Welke sniper Replica ga ik kiezen?...

Er zit een verschil in op de fles zetten dat ze bio zijn en een certificaat kunnen overhandigen dat ze bio zijn. En ik geloof dat het ene veld met de fles optie akkoord gaat en de ander pas als ze een certificaat hebben gezien.

En van de Geoff's is zover ik weet nog geen certificaat beschikbaar.
 
hoezo niet op elk veld ? en vacuum ? het is toch wel of niet bio of zit er iets tussen in ?

maar nou weet ik nogsteeds niet welke bbs wel mogen :p

Velden mogen bbs verbieden, dus op elk veld mag je Geoff Bio's gebruiken behalve balls and arrows, dit zijn op het moment de beste bb's in het zwaardere bb klassement. Geoff heeft wel de certificaten maar er was iets mee, weet niet hoe het precies zit maar gebruik ze dan ook niet. Ik weet echter dat praktisch elke sniper er gebruik van gemaakt omdat ze gewoon super goed zijn. Op de airsoft markt zul je niet veel hoger als .30/.33 gram tegen komen, andere optie is op zoek gaan naar Valkens uit Taiwan die zijn er in .36.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Wijnand
per veld verschilt welke BB toegestaan is. Kijk dan ook op de website van het veld welke je mag gebruiken.

@Rebelattack ; Geoffs heeft geen certificaten. Dit is eigenlijk het probleem. Men kan/wil niet aangeven wat het gewicht toevoegt aan de BB's en komt daardoor niet in aanmerking voor "het certificaat".
 
Laatst bewerkt:
Geoffs Bio, maar mogen nog niet op elk veld worden gebruikt, Prohit vermijden als de pest, alles vermijden met de pest dat in vacuüm moet worden verpakt om goed te houden.

Ook Geofss zijn niet Bio. Die kunnen ook geen certificaten overleggen. Dus bij 3d Division, Balls and Arrows mag je die ook niet gebruiken.
 
Velden mogen bbs verbieden, dus op elk veld mag je Geoff Bio's gebruiken behalve balls and arrows, dit zijn op het moment de beste bb's in het zwaardere bb klassement. Geoff heeft wel de certificaten maar er was iets mee, weet niet hoe het precies zit maar gebruik ze dan ook niet. Ik weet echter dat praktisch elke sniper er gebruik van gemaakt omdat ze gewoon super goed zijn. Op de airsoft markt zul je niet veel hoger als .30/.33 gram tegen komen, andere optie is op zoek gaan naar Valkens uit Taiwan die zijn er in .36.

Valken in 0.36 heb ik ook besteld. Echter is wel het advies om die zelf te wassen (ff op youtube opzoeken). Cleanshot gebruikt die ook bij Balls and Arrows.
Verder is er gewoon heel weinig op de markt wat voldoet aan de BIO. Zwaardere BIO BB's is bijna niet aan te komen. Valken 0.36 is eigenlijk de enige die goed voorhanden is.
 
Ook Geofss zijn niet Bio. Die kunnen ook geen certificaten overleggen. Dus bij 3d Division, Balls and Arrows mag je die ook niet gebruiken.

Ah okey, wist het niet meer precies. Heb zelf geen ervaring met zwaardere bb's ivm dat ik zelf geen DMR of BASR platform heb, weet alleen dat de meeste snipers veelal Geoffs gebruiken. Dan laat ik dat maar aan de mensen over met meer verstand :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Ah okey, wist het niet meer precies. Heb zelf geen ervaring met zwaardere bb's ivm dat ik zelf geen DMR of BASR platform heb, weet alleen dat de meeste snipers veelal Geoffs gebruiken. Dan laat ik dat maar aan de mensen over met meer verstand :p.

