Afgelopen 1,5 week het één en ander gehaald/binnengekregen om mijn beginnersuitrusting compleet te maken. Onder de foto het (wat lange) relaas over het compleet maken van de P90.
Eindelijk mijn P90
Cybergun FN Herstal P90 gekocht in het mooie Twente bij Bunker 501. Ik heb hier uiteindelijk voor gekozen omdat ik toch een beginner ben en ook eerst wil zien of de vele verhalen dat ik snel weer van een P90 af ga stappen als main waar zijn. Zo ja, dan heb ik een nette backup/CQB replica en zo nee, dan kan ik alsnog sparen voor een TM
Google Maps stuurde me overigens om één of andere reden naar een verkeerd compound waar Bunker501 wel op de plattegrond stond maar al geruime tijd niet meer zat, uiteindelijk goed terecht gekomen maar had wat weinig tijd over toen ik er uiteindelijk was. Ik ben erg netjes geholpen, nog wat uitleg gehad en een lipo en smart charger erbij genomen; het enige minpunt vond ik dat de P90 op voorraad niet overeenkomt met de afbeeldingen en videos op de site (het is geen King Arms). Uiteindelijk betekent dat een iets ander binnenwerk (wel merendeel metal en TM compatible) en i.p.v. laser-gegrafeerde FN Herstal merken, screenprint. Maar de prijs-verhouding is daarmee wel in balans denk ik. Uiteindelijk in het enthousiasme en de haast vergeten dat hij een downgrade moest hebben. Ze wilden dat bij Bunker501 nog wel doen, maar aangezien ik de 30e wilde skirmen bij B&A kreeg ik dat qua tijd niet meer voor elkaar met rijden of verzenden.
Even op zoek geweest naar alternatieven wat dichter bij huis en kwam bij Com-Bat uit in Geldermalsen; daar wilde ik toch al een foudraal en nog wat kleine dingen kopen (vond de winkel nogal laat in mijn buying spree, anders was het meer geweest
. Even gebeld en hij had een veer op voorraad, maar geen tijd om hem erin te zetten. Ik wilde erg graag met mijn eigen apparaten skirmen zondag, dus met enige zenuwen (toch m'n eerste replica) dan maar besloten om het zelf te proberen; mocht het niet slagen, dan was er altijd nog de optie van een huurkit. Héél veel YouTube filmpjes en blogs later leek het me wel te doen. Uit elkaar halen ging in ieder geval prima
Uiteindelijk met veel geduld en nog wat FaceBook hulp van Maikel van Com-Bat alles weer netjes en gesmeerd in elkaar gekregen. Donderdagmiddag kon ik bij ComBat even gebruik maken van de binnenbaan om te FPS'en en te testen en de operatie lijkt tot dusver geslaagd.
Vrijdagmiddag werd dan ook nog mijn KJW M9 Vertec Full Metal Gas Blow Back bezorgd, met een extra CO2 magazijn, een paar kneepads en low-cap magazijnen voor de P90. Ik moest ook nog een sling voor de P90; dat is op zich al best even zoeken, maar niets van wat ik vond was wat ik wilde. Daarom uiteindelijk in de VS een sling besteld die aan mijn wensen voldeed, maar die kwam natuurlijk nooit op tijd. Uiteindelijk heb ik twee velcro boombindbanden aan een QD mount bevestigd waaraan ik de 1/2-point sling van Com-Bat netjes kon vast maken. Alles zaterdag netjes getest, gesmeerd waar nodig en de P90 magazijnveren voorbereid op BB's feeden (vullen, legen, iets verder vullen, legen, nog iets verder vullen, legen etc.). Tas ingepakt en zondag... met voedselvergiftiging af moeten melden voor B&A 8|
Nevertheless, zoals we zeggen, vandaag nog de sling uit de VS binnengekregen dus ben ik nu eigenlijk compleet. Ter compensatie ga ik a.s. vrijdagavond naar een skirm bij Running The Target.