SA-H02 of SA-H03

Die Predator pants is zeker een aanrader. Heb er zelfs 2 haha
Heel fijn dat de kniestukken in de broek zitten want losse kniebeschermers is om te janken. Of die ik had waren gewoon te skeer.

Ja dan moet je idd nog even wachten ja...

Ik kreeg dit mailtje::cool::D
''Your SSP1 Order is in BATCH#1 - that means that I have your SSP1 in stock in my storage in Austria and I will send it soon.''

Ik sluit ook wel aan als @MattiB en jij gaan :D
Haha ach, worth the wait :) en niceee :eek: heb je de co2 versie of gas? ik denk dat ik zelf namelijk voor gas ga aangezien die co2 voor hier net te hard schiet :/ en gezellig! kijk er nu al naar uit :D

Ik heb de gas versie. Heb nog niks op CO2 maar miss dat ik in de winter wel een CO2 mag bestel om te proberen. Wat is de fps met CO2? Heb het wel ergens gelezen maar weet het zo 1,2,3 niet meer.

• Leuk
Waarderingen: Hardred
Ik heb de gas versie. Heb nog niks op CO2 maar miss dat ik in de winter wel een CO2 mag bestel om te proberen. Wat is de fps met CO2? Heb het wel ergens gelezen maar weet het zo 1,2,3 niet meer.
Op Co2 schiet hij 367 fps. En welk gas ga je gebruiken als ik vragen mag? Nuprol 3.0?

Oke dat is net teveel van het goede idd.
Vragen mag altijd haha. Ik gebruik Nuprol 2.0 op de normale en warme dagen. Zodra het kouder wordt pak ik 3.0.

• Leuk
Oke dat is net teveel van het goede idd.
Vragen mag altijd haha. Ik gebruik Nuprol 2.0 op de normale en warme dagen. Zodra het kouder wordt pak ik 3.0.
Haha ja dat dacht ik ook. Ahhh oke, thanks! Dan maar een flesje 2.0 en 3.0 halen haha. en met kouder, bedoel je dan onder 10 graden of nog lager?

Ja rond die temperatuur idd. Staat ook op de fl s bij welke temperaturen je ze het beste kunt gebruiken. Als je 3.0 gebruikt bij te warme dagen is het slecht voor je replica. Heb dat met mijn fnx ondervonden. Dag begon koud maar werd snel warm en was vergeten het gas te vervangen. Nu is het trekker mechanisme niet meer helemaal lekker door de te harde klappen die het dan te verduren kreeg.

• Leuk
Ja rond die temperatuur idd. Staat ook op de fl s bij welke temperaturen je ze het beste kunt gebruiken. Als je 3.0 gebruikt bij te warme dagen is het slecht voor je replica. Heb dat met mijn fnx ondervonden. Dag begon koud maar werd snel warm en was vergeten het gas te vervangen. Nu is het trekker mechanisme niet meer helemaal lekker door de te harde klappen die het dan te verduren kreeg.
Nee dat moet je inderdaad niet hebben. Thanks for the info!

Dat is trouwens wel typisch zeg! Bij mij is het pinnetje ook eruit gevallen samen met dat plastic van de stock. Ik verloor hem in het bos van the Chambers midden in de line of fire. Door de vermoedelijke plek te markeren met een lint na de skirm nog teruggevonden (vraag me nu nog steeds af hoe het mogelijk is een pin van 1,5cm terug te vinden in een bos maargoed).

Ik ga me na de verhalen ook een paar dmags halen! Bedankt!

• Leuk
Dat is trouwens wel typisch zeg! Bij mij is het pinnetje ook eruit gevallen samen met dat plastic van de stock. Ik verloor hem in het bos van the Chambers midden in de line of fire. Door de vermoedelijke plek te markeren met een lint na de skirm nog teruggevonden (vraag me nu nog steeds af hoe het mogelijk is een pin van 1,5cm terug te vinden in een bos maargoed).

Nieuw spreekwoord van 2018. In plaats van speld in een hooiberg.. Super goed gevonden! Je hebt nog wel het draai dopje van je pistol grip?

• Leuk
*Gebruikt een rol ducttape en superlijm om het pinnetje vast te zetten.

Maar zonder grappen, wel raar dat dat gebeurt, misschien een ontwerp fout?
Zal anders eens een mailtje sturen naar gunfire of zij hiermee bekend zijn.

Overigens sir Madjack ook mee naar B&A volgende maand oktober? :)

• Leuk
Waarderingen: Sir MadJack
Team SA-H03 haha. Nee vooralsnog hou ik het nog even iets localer (genoeg skirmplekken hier in het zuiden). Kom in de toekomst wel zeker eens die kant op!

Hadden jullie trouwens ook de hop up moeten aanpassen bij de replica? Naast het pinnetje (en straks even kijken of ik nog de plastic dop heb onderin) schoot ik namelijk ook behoorlijk onder mijn mikpunt.

Hadden jullie trouwens ook de hop up moeten aanpassen bij de replica? Naast het pinnetje (en straks even kijken of ik nog de plastic dop heb onderin) schoot ik namelijk ook behoorlijk onder mijn mikpunt.

Welke bucking en nub gebruik je? Als je die vervangt heb je over het algemeen al een leuke performance winst voor rond de €20. Ik heb bij @MattiB een Maple Leaf Macaron 60 en concave nub erin gezet en die heeft nu een mooie range.

