Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Op papier schiet ie tegen de 500 (net eronder).
Ik denk dat er toch een andere veer in moet :p
 
Netjes, netjes. Als 'ie voldoende FPS schiet hoeft dat in principe niet. Wel kan het zijn dat je een andere cylinder/piston/springguide zult installeren en dat deze veer dan niet meer past. Maar goed, dat zijn uiteindelijk de kosten ook niet natuurlijk.

Heb je al gekeken hoe het met de hopup unit zit? AEG hopup unit voor bridged barrels of toch een soort van VSR achtige hopup unit voor unbridged barrels?
 
Netjes, netjes. Als 'ie voldoende FPS schiet hoeft dat in principe niet. Wel kan het zijn dat je een andere cylinder/piston/springguide zult installeren en dat deze veer dan niet meer past. Maar goed, dat zijn uiteindelijk de kosten ook niet natuurlijk.

Heb je al gekeken hoe het met de hopup unit zit? AEG hopup unit voor bridged barrels of toch een soort van VSR achtige hopup unit voor unbridged barrels?

Je kan een SVD airsoftpro hop up kamer pakke, zowel stock als deze pakken standaard AEG barrels.
 
Wat @Rebelattack zegt; het wordt een airsoftpro hopup waar een AEG barrel op gaat.
Nu alleen nog kijken of het 't waard is om een edGI te nemen, of toch voor een Maple Leaf te gaan.
 
Maple Leaf barrels heb ik niet zoveel goeds over gehoord, eerlijk gezegd. edGI is top of the bill, maar wel enorm duur uiteraard. Je kan ook even kijken naar Prometheus of PDI, ook niet super goedkoop maar wel goedkoper dan edGI.
 
edGI is ook 'lappen' hoor @Rebelattack, alleen op een andere manier hahah.

EDIT: Ik heb niet echt verstandig van lapping, maar lapping kits zijn toch ook erg duur?

Daarnaast nomineer ik @Stey om net als ik met mijn BAR 10, een mooi, apart topic voor zijn SVD build aan te maken! Zodat we het daar helemaal kunnen volgen.
 
We'll see about that...
Ik ben niet zo technisch als jij, dus ik ga een hoop stuntelen.
 
@Stey Ik denk dat dat wel mee valt , ik heb ook wel wat lopen stuntelen hoor! Haha. En als je een topic maakt, is dat meteen een mooie plaats voor anderen om advies te geven en te helpen, dus dat scheelt.
 
edGI is ook 'lappen' hoor @Rebelattack, alleen op een andere manier hahah.

EDIT: Ik heb niet echt verstandig van lapping, maar lapping kits zijn toch ook erg duur?

Alles valt te lappen maar hoeveel je eruit haalt is natuurlijk heel erg afhankelijk van de kwaliteit van de barrel zoals je hem aanschaft. Dus een eDGi, PDI of prommy lappen geeft niet zoveel verschil als bijvoorbeeld een madbull of maple leaf lappen. Lapping kits zijn niet duur, de diamond lapping compounds kan je krijgen voor 5 dollar incl. verzendkosten, een stalen staaf a 3 mm diameter en 1 meter lang is 5 euro max of iets in die richting, het duurste zijn de HSA barrel laps a 17 pond voor 10. Die zou je met een 3d printer ook zelf kunnen maken, maar ik heb geen 3D printer en dan zou je ook goed over de laps moeten nadenken.

Als ik er nou eindelijk eens de tijd voor heb/neem kan ik zelf een ZCI 455mm barrel lappen XD.
 
sonyjonxseeny.jpg


VFC mk16-l vandaag binnen gekregen.
Zit nog te twijfelen of ik er een vette silincer op zet of een flashhider
 
sonyjonxseeny.jpg


VFC mk16-l vandaag binnen gekregen.
Zit nog te twijfelen of ik er een vette silincer op zet of een flashhider


Om ook maar eens op wat NATO meuk te reageren, Mooie replica! Vindt dit nog wel een van de mooiere modellen.

Ik vind een silencer op dit ding wel bruut staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
@Valmijaan, kan de outer barrel er nu wel af bij deze? Zou wel vet zijn als je dat stuk vervangt met een silencer. Eotech replica erop, peqbox of een lamp en boom tacticool as fuck :p. Bonuspunten voor een EGLM :D
 
Ja outerbarrel kan eraf, maar ik moet zo tork tool hebben met nm insteller of zoiets.
Heb goed reviews gekeken en het is echtzo simpel als wat.
Het is mijn eerste rellica maar ik kan binnen 1 min bij mijn veer,hopup,gearbox. 1 min meer kan ik bij de innerbarrel. Maar nou komt het, blijkt dat die torkshroeven de innerbarrel in positie houden dus moet je op bepaalde volgorde los maken en vastmaken en met bepaalde kracht. Dus nu stoort de lengte mij niet echt denk dat het in CQB ook wel gewoon redelijk gaat.
Dus even die tool bestellen.
 
Ja outerbarrel kan eraf, maar ik moet zo tork tool hebben met nm insteller of zoiets.
Heb goed reviews gekeken en het is echtzo simpel als wat.
Het is mijn eerste rellica maar ik kan binnen 1 min bij mijn veer,hopup,gearbox. 1 min meer kan ik bij de innerbarrel. Maar nou komt het, blijkt dat die torkshroeven de innerbarrel in positie houden dus moet je op bepaalde volgorde los maken en vastmaken en met bepaalde kracht. Dus nu stoort de lengte mij niet echt denk dat het in CQB ook wel gewoon redelijk gaat.
Dus even die tool bestellen.

Zit die tool niet onder de front sight? Ik dacht dat die erbij zat en verwerkt zat onder de front sight.