Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Kwam de buurman net brengen. Even een snelle foto gemaakt. Moest de persoon achter me er uit halen (mocht wel op whatsapp maar niet op het forum) dus is niet ideale foto.

Binnenkort komen er meer fotos in full gear (marpat, KL, mandrake en zwart) wanneer alles binnen is.

Nu een nieuwe bril en masker. Sluiten perfect en nu ook mijn oren bedekt.
 

Bijlagen

  • IMG_20160919_221609.jpg
    IMG_20160919_221609.jpg
    891,5 KB · Weergaven: 209
Ik zou de volgende keer gewoon je batterijen halen bij hobbyking dan heb je 2 7.4V 2000 mAh lipo's voor hetzelfde geld incl. verzendkosten. Even dit maar uit de wereld helpen, er bestaan geen speciale airsoft lipo's.
 
Ik zou de volgende keer gewoon je batterijen halen bij hobbyking dan heb je 2 7.4V 2000 mAh lipo's voor hetzelfde geld incl. verzendkosten. Even dit maar uit de wereld helpen, er bestaan geen speciale airsoft lipo's.

En de aansluitingen zijn ook hetzelfde dan? Heb nog geen kaas gegeten van lipos :p
 
Of je ze nou in je raceauto stopt of je airsoft replica het geeft stroom haha. Als je gewoon checkt of het een mini tamiya aansluiting is dan ziet je goed (mits je replica ook mini tamiya heeft). Heb zelf dan wel turnigy nano tech airsoft lipo's van hobby king maar deze hebben geen speciaal airsoft prijsje zoals hier in nederland. (zoiets als => softshell = 50 euro, "airsoft" softshell 79,95 )
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Belangrijkste is dat je er op let dat de lipos een hoge C-rating hebben.
Liefst + 1500 mAh met 25-50C
 
Bij accus heb je vaak 3 eigenschappen waar je rekening mee houd.
1. Voltage (7,4V Lipo doorgaans, of bij upgrade mogelijk 11,1 V). zorgt voor een hogere ROF
2. mAh Dit bepaalt hoe lang je op een accu kan spelen
3. C Vaak aangeduid als 15 - 25C of 25- 50C Dit geeft aan hoeveel stroom een Lipo (in een keer) kan leveren.

Als jij een lipo hebt met 1200 mAh bij 15-25C dan kan deze 1,2 A x 15 C = 18 A Constante stroom aan en 30A Burst (korte pieken)

Als je vervolgens een 1200 mAh lipo pakt met 25-50C Dan word dit dus al 30 A constant en 60 A burst.

Bij een 2000 mAh word dit dus 50 A en 100A En dit merk je wel degelijk in je Trigger response.


Aangezien de piekstromen bij Single shot meestal boven de 40A zijn, is goedkope accu met een lage C-rating vaak al een bottle neck.


Zo had ik een 9,9 V life met 1100 mAh met de gedachte, 9,9 V gaat wel lekker rap. Maarja, als je C rating maar 15 - 25 C is, dan heb je een lagere ROF dan een 7,4 V Lipo met 2200 mAh. ( Rookie mistake ;) )

Teves dacht mijn oudste broer een mooi goedkope accu op de kop te tikken in de opruiming, maar dat bleek een zender pakket te zijn met 1,5 Ah en 1 of 2 C. Deze kreeg de motor dus echt niet in beweging.
 
@Eviltwin-NL

Ik snap uit je bericht dat 9,9v beetje normale max is voor een replica.
Is er ook een max voor mAh of is dit ook weer per replica verschillend?
 
Mmmmh, 7,4 V Lipo of 9,6 Mi-MH is standaard. Zelf wil ik nog wel eens experimenteren en zo doende zijn we op 9,9 V LiFe4po uitgekomen.
Wij zijn er erg over te spreken en onze replicas kunnen het in ieder geval aan, maar dat zijn dan ICS replica's welke iets meer kunnen hebben dan de standaard €200 replica's. Tevens zitten er in bijna al onze replica's ook een mosfet(tje) .

Maar ik zou het wel durven aan te raden. Het is net iets meer Voltage als de standaard 9.6 V Ni-MH, maar Life4Po zakt minder in wanneer deze belast word.

Max mAh is er niet.. Stel, jij hebt een M249 en je kan een 5000 mAh accu in je drum mag kwijt, dan moet je dat vooral doen. Dan kun je waarschijnlijk 12000 BBs verschieten voordat je accu leeg is :D
 
Brrrrr,ingewikkeld allemaal.:(
Ik probeer het te begrijpen en na wat noodzakelijk speurwerk over deze materie op het world wide web en jouw uitleg een keer of 10 lezen kom ik er wel uit.....denk ik.o_O
 
Meeste lipo's op hobbyking hebben een 25/50C rating en omdat ik eerder vaak hoor dat motors pieken op 30 A (misschien klopt dit niet) is dat zelfs op een 1200 mAh meer dan genoeg en zeker met het feit dat wij maar op max 360 FPS zitten met onze full auto AEG's, waardoor je ook weer niet super veel vraagt van je batterijen. Ga je dingen zoals DSG of DMR builds doen wil je misschien wel wat hogere piekstroom hebben om te zorgen dat je daarin je motor niet limiteert. Echter de nun-chuck style lipo van 2000 mAh die hobbyking verkoopt past in de crane stock van mijn CQB M4 dus dan heb je met de 25/50C meer dan genoeg Ampère om alles te poweren :).
 
Ik zeg ook niet dan een 1200 mAh niet voldoende is. Echter heb je een merkbaar verschil wanneer de mAh en C-rating hoger zijn. Aangezien mensen vaak een lipo pakken voor een betere trigger response / Rof, kun je beter gelijk een sterkere accu halen.

En zeker in CQB, zou ik een hogere trigger response willen.
 
Ik zeg ook niet dan een 1200 mAh niet voldoende is. Echter heb je een merkbaar verschil wanneer de mAh en C-rating hoger zijn. Aangezien mensen vaak een lipo pakken voor een betere trigger response / Rof, kun je beter gelijk een sterkere accu halen.

En zeker in CQB, zou ik een hogere trigger response willen.

Zo was mijn reactie niet bedoeld en inderdaad gewoon meteen een hoge C-rating lipo met een grote mAh is het beste, naast een betere trigger response kan je met meer mAh ook langer met je batterij doen tijdens een skirm :D.
 
-Hard Case pistol.
-JJ Airsoft red dot sight.
-Magpul MBUS Gen 2 OPS clone.
-OPS flash hider to the VFC m16.
-x2 Action Army M100 spring.
-Poseidon barrel 6.05mm x 5.09mm to the VFC m16.
-Radio puch.
-Madbull 02 PX piston
-KENWOOD H250 headset.
-Pentagon socks with gloves.
-E&C retractable M4 stock.
-A.C.M Carrying case 120cm black to the m16.
-Disposable 6" Lightstick, light up to 12 hours.
-Steel sling mount plate for m16.
-SupFire M4-U2 Ultra-High Power CREE LED Flashlight.
-Alice load bearing vest (T system collected).
-SWISS ARMS M4 suppressor 230X38.
-Invader Gear Boonie hat Marpat Digital Desert (mistakenly sent me another one Digital Woodland) i did contact them to send it back they said to me you can take for free (thank you tacticalairsoftgear.nl).
yAzK5jD.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander en Sadiek
and a small loan of a million dollars or not @b.samriey :p.
Lol work hard pay hard.
No trust me i wisely shopping online with low prices for example the SWISS ARMS suppressor hard to find it less than €60 but i snipe it here in €32 it was the last one how lucky I am, and the same story with the rest shopping from Czech Republic, Italy..etc away cheaper than here.