Ik stel mijn hop up altijd zo af dat de bb nog net niet omhoog gaat klimmen in zijn vlucht.
Een beetje klim aan het einde vind ik niet zo erg want over het algemeen sta je niet zo ver weg van je tegenstander. Het worden dan een beetje lucky shots en dan is het wel handig als hij nog net iets verder komt door zo'n laatste 'klimmetje'. Echter als iemand dan in de gaten heeft dat je op hem schiet heeft het weinig zin meer omdat de bb's aan het einde van de vlucht zo langzaam gaan dat hij ze b.w.v. aan kan pakken. Soms als ik iemand zie staan op grote afstand doe ik nog wel eens een salvo terwijl ik de loop naar boven beweeg. Dan komen de bb's net iets verder en soms raak je dan nog iemand.

Maargoed, zodra ik de vlucht van de bb naar mijn zin heb afgesteld met de hop up ga ik de red dot afstellen op 25-30 meter.
Ik zorg dat ik de replica zo stevig mogelijk plaats of vast heb en zet ik een plaat neer op de gewenste afstand en ga ik daar op schieten. Ik mik de red dot op het gekozen punt en kijk dan waar de bb's belanden. Dan draai ik de red dot naar waar de bb's de plaat raken.
Dit herhaal ik dan tot ik het gewenste resultaat heb.

Je kunt ook gebruik maken van een laserboresight, maar die heb ik (nog) niet.

Ik heb alles nog stock en wil dit nog minimaal een tijdje zo volhouden. Tzt ga ik fatsoenlijk alles upgraden of zelfs een dmr maken.

Kan je bovenstaand ook afstellen met de reguliere aim die erop zit?

Ik heb alles nog stock en wil dit nog minimaal een tijdje zo volhouden. Tzt ga ik fatsoenlijk alles upgraden of zelfs een dmr maken.

Ja hoor dat kan prima. Zelfde principe alleen moet je dan door je iron sights kijken .

Andere bucking en nub is wel een aanrader hoor. Goedkoopste en makkelijkste upgrade voor meer range en precisie. Maar je moet uiteraard doen wat je zelf wilt.

Je kan de hop-up gewoon aanpassen zonder een reddot e.d. moet je er wel de ruimte voor hebben aangezien je moet kunnen zien wat voor baan de bb aflegt. Ik heb dit ook gedaan bij een Airsoftbaan bij mij in de regio. maar je moet hem dacht ik voor elk soort bb(e.g .2 en .28) weer opnieuw afstellen, correct me if i'm wrong. als je bijv een .2 schiet met de hop-up afgesteld op een .28 krijg je volgensmij over-hop(geen idee of dit de juiste benaming daarvoor is)

Zie overigens ook dat er bij B&A 22 september een gratis BOSS workshop is :o misschien ook het proberen waard?

Maar je moet hem dacht ik voor elk soort bb(e.g .2 en .28) weer opnieuw afstellen, correct me if i'm wrong. als je bijv een .2 schiet met de hop-up afgesteld op een .28 krijg je volgensmij over-hop(geen idee of dit de juiste benaming daarvoor is)
Klopt, je moet en .28 meer hop geven dan een .20. Ik heb mijn hop afgesteld op .30 en als ik nu met .20 schiet vliegen ze bijna verticaal de barrel uit ;)

Doordat de bb's zwaarder zijn zakken ze sneller en om dit te compenseren moet je ze wat meer hop geven.

Zie overigens ook dat er bij B&A 22 september een gratis BOSS workshop is :eek: misschien ook het proberen waard?
Had het er al met @MattiB over maar het komt me die dag niet echt goed uit. Is anders ook maar 15 euro. We gaan liever een keer een iets meer serieuze training doen, alleen nog ff uitzoeken waar dat kan.

• Leuk
Klopt, je moet en .28 meer hop geven dan een .20. Ik heb mijn hop afgesteld op .30 en als ik nu met .20 schiet vliegen ze bijna verticaal de barrel uit ;)

Doordat de bb's zwaarder zijn zakken ze sneller en om dit te compenseren moet je ze wat meer hop geven.

Had het er al met @MattiB over maar het komt me die dag niet echt goed uit. Is anders ook maar 15 euro. We gaan liever een keer een iets meer serieuze training doen, alleen nog ff uitzoeken waar dat kan.
Zeker waar. En Nice! Hit me up als jullie iets gevonden hebben, lijkt mij ook wel gaaf om dan mee te gaan :) weet dat ze hier bij RTT zoiets hebben als tactical tuesday. "Tactical Tuesday is bedoeld voor de mensen die tactiek belangrijker vinden dan alleen het schieten. Wij bieden op deze avonden tactische workshops gekoppeld aan scenario's waarbij je de geleerde skills kan toepassen"

Dat klinkt inderdaad wel als iets leuks ja. Helaas heeeeelemaal in Den Haag. Zo leuk vind ik het nou ook weer niet haha. Maar als we wat gevonden hebben geven we wel een gil:)

• Leuk
Dat klinkt inderdaad wel als iets leuks ja. Helaas heeeeelemaal in Den Haag. Zo leuk vind ik het nou ook weer niet haha. Maar als we wat gevonden hebben geven we wel een gil:)
Haha ja dichtbij is het niet. Maar is goed! :)