Veel vragen van een toekomstige beginner!

Het is maar te hopen dat je mazzel hebt met een replica, inderdaad.

Zit op het moment meer te twijfelen tussen een ICS, VFC en een G&G te twijfelen.

Aangezien ik een leek ben, neig ik meer naar G&G. Persoonlijk denk ik dat het een goede beginners merk is.

Ben zelf wel meer fan van de HK reeks qua model.
Maar qua kwaliteit zit ik meer in de hoek van ICS.

Dus dat wordt nog een lastige keuze.

denk dat het handig is om een lipo alarm fcu te vinden als die er zijn en die extra in te pluggen om over ontlading te voorkomen legendary
volgens mij zijn ze er wel maar ik heb er nog niet specifiek op gezocht
hiero denk dat dit wel leuk/relavant voor je is in dit geval

Ik heb ook zo'n dingetje. Die kun je er alleen op zetten als je klaar bent want iedere keer als je schiet gaat het alarm af. Hobbyking heeft ze voor ~€3

• Leuk
Waarderingen: chris93
Welkom nog!

Alle merken die je hierboven opnoemt kan je eigenlijk niet de mist mee in gaan ;)

Self shimming gears zijn niet geweldig maar voor een stock replica is het meer dan prima. G&G heeft gewoon solide modellen zeker de nieuwe modellen met de ETU zijn cool. ICS is praktisch G&G maar dan met hun eigen dingen. BTW G&G maakt ook een HK416 namaak model, de TR4-18, wat in principe gewoon een HK416 is qua look. Ben zelf met G&G gestart en dat was een goede keuze, veel plezier van gehad.

Hey,

Ik ben zelf met een vfc scar-l begonnen, uit italie laten sturen ( hun hebben max 1 sjoule regels dus hoefde niet te downgraden.)
Ik speel er nu bijna een jaar mee op lipo's en alles werkt nog prima geen onderhoud nodig gehad op een barrel schoonmaken na.
Voor de rest ben ik zeer tevreden met vfc kwa externals. Nadeel is wel bij de scar-l dat ik niet een aftermarket hopup erin kan doen deze is wat minder maar voor de rest alles cool.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik heb ook zo'n dingetje. Die kun je er alleen op zetten als je klaar bent want iedere keer als je schiet gaat het alarm af. Hobbyking heeft ze voor ~€3

bij mij zit hij ingebakken in mn titan en kan ik zelf kiezen tussen 3.2v en constante motor vibraties of 3.4volt en constante motor vibraties hij staat bij mij op 3.4 is net effe wat veiliger ;)

Heb even zitten rondneuzen naar de Lipo tester/alarm. Meeste die ik tegen kwam, mag pas gaan piepen als hij onder de 3.3 volt zou komen. Als ik het begrijp, zou dat betekenen, dat hij niet meteen mag gaan piepen als je batterij net opgeladen is en het eerste schot lost.

Verder heb ik zitten kijken naar de G&G TR4-18, maar ik lees een hoop slechte nieuws qua Gen3.
Merendeel allemaal maandag morgen (lemon) modellen.

Maar ik zit even rond te neuzen bij een aantal webshops etc. Maar ik kan nergens iets terug vinden welke Gen of versie de replica's zijn.

Laatst bewerkt:
nou laat ik het zo zeggen bij 3.3volt is er nog niks aan de hand.
je moet het in mijn ogen zo zien nu pak ik effe mezelf als voorbeeld(wat ik nu ga doen doe ik nooit maar een voorbeeld is handig).
Chris gaat spelen zonder lipo alarm en gaat lekker als een kip zonderkop full auto schieten.
als je batterij lager zit dan een kritiek punt en dat is 3.3 volt nog niet en je blijft hem dischargen dan kan het zo zijn dat hij plof zegt en dan ben je vervan huis daarvoor heb je dat lipo alarm.
bij de jouwe geeft hij een piepje bij de mijne vibraties en als ik voor bij de 3.2v ga stopt de replica met schieten en stoot hij als het ware de lipo af en kan ik de lipo gaan switchen. maar goed er is ook een verschil in prijs tussen mijn mosfet en een lipo alarm maar bijde zijn in elk geval netjes en hoef je je niet zo druk te maken om dat er iets mis gaat btw

Een vibrerende is wel handiger. Lijkt me knap vervelend als tijdens een skirm het alarm afgaat. Denk dat je dan maar beter kunt gaan schuilen xD haha.

