Voorstel ronde.

Kaladorn

Active Member
28 jul 2017
39
15
Trophies
6
Dag allemaal. Mijn naam is Robert aka Kaldorn. 41 jaar en woonachtig te huizen noord Holland. In juli ben ik met een aantal vrienden bij een skirm van balls and arrows geweest en enthousiast geraakt van de sport. Ivm vakanties etc staat de volgende skirm gepland voor 1 oktober dus duurt nog even. Nog geen nabv lidmaatschap aangevraagd omdat ik de aankomende skirm in oktober als beslis punt wil nemen wel al gekeken naar we replica indien ik hem wel aanvraag. Ik ben op dit moment erg gecharmeerd van de vfc avalon Calibur (ws de cqc versie) maar ook de vector vind ik erg cool. In de tussentijd lees ik lekker mee op dit forum en stel ik mijn vragen.

Greetz,
Robert
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het ACN forum Robert. Brand gerust los met je vragen.

VFC is trouwens een prima keuze ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaladorn
welkom,

ik heb een vfc avalon saber cqb, nog geen skirm mee gedaan maar voelt fijn aan. heb er alleen thuis wat mee geschoten en voelde beter als mijn jg608 maar daar is de prijs ook naar :), ook een pluspuntje dat die al gelijk in een hardcase komt. dus makkelijk in te vervoeren
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaladorn
Welkom op dit gezellige forum, en ik duft al wel te zeggen: ook welkom bij de de verslaving van airsoft. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaladorn
Welkom op het ACN forum Robert. Brand gerust los met je vragen.

VFC is trouwens een prima keuze ;)
Ik begreep dat out of de box er niet al te veel aangedaan hoeft te worden wat voor een beginner wel makkelijk is lijkt me. De cqc versie leek me handig voor zowel in bos als cqb te spelen. Daarom zit ik ook aan de vector te denken maar ik weet niet hoever die precies schiet en of dit dan in bossen zoals bij b&a handig is
 
Mijn broer heeft 3 jaar geleden een VFC gehad, en dat dingen deed het erg goed (tot dat hij er aan ging klooien met 2 extreem linkerhanden).

Over de nieuwe series kan rebbelattack of Chris je vast leer vertellen.

Al kun je ook even de zoekfunctie gebruiken, de naam avalon is de laatste tijd vaker gevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaladorn
Jaja het is zover. Na nog twee skirms vorige week vog aangevraagd en opgestuurd naar de NABV. Nu wachten op het pasje. Ik heb in Duitsland mijn beoogde replica gevonden (scheelt bijna 100 euro met bv andere winkels). Hebben jullie advies voor het verzenden (moet ik bv een scan van mijn pas mailen?). Verder twijfel ik nog wat voor batterij ik erbij moet bestellen en wat voor lader. Er staat
  • 9.6V NiMH Twin-Type / 7.4 - 11.1V LiPo Small Tri-Panel / Stock-Tube Akkus (nicht enthalten)
  • Akku-Anschluss: Mini-Tam Type
Maar moet ik niet naar deans omzetten (solderen of verloopstekker) en wat betekend dat dan voor de batterij keuze.

Kortom nog veel vragen waar ik graag jullie hulp bij nodig heb.

Groet,
Robert
 
je kan daar best wel wat in kwijt, bijna alle twinstick lipos zullen daar inpassen. Om zeker te zijn, als je het hebt opmeten hoeveel ruimte je hebt, dan bij hobbyking de juiste maat kopen. Onthoud: als je in Duitsland een replica koopt, zal die semi-only zijn door Duitse wetgeving. Meestal makkelijk weer te veranderen, maar soms niet. Hou dit in het achterhoofd.
 
@Maffo : o bedankt idd voor het wijzen op semi only idd. Ik heb te weinig kennis on te weten of dit omgezet kan worden en hoe dus misschien toch opzoek naar een andere winkel