Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Gewaagd @Tri Shot , maar ik heb er respect voor dat je het gaat proberen. Als je het mooi in elkaar krijgt, wordt het een mooi eindresultaat. Hopen voor je dat je kolf een beetje origineel is gebleven. Op de website staat dat ze de boel wel een beetje reviseren namelijk. Ik weet niet of je van plan bent de K98 in te gaan zetten in skirms, weet niet of elke organisatie de WA stempels kan waarderen ;)  


Dit snap ik niet helemaal/helemaal niet.


waffen ambt stempels zijn niets meer dan een keur stempeltje.Dit heeft niets met het regime,maar eerder met de Duitse Grundlichkeit te maken. De Duitser hadden de gewoonte zo'n beetje ieder onderdeel van een "adelaartje" te voorzien.


Ze zijn nou niet bepaald in het oog springend want je vind ze op de meest goed verstopte plekjes.Dus dat een organisatie daar aanstoot aan neemt lijkt me een overdreven gevalletje van spijkers op  laag water zoeken.


WBT het opvangen/terugvinden van je hulzen..Je hebt hier de mazzel dat ze een normale temperatuur hebben. Ik ving ze heet uit de kamer normaal op in het handje..(okay..ik had dan wel een handschoen aan). maar het is een handeling die je zo aanleert.
 
-Snip-

Succes met het projectje, Trishot, ben toch wel benieuwd naar het eindresultaat, daar niet van :)
 
Nee Ouwe Stomp, is puur voor de fun als ding om te bewaren. Volgens mij hebben deze geen merktekens tenzij slecht weggehaald.


Ik hou het met een skirm bij mn AK.

Het lijkt me wel leuk om met een graveerpen de metaaldelen van nummers te voorzien. Maar denk niet dat e.e.a. heel mooi word.
 
Nee Ouwe Stomp, is puur voor de fun als ding om te bewaren. Volgens mij hebben deze geen merktekens tenzij slecht weggehaald.


Ik hou het met een skirm bij mn AK.

Het lijkt me wel leuk om met een graveerpen de metaaldelen van nummers te voorzien. Maar denk niet dat e.e.a. heel mooi word.


Dan zou ik slagletters/cijfers gebruiken.Ziet er meer verzorgd en geloofwaardig uit.Met een graveerstift wordt het knudde met een rietje.
 
DSC_0229_zpsckarjrtz.jpg
[/URL][/img]


Verdorrie....Foto's plaatsen.. gaat dat via photobucket of is daar een truukje voor?
Ik zie hier wel het bestand staan,maar niet als afbeelding.
 
Ik gebruik het pakket Imgur. Gaat wat omslachtig. Je kunt foto.s van je pc uploaden en dan de url kopieren. Imgur moet je even opzoeken met Google. Ik heb overigens al jaren een slagset liggen !


 
Je moet die url regel gebruiken in dat icoon boven in naast dat vlaggetje.
 
Gister besteld bij Echigoya Guns in Japan, Tokyo Marui Steyr AUG (Special Receiver/Civilian)


Er stond een verwachte levertijd van 2 tot 5 werkdagen bij, dus ik ben benieuwd.


AEG027-TM-1L.jpg
 
Vandaag dan toch eindelijk mijn eerste replica ontvangen...t'voelt echt als sinterklaas! wat een metalen beest..


 


11358598_10152830961307062_146243325_n_zpsdovqgc7b.jpg



11336056_10152830961552062_1039929038_n_zpsypnbm0xc.jpg



Een van mijn Russische vizieren gepakt en die gleed er zonder moeite op... 


Schuim uitgesneden..like a glove!


11651275_10152831115787062_1124094537_n_zpslvwpizgk.jpg
 
Thanks, ben er zeer blij mee. Als je het niet zou weten, zou je echt denken dat het de real deal is, zo stevig en vettig is het ding, om maar over het gewicht te zwijgen..foei! Just how i like it :D
 
nice, echt vet die rode kleur er op.


Zelf denk  ik dat zwarte magazijnen voor een strakkere look geven, maar dat is persoonlijk.


Zeker een gaaf ding
 
Mee eens hoor @Twinfromhell ,  Ik ben persoonlijk ook niet zo van de oranje bakeliet. Ik haal in de vakantie over een paar weken wat real steel magazijnen die ik misschien om ga bouwen voor E&L. Uiteindelijk wil ik zo veel mogelijk real steel spul erop hebben :) 
 
Heel mooi stukje werk! Mooi dat je het "echte" gewicht weet te waarderen.


De oranje magazijnen zijn overigens wel degelijk origineel.Okay..het staat vreemd,maar klopt wel.


Zo even snel uit m'n hoofd is dat om het verschil in kaliber 7.62x39 en ???? (weet het ff niet meer)  te onderscheiden


Het valt me trouwens op dat je wel heel erg ongebruikelijk door je sight kijkt.
 
Heel mooi stukje werk! Mooi dat je het "echte" gewicht weet te waarderen.


De oranje magazijnen zijn overigens wel degelijk origineel.Okay..het staat vreemd,maar klopt wel.


Zo even snel uit m'n hoofd is dat om het verschil in kaliber 7.62x39 en ???? (weet het ff niet meer)  te onderscheiden


Het valt me trouwens op dat je wel heel erg ongebruikelijk door je sight kijkt.

De AK-74 (N of M variant) zijn 5.45x39mm. En de oranje magazijnen zijn realistisch, maar helaas niet die echte bakeliet look. Die overigens er een stuk beter uit zien dan de plastic oranje look.


@Strelok Ga je de magazijnen nog een bakeliet "treatment" geven, of vervang je ze door realsteel? 
 
Dat deze magazijnen op de 74 horen weet ik, en dit zijn geen echte magazijnen, ze worden gewoon bij de replica geleverd en zijn mid-cap. Ik vind ze persoonlijk gewoon niet mooi en prefereer de 'ribbed' mags, maar aangezien die in dit kaliber haast niet bestaan wil ik ze van real steel om zetten.   Lijk misschien wat ongebruikelijk hoe ik er door kijk :p , maar dit vizier is uberhaupt niet bedoelt voor een aanvalsgeweer, maar voor een RPG-7. Daarintegen werdt dit vizier ingezet in de Afghan periode toen er niets beters qua optiek te krijgen was. Ik vind het gewoon erg bruut staan, en je kunt er in principe wel mee schieten wat betreft airsoft, in het eggie zal het 'zeroen' veel pittiger zijn. Refpics: 


1715.jpg
F13JI.png



 


@RoelTheWorld , ik ga er zeker nog wat aan doen, want ook al hoort het zo, echt mooi vind ik ze niet :p Ik hoop wat ribbed mags te scoren in het Oostblok aankomende vakantie. Wellicht dat ik er een of 2 een treatment geef om te kijken of het wat wordt.