Als je een Lipo of Life gebruikt, gebruiken jullie iets van een safebag als je hem in de replica hebt zitten? Met nadruk op IN de replica.

Op een 1200 mAh 7.4V met 25C speel ik gewoon een hele dag zonder dat hij te laag komt zitten qua voltage. Nee in de replica stop je hem niet in een safe bag, die safe bag is ook alleen brand vertragend.

Die safebag is niet zo byzonder ik heb ook mn lipo gewoon erin belangrijker is een goede smartcharger zoals een bac 60v2 of hoe dat ding ook mag heten heb hem zelf en vergeet zn naam altijd in elkgeval na gebruik gebruik ik de store functie ervan om de lipo wat veiliger op te slaan maar doe je dit gewoon goed elke keer dan is het gewoon goed en niet zo heel byzonder en is een lipo niet gevaarlijk

Heb even zitten rondneuzen naar de Lipo tester/alarm. Meeste die ik tegen kwam, mag pas gaan piepen als hij onder de 3.3 volt zou komen. Als ik het begrijp, zou dat betekenen, dat hij niet meteen mag gaan piepen als je batterij net opgeladen is en het eerste schot lost.

Ik heb even gekeken op wat Amerikaanse fora en dit blijkt een veel voorkomend issue te zijn. Die 3.3V is per cel van de lipo en door ontlading bij gebruik wil een enkele cel wel eens onder 3.3V zakken. Vandaar dat het alarm af kan gaan op een volle/goede lipo batterij.

Zo'n lipo alarm is niet echt een essentieel item maar een leuke gadget ;) Je kunt prima zonder als je de batterij niet misbruikt.

https://www.lipoalarm.nl
3 euro per stuk gratis verzenden.
Wat ook handig is aan lipo alarm is je kan de voltage per cel zien en de totale voltage.
Ik gebruik hem zowel in de replica en om te kijken hoe vol de lipo's zijn als ik ze tijdje niet gebruik.

• Leuk
Waarderingen: SmerigeHarry
Ik speel al 4 jaar met lipos en zonder alarm.. Gaat al die tijd al goed.
Zodra je response of ROF inzakt gelijk stoppen.. Dat ben je ruimschoots optijd. Voltages van mijn 2S lipos is dan nog + 7,2 volt

Ik speel al 4 jaar met lipos en zonder alarm.. Gaat al die tijd al goed.
Zodra je response of ROF inzakt gelijk stoppen.. Dat ben je ruimschoots optijd. Voltages van mijn 2S lipos is dan nog + 7,2 volt
Laatste keer in Ulicoten ook gehad inderdaad. Een mega charge werd opgezet door het hele team, ik spring in actie en will een full auto spray geven als dekking en tak tak tak.......tak........tak............ta......... Gelijk maar even gewisseld :P Lipo ging daarna wel gewoon naar storage toen ik thuis kwam.

Ik gebruik zelf 1100 mAh 9.9V LifePO's aangezien deze in de buffer tube passen. Destijds gekozen voor 2 stuks en standaard wisselen tijdens de lunch :cool:

heb ook zo'n alarm, maar nooit gebruikt precies om de reden die @SmerigeHarry aangeeft.

tijdens transport en op locatie zitten ze in een safebag. Thuis in een safebag in een munitie kistje.

Iedereen bedankt voor al jullie advies.

Ik heb even zitten nadenken en een klein lijstje gemaakt e.d. over wat ik zou willen hebben qua replica etc.

Helaas is de G&G TR4-18 heel slecht verkrijgbaar. Zag nog 1 winkel in Nederland die hem heeft. Maar de prijs ligt behoorlijk hoger dan bij de rest.
Verder spreek en lees ik geen Frans en om hem via Amerika te bestellen, met de kans dat de Douane lastig gaan doen, heb ik ook weinig behoefte aan.

Heb her en der al rond gemaild, maar niemand weet wanneer die weer op voorraad is en of die uberhaupt nog op voorraad komt.

Andere modellen heb ik ook bekeken, maar meeste valt eigenlijk buiten mijn smaak haha.
Voornamelijk de standaard iron sight van een M4 of M16 aan het einde van de loop staat me niet aan, sorry haha.

En de VFC HK416 lees ik heel gemixde verhalen over. Lijkt wel of de ene helft een "perfecte" replica zo uit de doos krijgt, de anderen hebben behoorlijke maandag ochtend replica's. Voornamelijk vanwege gearbox, gears en de selector plate (die moest ik even googlen, achteraf viel het kwartje toen ik nog een keer logisch nadacht over het woord "selector").

Dus ik ben helaas weer verder aan het zoeken :p

Update: ik was de ICS Par MK3 vergeten hahaha. Mocht de G&G de komende tijd niet leverbaar zijn, dan is de kans zeer groot dat ik voor deze ga.

Laatst bewerkt:
Er is zoiets als google translate in Chrome die al het frans vertaald plus je moet ongeveer 10 woorden begrijpen en dan kan je een replica bestellen. Daarbij weet niet wat je hebt gelezen over de HK416 maar gezien dat veelal reviews zijn over de internals van de V1 zijn die allemaal outdated sinds er een nieuwe versie is die wat onderdelen heeft aangepakt. Er is daarbij niet echt een perfecte replica die alleen maar pluspunten heeft en waar je niks aan hoeft te doen of ja misschien een PTW, maar dan ben je ook makkelijk 1500-2000 Euro verder.

• Leuk
Waarderingen: Wijnand
Er is zoiets als google translate in Chrome die al het frans vertaald plus je moet ongeveer 10 woorden begrijpen en dan kan je een replica bestellen. Daarbij weet niet wat je hebt gelezen over de HK416 maar gezien dat veelal reviews zijn over de internals van de V1 zijn die allemaal outdated sinds er een nieuwe versie is die wat onderdelen heeft aangepakt. Er is daarbij niet echt een perfecte replica die alleen maar pluspunten heeft en waar je niks aan hoeft te doen of ja misschien een PTW, maar dan ben je ook makkelijk 1500-2000 Euro verder.

En zelfs met een PTW ben je er dan nog niet :). Daar mag je ook nog aan gaan sleutelen :).

HK416 en dan met name de V2 is gewoon een goed platform. Bijna elke replica moet je aan sleutelen. Echter zijn de midden & high end modellen (merken) gewoon goed out of the box.
Wil je echt super presteren zul je moeten gaan sleutelen :)

Hmm, dacht dat ik wel de meest recentelijke reviews had gehad. Ik wacht zowiezo toch nog even.
Heb me budget toch nog omhoog geschroefd, dus ik moet zowiezo nog even wat langer sparen.

Ik vind Google translate niet bepaald fijn op de telefoon. Heb nog geen pc of laptop aangehad de afgelopen paar dagen ivm werk. Maar zal het straks eens proberen.

Mocht tegen die tijd de G&G niet op voorraad zijn, beslis ik dan of ik voor de VFC of de ICS ga.

En sleutelen vind ik totaal niet erg! Heb veel pc's uit mekaar gehaald gehad en in mekaar gezet. Zelfs alles los besteld gehad en in mekaar gezet. Dus ik kijk er met plezier naar uit! Haha

Laatst bewerkt: