om iets van een zoom te hebben. Dan wellicht toch zoeken naar een andere variant
Ja dan moet je idd iets anders hebben.

Gebruik zelf de Comp M4 red dot replica van Aim-O en als ik wat meer range wil zien, zet ik er een 3X magnifier achter.
Werkt perfect en tot nu toe kan dit merk het geweld van de Tippmann goed aan zonder te verlopen oid.
Check out avatar voor een idee

Grts Roy AKA Smitty

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7