Mogelijke komende wijziging door de NABV.

En daar ga jij dus direct de fout in.
Ik insinueer helemaal niets tav jou.
Je betrekt je zelf wel erg in het verhaal of niet?
Ik heb jou naam ook niet er in genoemd.
Ik zeg dus ZE en verwijs in het algemeen naar mensen die wel graag uitdelen maar niet kunnen ontvangen.
Mocht jij jou daardoor aangesproken voelen, zegt dit meer over jou als over mij.
Ik zeg dus dat het reeds fout is dat een stock replica al een hogere rof heeft als zijn echte broertje.
Wij noemen het een replica.
Dit zou dus inhouden dat hij zoveel mogelijk op de "echte" voorbeeld zou moeten lijken en ook zo fungeren.
Dit is niet het geval.
Wat mij dus gewoon het meeste stoort is dat iemand met wederom zo een waanzinnige RPS je direct 30 of 40 bb's op je bast knalt en je niet de kans krijgt om je hit te roepen en dan gewoon door blijven sproeien.
Krijgen ze dit zelf om de oren dan hoor je ze toch regelmatig meteen brullen.
Wederom LET OP ik bedoel JOU daar niet mee maar in het algemeen.
Zo beter??


Mvg Roy AKA Smitty

Heb er totaal geen problemen mee om onder vuur van te liggen of geraakt te worden, het verschil zit hem tussen mensen die het fatsoenlijk gebruiken en alles een halve mid cap geven voor ze stoppen. Ik snap ook niet wat je wil insinueren met je bericht, dat ik het zelf wel gebruik maar niet tegen kan. Met dit soort berichten krijg ik wel echt het gevoel alsof we niks mogen voelen tijdens het skirmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Zullen we het gezellig houden mannen? Jullie zijn het niet met elkaar eens en gaan dat ook niet worden. Geen enkele nood voor vijandige berichtjes. Agree to disagree.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en M14shooter
En daar ga jij dus direct de fout in.
Ik insinueer helemaal niets tav jou.
Je betrekt je zelf wel erg in het verhaal of niet?
Ik heb jou naam ook niet er in genoemd.
Ik zeg dus ZE en verwijs in het algemeen naar mensen die wel graag uitdelen maar niet kunnen ontvangen.
Mocht jij jou daardoor aangesproken voelen, zegt dit meer over jou als over mij.
Ik zeg dus dat het reeds fout is dat een stock replica al een hogere rof heeft als zijn echte broertje.
Wij noemen het een replica.
Dit zou dus inhouden dat hij zoveel mogelijk op de "echte" voorbeeld zou moeten lijken en ook zo fungeren.
Dit is niet het geval.
Wat mij dus gewoon het meeste stoort is dat iemand met wederom zo een waanzinnige RPS je direct 30 of 40 bb's op je bast knalt en je niet de kans krijgt om je hit te roepen en dan gewoon door blijven sproeien.
Krijgen ze dit zelf om de oren dan hoor je ze toch regelmatig meteen brullen.
Wederom LET OP ik bedoel JOU daar niet mee maar in het algemeen.
Zo beter??


Mvg Roy AKA Smitty

Prima, met het feit dat je me quote en hoe het was geschreven kreeg ik dat wel.

Vind het absurd dat we alles 100% van het realsteel moeten gaan overnemen bij een sport/hobby. Ik krijg met dit soort gezeur echt het gevoel dat ze op andere forums toch een punt hebben en we allemaal wat minder moeten klagen, anders kunnen we beter gewoon weer gaan laser gamen dan heeft niemand pijn.
 
MAW Rebelattack als ik iemand quote, insinueer ik dus direct dat ik die persoon ermee bedoel??
Vreemde denk wijze ;)
Haal alleen een punt aan en niet een persoon die het plaatst
@JWieleman Goed punt, hou er alleen niet van als iemand mij ergens van beschuldigd terwijl ik het niet gezegd heb en ik neem aan dat ik daar op mag reageren toch??
@Helnas Doe er dan wel ffies een lekker drankje bij anders word het zo "droog" van stof.

Mvg Roy AKA Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: Helnas
Jongens, rustaaaag!

Alles overnemen van Real steel is inderdaad ook weer zowat! Bij ons is een klein bosje al een betonnen bunker, voel je BB's niet door uitrusting, dus soms heb je nu eenmaal wat meer nodig ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Jongens, rustaaaag!