Geef niet :). Van Balls and Arrows weet ik het. Omdat Daarle op mijn verlanglijstje van velden stond heb ik dat nagevraagd bij 3D Division. Gewoon netjes een mail gestuurd. En kreeg antwoord terug dat ze niet zijn toegestaan tot ze de juiste certificaten kunnen laten zien. Dus tot die tijd zijn ze een no-go bij Daarle. En dan zit je heel snel al bij Valken omdat Valken de enige is die op dit moment makkelijk 0.36 voor handen heeft. Maar de kwaliteit is redelijk, maar advies van onder andere Cleanshot (youtube sniper) is om ze wel te wassen. Zodat je iedergeval geen rest residu aan je BB hebt hangen.
Hoe de kwaliteit is weet ik denk ik na dit weekend, als goed is krijg ik vandaag een fles binnen en kan ik ze zondag in Daarle gebruiken. Dan heb ik ook een idee hoe ze zich verhouden tot de Geoffs die echt goed zijn.
 
Worden de zwaardere Valken bb's weer in Taiwan gemaakt? Dan ga ik er ook maar ff naar op zoek ^^
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Had zelf net een fles 0.36 Valken binnen gekregen, en die waren uit Taiwan. Van Unit13 ^^
Heb ze voor zondag voor de SVD gehaald :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Had zelf net een fles 0.36 Valken binnen gekregen, en die waren uit Taiwan. Van Unit13 ^^
Heb ze voor zondag voor de SVD gehaald :p

Die kreeg ik vandaag ook binnen en ook van Unit 13 en daar staat idd "Made in Taiwan" op het etiket :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik gebruik zelf de Well MB-05,
Taiwangun,
en basis van de L96 van well,

Ik ben er zeer content mee en schiet heerlijk 499.2 FPS constant!
 

Bijlagen

  • FPS meter 499,2.jpg
    FPS meter 499,2.jpg
    176,6 KB · Weergaven: 279
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Ik gebruik zelf de Well MB-05,
Taiwangun,
en basis van de L96 van well,

Ik ben er zeer content mee en schiet heerlijk 499.2 FPS constant!

Dat snap ik maar wel zeer risky in mijn optiek. Beetje vreemde chrono op een veld en je bent het bokkie. Zit op 463/464/465 op de veldchrono's, maak gewoon me hits op metertje of 70+. Dus ik zie niet echt in waarom ik nog iets hoger zou gaan zitten met mijn FPS :). Hogere FPS leidt nie standaard tot meer range :p
 
Hebben jullie ervaring met HPA bio bb's?
www.highpowerairsoft.com

Ze hebben daar ook .40 bio bb's alleen zijn deze een stuk duurder dan de valken .36's. Een zak van 2700 .36's kost daar 41 euro incl verzendkosten en voor 2200 .40's 60 euro incl verzendkosten. Zit nu een beetje te twijfelen tussen Valken en HPA.

Mijn ssg24 komt ook ergens deze maand binnen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Hebben jullie ervaring met HPA bio bb's?
www.highpowerairsoft.com

Ze hebben daar ook .40 bio bb's alleen zijn deze een stuk duurder dan de valken .36's. Een zak van 2700 .36's kost daar 41 euro incl verzendkosten en voor 2200 .40's 60 euro incl verzendkosten. Zit nu een beetje te twijfelen tussen Valken en HPA.

Mijn ssg24 komt ook ergens deze maand binnen :)

Nope geen ervaring mee. Valken ook niet die gaat dit weekend door de test. Verder wel ervaring met Geoffs 0.36 en die voldoen heel goed voor mij. Zodra deze weer beschikbaar zijn wil ik 0.40 proberen en zelfs wel 0.43.
 
  • Leuk
Waarderingen: DamnDaniel
Hmmm misschien moet ik dan maar een fles Valken bij unit 13 bestellen en 500 .40's van hpa om ze eerst is te testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Dat snap ik maar wel zeer risky in mijn optiek. Beetje vreemde chrono op een veld en je bent het bokkie. Zit op 463/464/465 op de veldchrono's, maak gewoon me hits op metertje of 70+. Dus ik zie niet echt in waarom ik nog iets hoger zou gaan zitten met mijn FPS :). Hogere FPS leidt nie standaard tot meer range :p
ik heb nog nooit problemen gehad.
mijn range zit wel op 85Mtr +
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand