Veel vragen van een toekomstige beginner!

Als je PC's sleutelen leuk vind dan ga je aan AEG's sleutelen ook leuk vinden. Ik had nog deze replica gevonden: https://www.tangotactical.it/en/aeg/3455-gg-gc1-46-full-metal-blow-back.html. Is ook een HK416 lookalike van G&G maar dan met een modernere handguard en niet de correcte stock, maar stock verwisselen is niet zo heel duur en de Handguard heeft iets weg van de Geisselle aftermarket rail. Also als je je budget opschroeft kan je ook overwegen om naar Tokyo Marui te kijken en hun nieuwe HK416 Delta.

@Wijnand, klopt daarom zei ik ook 1500-2000, meestal laten mensen PTW's upgraden iig zover ik heb gezien, zullen ook vast mensen het zelf doen, maar om alles uit een replica te halen moet er inderdaad worden geupgrade.

Non de knetter, de Tokyo Marui variant is goed prijzig en volgens mij hebben een aantal bedrijven het in de gaten, dat hij bijna niet te vinden is. Sommige websites vragen bekant 200+ euro meer dan de gemiddelde prijs hahaha

Ik zou gewoon voor een L85 gaan :p

Weet niet welke Franse site je had?.
Maar via airsoftentrepo is het mij met Google Translate uit eindelijk ook gelukt.
En moet zeggen dat het een hele goeie winkel is. En support degelijk Engels spreekt om eventuele problemen weer op te lossen.

Ik zou gewoon voor een L85 gaan :p

Weet niet welke Franse site je had?.
Maar via airsoftentrepo is het mij met Google Translate uit eindelijk ook gelukt.
En moet zeggen dat het een hele goeie winkel is. En support degelijk Engels spreekt om eventuele problemen weer op te lossen.

Jaa, helaas hebben ze die niet daar :p wel de VFC, maar die kan ik ook gewoon in Nederland krijgen :p

Geen idee welke website ik had. Maar op een beetje gevoel kwam ik er achter dat ze in België wel deden bezorgen, maar in Nederland niet. Zat niet in het keuzemenu :p

Laatst bewerkt:
Heb zojuist een Spaanse website gevonden, maar de bezorgkosten zijn 17,50 euro per koerier :P zul je zien dat je 10 koeriers nodig hebt xD

Er staat een ICS L86 tekoop op airsoft.nl voor weinig.

Misschien dat deze makkelijk om te bouwen is naar een L85...

Heb me zojuist ingeschreven bij de NABV. Nu nog even wachten op de vog etc. en dan hoop ik binnenkort aan de slag te kunnen.

Ben al vol op voor een opslag aan kijken, maar dat wordt nog wel lastig karweitje, i.v.m. dat ik een flatje heb. Mijn "dump" kamer heeft een schuin dak, dus daar past geen fatsoenlijke kast in. Ofja, de deuren kunnen dan niet fatsoenlijk open haha.

Een kist mag ook, of een kast aan de wand. Als deze diep genoeg is kan je ze er in hangen.

Een metalen locker werkt ook prima en heeft minder grote deuren die mogelijk onder je schuine dak door kunnen.

Ik weet even niet zeker meer of een kist mag (in een ander topic ook over gehad) omdat je een kist kunt oppakken en meenemen. Dat mag weer niet volgens de nabv/wet dacht ik?

• Leuk
Waarderingen: Legendary
Ligt aan het formaat van de kist. Als hij verankerd is mag het ook. Had ik er even bij moeten zeggen.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Als ik het goed begrepen heb, moet het een stationaire opslag zijn. Dus een kist die verankerd is, lijkt me inderdaad te mogen.

Een "losse" kist zal waarschijnlijk alleen mogen wanneer deze zodanig groot en zwaar is, dat deze niet zomaar te verplaatsen is en daardoor als stationair gezien kan worden en niet voor transportmiddel gezien kan worden. Althans zo zou ik het dan bekijken.

En een locker is een goed idee! Ik zal is kijken wat de maten ervan zijn. Misschien past het net!

Locker zou precies passen, dus bedankt voor de tip @Jan.

Wat raden jullie qua camo kleuren aan? Ik heb zelf het e.e.a. van woodland KL kleding liggen namelijk.

Ik weet dat sommige voor een bepaalde militaire tak gaan. Maar daar kijk ik op het moment nog niet zo naar. Dat is misschien iets meer voor de toekomst :p

Pencot greenzone schijnt de shit te zijn. Als je sommige fotos ziet van greenzone gebruikers snap ik ook waarom ;)

Locker zou precies passen, dus bedankt voor de tip @Jan.

Wat raden jullie qua camo kleuren aan? Ik heb zelf het e.e.a. van woodland KL kleding liggen namelijk.

Ik weet dat sommige voor een bepaalde militaire tak gaan. Maar daar kijk ik op het moment nog niet zo naar. Dat is misschien iets meer voor de toekomst :p

Pencot greenzone schijnt de shit te zijn. Als je sommige fotos ziet van greenzone gebruikers snap ik ook waarom ;)

Dat zijn zeker camo's die werken. Duitse Flecktarn werkt ook. Eigenlijk werken de meeste camo's wel. Persoonlijk vind ik multicam niet werken in NL. Te licht, is ook eigenlijk bedoeld voor grote open vlaktes die je in Amerika veel vind. Maar goed dat is een persoonlijk tintje.

Lekker DPM pakken.
Is niet voor niks KL standaard.

Gebruik het zelf ook en word regelmatig compleet voorbij gelopen door tegenstanders die nog geen 5m bij me weg lopen.

Even een kleine status update:

A.s. vrijdag wordt me pas verzonden, dus hoop hem ergens volgende week te hebben.

Ben nog steeds aan het rondkijken voor een replica, maar voor alsnog wordt het waarschijnlijk de G&G TR4-18. Heb hem nog een aantal keer gevonden in webshops.
Mocht ik deze niet meer kunnen verkrijgen, ga ik voor de ICS Par MK3.

Budget ligt goed op schema. Gok dat ik ergens begin Augustus de basis wel compleet heb.

Ik neem voor nu genoegen met de KL woodland camo kleding die ik al heb.

Zodra ik me replica heb, wil ik "even" langs Unit13. Kijken voor magazijnen, speedloader, plate carrier etc. Qua BB's denk ik aan ASG Open Blaster, zit nog te twijfelen tussen de 0.20 en de 0.25. Maar wie weet mag ik daar even proef draaien. Weet ik meteen ook hoe hoog de FPS is en of ik hem moet up/downgraden.

Heb begrepen dat er in de TR4-18 standaard een mosfet in zit, wil misschien even kijken naar de mogelijkheden om die te vervangen voor een andere.

Sidearm e.d. schuif ik nog even op. Heb een paar leuke gezien, maar zit nog een beetje te twijfelen of ik een AEP of Co2 neem. Maar dat is toekomst materiaal! :D

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Crumble en Jan
Mooie dingen en goed bezig. Bij mij was het destijds zo dat mn pas op vrijdag werd verzonden en op zaterdag ochtend in de bus lag.

Welke skirm ga je als eerste deelnemen of weet je dat nog niet?

Even een kleine status update:

A.s. vrijdag wordt me pas verzonden, dus hoop hem ergens volgende week te hebben.

Ben nog steeds aan het rondkijken voor een replica, maar voor alsnog wordt het waarschijnlijk de G&G TR4-18. Heb hem nog een aantal keer gevonden in webshops.
Mocht ik deze niet meer kunnen verkrijgen, ga ik voor de ICS Par MK3.

Budget ligt goed op schema. Gok dat ik ergens begin Augustus de basis wel compleet heb.

Ik neem voor nu genoegen met de KL woodland camo kleding die ik al heb.

Zodra ik me replica heb, wil ik "even" langs Unit13. Kijken voor magazijnen, speedloader, plate carrier etc. Qua BB's denk ik aan ASG Open Blaster, zit nog te twijfelen tussen de 0.20 en de 0.25. Maar wie weet mag ik daar even proef draaien. Weet ik meteen ook hoe hoog de FPS is en of ik hem moet up/downgraden.

Heb begrepen dat er in de TR4-18 standaard een mosfet in zit, wil misschien even kijken naar de mogelijkheden om die te vervangen voor een andere.

Sidearm e.d. schuif ik nog even op. Heb een paar leuke gezien, maar zit nog een beetje te twijfelen of ik een AEP of Co2 neem. Maar dat is toekomst materiaal! :D

Voor buiten op z'n minst 0.25 pakken, als je er wat upgrades in hebt zitten kan je nog hoger gaan. Met mijn oude aeg schoot ik met gemak .30/.32 weg. Als je een zware bb kan schieten moet je dat altijd doen. Blijft langer recht vliegen en heeft dus minder last van de wind ;)

Je kan magazijnen ook in t buitenland bestellen. Unit13 is een vrij dure shop met sommige dingen. Als je eerst iets wilt zien voor je het koopt is het natuurlijm helemaal niet verkeerd om daar langs te gaan ;)

Mooie dingen en goed bezig. Bij mij was het destijds zo dat mn pas op vrijdag werd verzonden en op zaterdag ochtend in de bus lag.

Welke skirm ga je als eerste deelnemen of weet je dat nog niet?

Me rooster is helaas van de week overhoop gehaald, i.v.m. vakanties van collega's en helaas zieke collega's. Maar ik wilde eind Juli naar Bunker Hill. Maar ik zit dus even me rooster af te wachten of het mogelijk is. Vakantie periode en beveiliging gaan soms niet geweldig samen :P hahaha.

Voor buiten op z'n minst 0.25 pakken, als je er wat upgrades in hebt zitten kan je nog hoger gaan. Met mijn oude aeg schoot ik met gemak .30/.32 weg. Als je een zware bb kan schieten moet je dat altijd doen. Blijft langer recht vliegen en heeft dus minder last van de wind ;)

Je kan magazijnen ook in t buitenland bestellen. Unit13 is een vrij dure shop met sommige dingen. Als je eerst iets wilt zien voor je het koopt is het natuurlijm helemaal niet verkeerd om daar langs te gaan ;)

Dan ga ik eens met 0.25 beginnen, bedankt voor de tip!
Ik zou hem het liefst nog even standaard laten, m.u.v. up of downgraden qua FPS, evt. mosfet aanpassen en uiteraard de deans connectoren.

Maar ben me wel aan het verdiepen in flathoppen etc. Dat is ook de reden waarom ik graag de G&G zou willen kopen. Met de ICS die ik in gedachte had, zou ik waarschijnlijk de replica moeten aanpassen e.d.

Maar goed, dat is ook toekomst materiaal :p