Alles overnemen van Real steel is inderdaad ook weer zowat! Bij ons is een klein bosje al een betonnen bunker, voel je BB's niet door uitrusting, dus soms heb je nu eenmaal wat meer nodig ;)

Ja max 0.40 dus als alles doorgaat ;)
 
@ Roy,

Misschien moet je eens een ander veld op zoeken als je je zoveel ergert aan je mede speler.
De velden waar wij heen gaan hebben we zelden problemen die jij omschrijft. Sommige velden trekken nou eenmaal volk aan die anders denken over de sport dan de meeste hier op het forum. En ik denk dat we met z'n alle wel in kunnen vullen welke velden dat zijn.

Nieuwe regels lig ik niet van wakker. Mijn BASR valt zonder wat aan te passen binnen de nieuwe regels en de keren dat ik niet genoeg range had in de 4 jaar dat ik speel, zijn op 1 hand te tellen. Hooguit de hop up aanpassen van .43 naar .40
 
Ik heb afgelopen tijd deze discussie links laten liggen omdat meeste voor die snipers is. Als je op een dikke afstand schiet valt t best wel mee en als er niet gericht headshots worden gemaakt.

Afgelopen zaterdag werd ik eerst beschoten op mn vest door een hpa met 0,3 bbs. Vanaf metertje of 20 klapte het er goed op.
Vlak daarna liep ik langs een huisje, was in gasselte, en kreeg er 1 van ong 5 meter op mn kin. Domme pech want rende er langs en liep in de vuurlijn. Ik heb wel vaker een bb op mn snuit gehad en ook van dichterbij. Hoort er bij, beetje vent lacht en gaat verder. Maar deze bb kwam goed hard aan, heb nu nog een korstje op mn kin zitten. Ik vermoed dat dit de hpa was want eerdere bbs lieten nooit zulke schade achter.

Dus daarom zeg ik nu, prima die joule meeting. Juist om dit soort dingen te voorkomen. En ik wil geen bescherming dragen omdat ik anders kapot geschoten wordt, dan houd de lol voor mij op.

Voor de gene die zeggen, draag dan facemask. Is goed, als we dat gaan doen doe ik mee, op mijn manier. Lmg met 0,3bb en joule creepen. Eens kijken of het dan nog steeds zo leuk is....
 
Ik speel zelf hpa en ben helemaal voor de regel hoor.

Maar je zegt dat je denkt dat het hpa was?
Het zou dan net zo goed een aeg dmr kunnen zonder joule zijn of spring sniper zonder creep. Gelijk wijzen naar hpa vind ik nogal kort door de bocht als je het niet zeker weet

Ik was een paar weken geleden bij dark forest en schooy met mijn polarstar als dmr 380 fps met .20 bbs en ik kreeg heel leuk de vraag of ik mijn kraan niet verder wou open draaien. Nu weet ik dat ik met de .36 bbs die ik gebruik in strak op de limiet zit vanwege de creep sie polarstar gewoon standaart heeft dua niet gedaan. Maar vond het toch wat apart dat hij er nog even om vroeg. Dit was trouwens wel de eerste marshal die de twrap echt door de tournement lock deet dus dat was wel erg netjes
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
@Rens Ruigrok , de eerste keer toen ik werd beschoten op mn vest ben ik naar de gene toegelopen. Heb toen gevraagd wat ie had, replica was zo'n m4 geval of hk-tje.

De tweede keer en op de kin weet ik het niet zeker. Maar dit is voor mij 1+1, de afstand en de schade.
 
Het feit dat je zegt dat een p* per se creep moet hebben geeft me het gevoel dat je nog nooit met de dwell hebt gespeeld.

Ik zeg niet dat hij persee creep heeft maar ik heb mijn dwell al terug gedraait naar 10 en dan heb ik nog steeds joule creep met mijn huidige setup;)

Als je wil ben je welkon om een x met de instelingen te spelen als je denk dat je het beter krijgt dan wat het nu is. Ik sta altijd open voor wat tips;)

Edit ik bedoelde die ik standaart heb met mijn huidige barel lengte. Als ik overstap naar een kortere krijg ik de creep er wel nagenoeg helemaal uit maar heb ik een hogere psi nodig voor de zelfde fps
 
Laatst bewerkt:
Je creept vaak extra met een kortere barrel.
Dus als je een langere barrel neemt dan kan je de creep eruit halen
 
Ik zeg niet dat hij persee creep heeft maar ik heb mijn dwell al terug gedraait naar 10 en dan heb ik nog steeds joule creep met mijn huidige setup;)

Als je wil ben je welkon om een x met de instelingen te spelen als je denk dat je het beter krijgt dan wat het nu is. Ik sta altijd open voor wat tips;)

Edit ik bedoelde die ik standaart heb met mijn huidige barel lengte. Als ik overstap naar een kortere krijg ik de creep er wel nagenoeg helemaal uit maar heb ik een hogere psi nodig voor de zelfde fps

