Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Bedankt Strelok.


Misschien dan toch beter een hout versie bestellen en deze ouder maken. Mmmm is wel weer wat duurder Maar scheelt dan zo'n oude houtset.


Ik moet zeggen dat er mensen op de ZIB Millitaria site hebben gereageerd op die houtkits die ze verkopen. Sommige moesten wel het hout een beetje aanpassen, maar waren enthousiast over het resultaat.
 
Hahahah Sander heeft me door. Wispelturig he ? Altijd op zoek naar de holy grail of zo. hahaha


Ik moet zeggen dat vergeleken met de kwaliteit en degelijkheid van mn Cyma AK, die MP40 echt niet veel voorstelde. De schuifbolt aan de zijkant zit met 2 kleine schroefjes vast. Iemand op Youtube had hem al afgebroken. Dat ze dat niet zoals bij een AK even gieten. Nee ik vond t niks. Good looks dat wel.
irb9C5Nl.jpg
[/img]


iJFtAhJl.jpg
[/img]
 
Nog even nagekeken Sander een originele Mauser K98 is 11,74  de Dboys airsoft is 112 cm. Ik denk dat met een beetje vijlen en schaven die Dboys best in die originele hout set past.
 
Ik denk dat je mij bedoelt Tri-shot,  Ik heb de maatvoering van Mauser zelf overgenomen, de blauwdrukken althans. Ik houdt je absoluut niet tegen om het te proberen! :) Wel vind ik die houtsets nog best duur. Je betaalt puur voor een wat afgesleten WA stempel die bijna niet meer zichtbaar is. Kun je net zo goed een complete K98 kopen (NEDERLANDS ONKLAAR). Die van mij is bijna compleet nummergelijk, en heeft alle WA stempels nog zeer aanwezig, zelfs op de kleinste onderdelen. 
 
hahahaha iedereen is toch op zoek naar die holy grail :p


Op zich qua looks ziet die mp40 er best gaaf uit ja , alleen jammer dat het alleen the looks zijn en dat de rest crappy is.


Succes met je zoektocht, ik vind het wel mooi om al die AA's voorbij te zien komen.
 
Ja was inderdaad voor jou bedoeld Strelok
Maar wat betaal je daar dan voor? Voor zo'n onklare bedoel ik. Dat vind ik dan wel weer een beetje zonde om uit elkaar te trekken.
 
Ligt eraan @Tri Shot, Uit welk jaar ze komen, of ze doorgebruikt zijn in een ander kaliber. Er zijn heel veel K98's te krijgen maar de meesten zijn van niet Duitse afkomst. Mijn K98 is zo'n 500-700 euro waard, deze is haast nummergelijk en zit vol met WA stempels. Helaas doorgekalibert naar Noors gebruik maar 100% Wehrmacht orgineel, en zo vind je ze niet veel meer. Een Duitse K98 op z'n goedkoopst moet je rond de 300 wel denken. 


 


936875_504210636312957_1382587549_n.jpg
472563_504210556312965_619549951_o.jpg



 


 
 
OMG laat me dit niet zien. Direkt mn toetsenbord volgekwijld hahaha. Wat een mooi ding man.


Ik wil het een beetje simpel houden met beperkt budget. Maar dit is echt super mooi.
 
Strelok ik wil een holz set bestellen. Wat is het verschil tussen een hoher en niedericher schaftkappe ???
 
zo :) de bestelde Ares amoeba midcaps zijn in huis :)


voorlopig zou ik nu genoeg magazijnen moeten hebben, denk ik...


 


@Jamie bedankt :)
 
Mag ik voelen @campestijn? Die highcaps vind ik een beetje flimsy, ben benieuwd naar de midcaps. ;D
 
Strelok ik wil een holz set bestellen. Wat is het verschil tussen een hoher en niedericher schaftkappe ???

 



In ieder geval de tijd waarin ze gebruikt werden. De niedrige schaftkappe zaten op de allervroegste modellen K98 ( denk aan 39' ) Ik zou gaan voor een latere versie, is zeker meer WOII gehalte. 


Verder steken de hogere buttstocks verder uit, die eerdere zijn meer een soort plaat. 


@Tri Shot
 
Mag ik voelen @campestijn? Die highcaps vind ik een beetje flimsy, ben benieuwd naar de midcaps. ;D

jij altijd @Peter, ik denk dat het hetzelfde mag is, maar met een ander binnenwerk..zal vanavond eens kijken. 
 
Zeu, samen met @Stey koffers gehaald bij Com-Bat shop. Hier werden we erg vriendelijk onthaald, was erg gezellig! 2 supersterke koffers gehaald. 


Verder mijn collectie uitgebreidt met een PSO-1 ( Real steel ofc ) , en nog een PGO ( Op een been kan men niet staan ! ) 


11652092_10152823053232062_1475611062_n_zpsckygipi3.jpg
11292626_10152823052362062_636941147_n_zpszhkiqf6q.jpg



 


 
 
Nou vandaag dan maar besteld bij ZIB Millitaria in Duitsland een K98 holzschaft met alle toebehoren.

Jawohl alles dabei.  Hoop volgende week een K98 Dboys te ontvangen en dan eens kijken hoe e.e.a. bij en in elkaar gaat passen. Spannend.

DrNGuKa.jpg
[/img]
 
Gewaagd @Tri Shot , maar ik heb er respect voor dat je het gaat proberen. Als je het mooi in elkaar krijgt, wordt het een mooi eindresultaat. Hopen voor je dat je kolf een beetje origineel is gebleven. Op de website staat dat ze de boel wel een beetje reviseren namelijk. Ik weet niet of je van plan bent de K98 in te gaan zetten in skirms, weet niet of elke organisatie de WA stempels kan waarderen ;)  
 
Nee Strelok. Kaatje bleibt Zuhause hahaha Moet er niet aan denken om 5 x te kunnen schieten en dan op je knieen tussen de brandnetels naar je hulzen te zoeken. Nee buitenspelen doe ik met AK !
Overigens heb ik de versie met weggepoetste tekens. Kan zijn dat er nog iets van te zien is. Die zijn er door geglipt.

trrrrrrrrrrrrrrrrrrt  Gelukkig is mn gepensioneerde broer meester timmerman. Dus die draait zn hand niet om voor een stukje woodwork, mocht het mij niet zou lukken. Maar eerst zelf aan de slag. Mn geretourneerde MP moet deze week eerst in Polen aankomen en dan nagekeken. ( ongebruikt ) en dan nieuwe order deze kant op. Dus kan even duren.


p9V17zT.jpg
[/img]