Veel vragen van een toekomstige beginner!

Ik zou gewoon eerst een paar skirms met de stock replica spelen, gezien je dan beter leert op welk gebied je de replica wil verbeteren en plus dat een G&G en ICS een meer dan prima stock range heeft.

In een stock ICS kun je prima een flat hop plaatsen, daar hoef je niets voor aan te passen, weet niet waar je dit vandaan hebt?

Aantal videos op youtube, waarbij ze een flathop willen plaatsen. 1 van de eerste dingen die ze vermelden was dat als je een nieuwere ICS model zou pakken, dat je het e.e.a. moest weg vrezen om ruimte te creëren.

Maar goed. Me voorkeur ging zowiezo al uit voor een G&G.

En als hij stock onder de 360 fps zit, dan laat ik hem zo. Maar mocht hij toevallig er boven zitten, dan wil ik gelijk de connectoren omzetten naar Deans voor LiPo en kijken voor een andere mosfet, aangezien die toch open moet dan.

Aantal videos op youtube, waarbij ze een flathop willen plaatsen. 1 van de eerste dingen die ze vermelden was dat als je een nieuwere ICS model zou pakken, dat je het e.e.a. moest weg vrezen om ruimte te creëren.

Maar goed. Me voorkeur ging zowiezo al uit voor een G&G.

En als hij stock onder de 360 fps zit, dan laat ik hem zo. Maar mocht hij toevallig er boven zitten, dan wil ik gelijk de connectoren omzetten naar Deans voor LiPo en kijken voor een andere mosfet, aangezien die toch open moet dan.

Ik heb zelf een ICS UK1R gehad wat een van de nieuwere modellen is en daar hoefde niks voor gevreesd worden om een flat hop aan te kunnen. Alleen een andere hop up chamber moet je royaal voor modificeren maar de stock unit is meer dan prima.

G&G is ook een heel goed merk, mijn eerste replica was een G&G, de meeste komen tegenwoordig al standaard met een prima mosfet, dus in principe hoef je dan alleen de spring te vervangen en de connector. Als je hem in Polen haalt dan kun je de spring gratis laten vervangen, dus dan zou ik ook de connector stock laten ivm garantie.

Ik heb zelf een ICS UK1R gehad wat een van de nieuwere modellen is en daar hoefde niks voor gevreesd worden om een flat hop aan te kunnen. Alleen een andere hop up chamber moet je royaal voor modificeren maar de stock unit is meer dan prima.

G&G is ook een heel goed merk, mijn eerste replica was een G&G, de meeste komen tegenwoordig al standaard met een prima mosfet, dus in principe hoef je dan alleen de spring te vervangen en de connector. Als je hem in Polen haalt dan kun je de spring gratis laten vervangen, dus dan zou ik ook de connector stock laten ivm garantie.

Had al op Gunfire gekeken, maar het model wat ik graag zou willen, hebben ze helaas niet.

En sommige webshops vragen behoorlijk absurde prijzen vergeleken met andere.
Heb er nu 1 gevonden in Frankrijk, met bezorgen is hij 436 euro.

Je zou evt een modify flat hop setje kunnen kopen ;) krijg je een flat bucking en nub voor 9 euro en dan komt je prima mee met de rest van de spelers. Masr zoals rebel zegt eerst stock spelen is geen slecht idee

Ik zou in een standaard ICS of iets van vergelijkbare kwaliteit geen modify flathop zetten omdat je dan bijna geen extra range krijgt.
Mijn stock E&L schoot bijna nog verder met de stock bucking dan mn Cyma met modify flathop.

Daar ben ik het zeker niet mee eens. Ik ging van 40 - 45 meter met mijn standaard ICS, naar een 70 meter + (gemeten!) door enkel een prommy barrel met modify flat te plaatsen.

• Leuk
Waarderingen: ChaoSState
Yup ook ik heb goede resultaten gehad met de modify flathop.

Mocht je zeker willen weten dat je een goede bucking koopt als je twijfelt over de modify dan zou je de mapleleaf kunnen pakken icm concave nub ;)

Ik schuif tot nu toe de interne upgrades even verder de toekomst in. Of de FPS moet over de 360 gaan. Dan zal ik de veer vervangen.

Verder laat ik hem nog even standaard, zodat de garantie nog geldig blijft. Toch bedankt voor alle tips!

Verder ga ik vrijdag een locker ophalen, nog bedankt voor de tip @Jan! Hij past precies haha

Morgen wil ik me replica gaan bestellen, zodat ik die niet binnen heb voor dat me locker er is, haha.

En als het mee zit, rij ik met de replica volgende week naar Unit13, even kijken voor accu's, lader etc. Vragen of ik de replic even mag testen.

Tegen die tijd zal ik weer een update geven.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Goed om te horen van de locker! Veel plezier met alles ^_^

Alvast mijn excuses, haha. Maar ik heb een vraagje betrekkend tot een Plate Carrier.

Heb er 2 op het oog, maar ik zit even met een oogje voor toekomstige uitbreidingen te kijken qua pouches etc.

Heb 1 Plate Carrier gezien, met een hydration rugzak + 2 extra zakken aan de binnenkant. Deze zit bevestigd aan de Plate Carrier niet door Molle, maar door uhh.. van die snel sluiters (geen idee hoe ze heten) die je als het ware in mekaar klikt en door beide zijdes in te drukken ook weer los kunt maken.

Maar deze rugzak heeft geen Molle op de buitenkant en zover ik kan zien, kunnen die snel sluiters ook niet van de Plate Carrier af zonder ze te slopen (helaas).

Nu heb ik ook naar een losse Plate Carrier zitten kijken en een losse hydration rugzak, die met zowel Molle als met normale harnas te dragen is.

Deze rugzak heeft wel Molle aan de buitenzijde voor evt. extra pouches eraan te bevestigen en er zitten geen losse snel sluiters op het vest.

Maar wat is nu wijsheid? Aangezien ik bijna geen ervaring met Plate Carriers heb, buiten magazijn/radio pouches e.d.

Wat voor een pouches zijn nog meer een "must"?

Ik heb dumppouches voorbij zien komen. Medic pouches, maar dat lijkt me meer iets voor wanneer ik een langere tijd al mee draai.

Alle tips etc. zijn welkom!

Zelf zat ik aan minimaal 6 M4 magazijn pouches te denken, aan de voorzijde van de PC. Radio en pistol replica/magazijnen stel ik nog tijdelijk uit.

Het ligt er aan wat je mee wilt nemen. Ik speel zondag met 4 mags (double stacker) en een sidearm (2 mag pouch), medicpouch groot en kleine ehbo pouch. Radio pouch en waterzak in een rugzak. Ik heb altijd een drop/dump pouch. Iets snel opruimen, mag leeg etc? Dumpen in de pouch. Adminpouch voor patches en andere dingen.

Alles op een chestrig want ik ben te groot voor een platecarrier.

Het gaat om smaak en functie.

Wil je meer iets als:
1000135-Chest-Rig-Recon-Groen.jpg

Zoiets:
3004613A-Molle-vest-light-Zwart.jpg

Om zelf dan te bekleden, (beide dunne vesten)

Of dan meer zoiets:
3004583B-Vest-Titan-OD-foto-1.jpg

Een carrier met pouches of liever een PC zonder pouches en zelf lekker knutselen?

• Leuk
Waarderingen: Legendary
@Boudewijn, zat zowiezo te denken aan een Plate Carrier zonder pouches, zodat ik zelf evt. de indeling kan bepalen.
Ik ben zelf 1.77m en weeg maar 55 kilo, dus zo'n PC zal eerder te groot zijn, dan te klein haha.

@Legendary onlangs net een topic geweest over hoe en wat je allemaal mee het veld in sleept

https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/wat-neem-jij-mee-het-veld-in.2820/#post-41946

O.a. Een aantal opties voor indelen plate carrier, chest rig etc

Had ik inderdaad al bekeken. Maar het ging mij voornamelijk over de keuze tussen een Plate Carrier + Molle rugzak of die met snel sluiters zonder Molle, met een oogje op evt. toekomstige uitbreidingen. Vandaar dat ik het apart nog een keer vroeg.

De PC met snel sluiters, als ik die gebruik zonder de rugzak, dan zullen die sluiters constant lopen te klapperen wanneer je in beweging bent, denk ik.
Dus die laat ik waarschijnlijk passeren.

Molle is tegenwoordig de standaard dus zou ik een vest uitzoeken waar ik de zak met cammelbag middels molle kan bevestigen.