Prima zeg ook niet dat er onkunde is, maar de opmerking kwam een beetje over alsof er niet verder gekeken is dan de PSI knop op de regulator. Je hebt in principe wel gelijk, maar als je op 380 met een .2 moet zitten om met een .36 onder de 450 te blijven dan creep je wel even .5 joule, vindt dat toch aardig wat. Gelukkig let je er ten minste op dat mag ook gezegd worden.
 
als ik me niet vergis is de theorie achter de joule creep met een langere barrel dat een zwaardere BB langer in de barrel zal blijven dan een lichtere BB en daarom meer gebruik maakt van het extra lucht volume dat er achter zit.

in America worden polarstars op een aantal velden niet toegestaan omdat ze bekend staan om joule creep.
en daar vinden ze het verbienden er van blijkbaar makkelijker dan controleren.

ja ik vind het zelf ook erg veel moet ik zegen. ik heb hem op de schietbaan een x afgesteld op 450fps met .20bbs
en vervolgens geschoten met .46 bbs dan lag je jezelf helemaal kapot over hoever je plots kan schieten .......

ik ben aan het experimenteren zins een aantal dagen om er een zo goed mogelijk werkende silencer op te maken
om hem een stukje stiller te krijgen nog. en als ik wat meer tijd heb dan ga ik ook nog even met dwell spelen of ik daar nog wat winst mee kan krijgen.
 
En ik wil geen bescherming dragen omdat ik anders kapot geschoten wordt, dan houd de lol voor mij op.

Een sniper die 2.3 joule schiet met .40 en netjes 50meter afstand aanhoudt schiet gewoon een tand eruit hoor. Joule creep of netjes binnen de regels, je tandjes beschermen is sws geen slecht idee...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bax en JWieleman
Mijn pauze is te kort voor een uitleg, maar komt er op neer:

Korte barrel met lange dwell en zware bb

geeft veel meer creep, dan:

lange barrel met lange dwell en zware bb.

De daadwerkelijke creep komt door het meten met een lichter gewicht bb, dan dat je tijdens het spelen gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Helnas
als ik me niet vergis is de theorie achter de joule creep met een langere barrel dat een zwaardere BB langer in de barrel zal blijven dan een lichtere BB en daarom meer gebruik maakt van het extra lucht volume dat er achter zit.]

Het is net andersom.
Bij een lange barrel kan de hoeveelheid lucht evenveel kracht op de zware en lichte bb uitvoeren dus geen joulecreep.
Bij korte barrel is de lichte bb al de barrel uit maar is nog niet alle energy van de lucht gebruikt. Omdat de zwaardere bb langzamer gaat kan de lucht hier zijn energy beter op kwijt.

Eigenlijk kan je op elke replica laten joulecreepen door een kortere barrel te installeren zodat er een overvolume is op 0,2 g. Het probleem is dan weer wel dat je een zwaardere veer moet installeren. Bij hpa kan je idd gewoon de druk verhogen en dwell (hoeveelheid lucht per schot) verhogen.

Heb wel eens een test van iemand die een aeg joulecreep bouwde, hij had de piston met 100 g zwaarder gemaakt zodat deze minder snel op gang kwam, hierdoor was de lichte bb super snel de barrel uit maar de zwaardere bb kwam langzamer op gang. Barrel steeds met een paar cm afzagen tot hij zo veel mogelijk joulecreep had en schoot met 0,2 g 330 fps, en met 0,4 gram 320 fps, verdubbeling van joule.

Joulecreep build is met elke replica te doen maar voor aeg aeeft het een stuk meer stress op je internals en aangezien we straks toch niet zwaarder dan 0,4 g mogen schieten, en ze met minimaal 0,3 gaan testen, is het vanaf 1 januari voorbij.

Dan moeten we alleen nog de cheaters zien tegen te houden die met zwaarder dan 0,4 schieten of die hun replica harder laten schieten na fps test.
Maar das aan de organisaties
 
Goede tournament lock is ook een optie.
Wat nu reeds bij Tippmann verplicht is werkt bv op AEG's ook.
Meeste AEG's krijgen gewoon een tyrap om de sling mount of ergens anders.
Het is dus een koud kunstje om er wat aan te doen na de FPS.
Indien je de achterste body pin vervangt door een tournement lock dan kun je de gearbox niet aanpassen zonder de tyrap te moeten verwijderen.
Ook voor de split gearbox types geld het zelfde daar deze de achterste body pin gebruiken om de upper op de lower te locken.
Het blijft natuurlijk lastig bij andere systemen om daar het zelfde soort lock te bewerk stellen.
Je kunt er natuurlijk 1 op de regulator maken maar zoals eerder aangegeven werd, word de tyrap niet altijd juist aan gebracht.
Het is en blijft een discutabel.

Mvg Roy AKA Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7