Uit de fabriek 90 meter range?

Motorordonhans

Well-Known Member
23 okt 2014
484
190
Trophies
15
Ik speel nu 4 jaar airsoft. De laatste tijd beweeg ik mijzelf meer en meer als sniper op het veld. Lekker sluipen en tijgeren. Als je dit goed doet kom je vaak al een heel eind met een replica die 70 meter schiet.
Wat mij ontbreekt is een goeie sniper waarmee ik gewoon 90 tot 100 meter kan schieten.

Ik heb geen zin, tijd en verstand van het knutselen/upgraden van de replica.
Met deze wensen zou je toch gewoon een nieuwe moeten kunnen kopen?
Ik snap dat een winkel graag helpt met de verkoop van extra spullen. Maar dat kan toch ook wel vanuit de fabriek.
Als je een snelle auto wil zijn die toch ook te koop.

Welke sniper komt in een keer goed uit de doos? Graag tips.

80 meter met de SSG24, zowieso is 90-100m ontzettend moeilijk, read nearly impossible, zeker zonder er tijd en moeite in te steken, maar je kan ook een custom laten bouwen door iemand, kost je meestal niet gigantisch veel meer dan dat je het zelf doet. Echter het is wel handig om zelf kennis van de werken en interne onderdelen te hebben, zeker als je een jam of ander probleem hebt.

• Leuk
Waarderingen: Imakittymeow
Dat zijn inderdaad mogelijkheden. Maar als ik een replicafabriekje had in Zuid Oost China, dan zou ik de snipers in een keer goed maken.
Er zijn dan vast meer mensen die je replica willen kopen.
Als ik een auto koop, dan vertelt de dealer toch ook niet dat voor gebruik op de snelweg eerst een andere motor moet kopen. Ik wil gewoon in een keer een GTI ipv een Lada.

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
hmm denk niet dat je het zo kan vergelijken. eerder een 'normale' auto die ze aanpassen voor een rally of race. die moet je ook zelf aanpassen.

• Leuk
Waarderingen: Joris
Ik denk dat @Motorordonhans de markt voor out of the box ready replica's (oobr) een beetje overschat.

Vergeet niet dat om bv een sniper oobr te maken je onderdelen van een constant hoog niveau moeten zijn. Dus je machines ook en de bedieners daarvan dienen ook weer beter opgeleid te zijn. Verder gaat het bouwproces ook vaak langzamer.
Al dit brengt met zich mee dat de replica al snel vele malen duurder wordt en dat hebben of kunnen mensen er vaak niet in 1 keer voor over hebben.

Verder is er altijd wel iemand die iets te verbeteren vind

SSG24 is idd out of the box de beste sniper, helaas bereik je er niet de 90m mee als effectief bereik (dus vlakke vlucht) maar eerder 80.

Goed genoeg om 95-100% van het veld weg te schieten. Maar iemand die zich ingelezen heeft, een paar zaterdagen heeft afgesteld op wat de beste combos zijn Kwa barrel, bucking en etc. Zal toch Kwa range en consistentie beter zijn, de prijs zit Dan Wel rond de 600-700 ish of meer.

Das dus een afweging die ook moet worden gemaakt, neem je genoegen met het meerendeel eruit schieten of echt pushing the limits.

Mijn advies is om een SSG24 te halen als je sniperen uit wilt proberen, en als je set in stone bent en echt diehard wilt gaan sniperen zelf te gaan tinkeren met bijv een replica die vsr internals heeft

• Leuk
Waarderingen: Wijnand
Pretty much wat @Oddball zegt, zelfde geld trouwens ook voor AEG's zoveel zijn er niet die out of the box het maximale eruit halen. Dit is idd fine tunen en de juiste combi van onderdelen zoeken. Enigste die echt ootb superieur performed is Umbrella Armory en dat is een custom company geen fabrikant plus je betaald dan al minimaal 1000 dollar voor een replica.

@Rebelattack
Umbrella armoury mag je geen oobr replica's noemen. Zoals je al zei dat is een custom company of, wat ik prefereer, een tuner.
Iedereen kan de replica's van umbrella zelf ook maken (umbrella geeft op haar site zelf aan welke onderdelen ze gebruiken)

Let wel dat je met de SSG24 van Novritsch met import, verzenden en BTW (prijs is excl.) en de hele mikmak ook over de 600 euro komt ;-)

Dat klopt. M'n maat heeft sinds twee weken zijn SSG24. Het ding schiet echt geweldig, daar niet van. Maar hij wil nog steeds niet zeggen hoeveel hij er totaal voor heeft neergelegd. Waarschijnlijk meer dan dat hij berekend had ;)

• Leuk
Waarderingen: Vladimir en Sadiek
@Rebelattack
Umbrella armoury mag je geen oobr replica's noemen. Zoals je al zei dat is een custom company of, wat ik prefereer, een tuner.
Iedereen kan de replica's van umbrella zelf ook maken (umbrella geeft op haar site zelf aan welke onderdelen ze gebruiken)

Nee klopt, het is inderdaad geen ootb performance, maar een gemodificeerde replica en inderdaad is dat heel relaxt voor mensen die zelf tunen dan kun je in principe de hele build zelf doen voor een stuk minder.

Dat klopt. M'n maat heeft sinds twee weken zijn SSG24. Het ding schiet echt geweldig, daar niet van. Maar hij wil nog steeds niet zeggen hoeveel hij er totaal voor heeft neergelegd. Waarschijnlijk meer dan dat hij berekend had ;)

Hij kost €435,00 ex btw. Tel daar 21% bij op --> 435,00 x 1,21 = €526,35
Invoerrechten +/- 4% van waarde minus btw = 0,04 x 435,00 = €17,40
Verzendkosten wereldwijd: €55,00

Kom je op een bedrag van €598,75 voor een SSG24 (OOTB) zonder accessoires :-)

Kom je op een bedrag van €598,75 voor een SSG24 (OOTB) zonder accessoires :)

Let op! BTW word berekend over de waarde incl. verzendkosten ;)
En er komt nog iets van 13 - 17,5- aan inklaringkosten bij die PostNL/DHL/UPS etc in rekening brengt voor het regelen van de invoer van de pakket.

EDIT: BTW wordt zelfs berekend over het bedrag incl verzendkosten en invoerrechten:
https://www.belastingdienst.nl/wps/...n_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen

Zie toelichting B

EDIT2: Dus dan krijg je: (((435*1.04)+55)*1.21)+17.5= €631.45 ;)

Ik heb even de duurste inklaringskosten die ik tegenkwam genomen voor het voorbeeld. Deze varieerd tussen de 10 en 17,50

Laatst bewerkt:
Action Army komt met een nieuw rifle. Project A het het nu nog maar het is veel belovend en komt ergens dit najaar uit als het goed is. Prijs is iets rond de €350.-

• Leuk
Waarderingen: lj.nl
Als je replicas maak van een bepaald type weet je na een paar keer upgraden welke onderdelen het beste werken. Als je dat weet kost zijn de extra kosten alleen voor deze onderdelen. Waarom een goedkope barrel erin als je weet dat een 6.03 bijvoorbeeld beter werkt. Een volgende replica van het zelfde type zal niet veel anders schieten dan de eerste. Tenminste dat zecht mijn boere verstand. Nu weet men ook dat binnen het airsoften veel mannen zijn. Veel mannen hebben de vreemde eigenschap om zelf alles te willen monteren. Zelfs als ze er echt geen aanleg voor hebben. Je kunt er tv programma's mee vullen. Daarnaast willen mannen verzamelen. Even wat zelfreflectie. We zijn dus een geweldige doelgroep voor airsoftwinkels.

Als je replicas maak van een bepaald type weet je na een paar keer upgraden welke onderdelen het beste werken. Als je dat weet kost zijn de extra kosten alleen voor deze onderdelen. Waarom een goedkope barrel erin als je weet dat een 6.03 bijvoorbeeld beter werkt. Een volgende replica van het zelfde type zal niet veel anders schieten dan de eerste.

Ik ga Oddball dan even quoten voor je.
Vergeet niet dat om bv een sniper oobr te maken je onderdelen van een constant hoog niveau moeten zijn. Dus je machines ook en de bedieners daarvan dienen ook weer beter opgeleid te zijn. Verder gaat het bouwproces ook vaak langzamer.
Al dit brengt met zich mee dat de replica al snel vele malen duurder wordt en dat hebben of kunnen mensen er vaak niet in 1 keer voor over hebben.

En het is niet perse dat een 6.03 beter schiet dan de (meestal) standaard 6.08/07/06 diameter maar de kwaliteit van de binnenkant van de loop. Hoe egaler, ronder en rechter de loop hoe beter maar ook hoe meer tijd er in gaat zitten om de loop zo te maken. En in china is tijd geld.

Ja en nee, in principe verwacht je als je 10 rifles upgrade met dezelfde onderdelen dat ze allemaal even goed zullen presteren, maar toch heb je altijd kleine variaties in performance en etc. Kan zijn door de QC van de replica zelf, of de aftermarket onderdelen of inderdaad de installatie. Laatste performance haal je er dan ook uit door DIY mods en fine tunen, dat krijg je niet als je een replica online koopt want dat kost een fabrikant veel te veel tijd.

Edit: Beaten bij Ties XD.

Kom je op een bedrag van €598,75 voor een SSG24 (OOTB) zonder accessoires :)

Let op! BTW word berekend over de waarde incl. verzendkosten ;)
En er komt nog iets van 13 - 17,5- aan inklaringkosten bij die PostNL/DHL/UPS etc in rekening brengt voor het regelen van de invoer van de pakket.

EDIT: BTW wordt zelfs berekend over het bedrag incl verzendkosten en invoerrechten:
https://www.belastingdienst.nl/wps/...n_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen

Zie toelichting B

EDIT2: Dus dan krijg je: (((435*1.04)+55)*1.21)+17.5= €631.45 ;)

Ik heb even de duurste inklaringskosten die ik tegenkwam genomen voor het voorbeeld. Deze varieerd tussen de 10 en 17,50

Of je kijkt gewoon ff op www.invoercalculator.nl
Dan word de berekening voor je gemaakt.

De ssg24 is met 75-80meter effectief bereik je man zoals eerder is aangegeven heb alleen een beetje geduld aangezien dit een nieuw markt segment binnen airsoft is er zullen vast enzeker genoeg andere opties dan de ssg24 komen

Er zijn al meer fabrikanten die het (modificeren)licht hebben gezien. APS is daar een redelijk goed voorbeeld van met hun Silver edge gearboxen.
Standaard 6.04 precission barrel,H-nub met helaas nog een standaard bucking,low resistance wiring,gepolijste gearbox.
Voor mij reden om voor zo'n merk te kiezen.
Ook al vind ik het leuk om zelf te experimenteren is het toch fijn om een top presterende replica zo uit de doos te krijgen.
Dus ik kan mij helemaal vinden in wat Motorordonhans bedoelt.
Doe mij maar een fabrieks sniper die standaard al top presteert.
Mijn inziens gaat de ontwikkeling hierin ook wel langzaam maar zeker steeds verder.