Airsoft granaten in Nederland

[QUOTE="Joris", post: 63629,]

Dat is overigens een heel andere discussie; ook interessant overigens. Dat je een ruimte kunt clearen met een bang. Niet mee eens.[/QUOTE]
Mee eens een BANG granaat is gelijk aan echte flashbang en is om te desorienteren
Dus geen vliegende bb's is geen hit.(bb's hoeven mij dan ook niet persee te raken)
 
Dat zijn Tornado’s zonder bb’s; géén XL Bursts ;-)

Dat is overigens een heel andere discussie; ook interessant overigens. Dat je een ruimte kunt clearen met een bang. Niet mee eens.


Ik ben het daar wel mee eens, als je IRL een frag in een kamer gooit dan denk ik toch ook dat iedereen daar last van zal hebben of niet dan?

Nu ieder het zijne en als de orga zegt van niet dan ga ik daar ook niet moeilijk over doen. maar ik vind het idee wel oké.
 
er is een verschil tussen een frag, een flashbang en een concussion grenade toch?

Ja, een frag schiet met een explosie metaal scherven weg, oftwel dat doet pijn.
Flash is een hele sterkte licht flits/knal waarmee je niks meer ziet.
Confussion grenade is volgensmij een hele luide knal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Denk wel dat de meeste mensen een granaat in airsoft bekijken als een frag grenade ongeacht de vorm (want zoals eerder beschreven mag die er niet uitzien als een echte)? Ik toch allesinds.

Stel je voor dat we echte flashes en concussions gaan gebruiken? het zou gezellig worden...

Voor mij is het vooral belangrijk dat een granaat afgaat. niet zomaar iets in een kamer gooien en doen alsof het een granaat is.
 
Een bang is alleen afleiding.
Je staat klaar met je team. Nr1 knikkert er 1 naar binnen en op de knal ga je naar binnen en schiet je iedereen de moeder..

Geen bb = geen hit. Lijkt me vrij simpel. Helaas is de airsoft praktijk anders en vinden een hoop mensen dat knal ook een hit zou moeten zijn..
Misschien de volgende keer maar een zakje ballonnetjes mee...
 
Volledig mee eens!

Geraakt worden = af

Niet geraakt? Niet af! Het voelt een beetje als pangen op 10meter... en dan ben ik al geen voorstander van de pangregel zoals hij nu is...

Zelf draag ik earmor’s om harde geluiden juist te dempen en dan zou ik af gaan door een knal... voelt niet goed.
 
Laat ons eerlijk zijn, de "bangers" die toegelaten zijn knallen lang niet hard genoeg om iemand genoeg te laten verschieten dat je hetzelfde effect van een flashbang zou hebben.

En maar goed ook, ik ben er zeker van dat de meeste van ons de rest van de dag niet meer spelen moest er plots een flashbang langs je kop afgaan.



Akkoord pangen op 10 meter is bullshit! mijn laatste skirm was zonder pangregel, heerlijk.
Heb natuurlijk mensen wel de keuze gegeven als ik op 10 cm achter ze sta :p "Zal ik pangen of wat denken jullie? *racks the shotgun pump*"
 
Heb het 1x zien gebeuren, niet bij mezelf maar bij een ander dat iemand een flashbang (Weet niet of het een echte/officiele was) naar binnen gooide. Die gast was de hele middag duizelig en hoofdpijn. 3 dagen later nog een piep in zn oren. Dat wil je niet lijkt me.
 
Iemand gooide de vorige keer bij BH een Burst XL voor mijn voeten. Kwam wel flink wat geluid af, maar echt niet genoeg om er op een enkele manier last van te hebben.
 
Zeker wel. Bij de briefing werden er nog regels omtrent dat ding uitgelegd
 
Zeker niet. Dat is een tornado zonder bb's. Betrapt Wim je met een Burst XL hoef je er de rest van je leven niet meer te komen. En terecht.
 
Wat was dan dat hele verhaal bij de briefing dat je bij een tornado echt door een bb geraakt moet worden en bij een andere ( volgens mij de burst) dat dan iedereen in een kleine bunker dood was en bij een grote bunker maar de helft?

Je gaat mij toch niet vertellen dat als ik geen bb's in mijn tornado doe dat ik dan altijd de bunker kan clearen? Sowieso klonk de granaat die bij mij werd gebruikt een stuk luider dan mijn tornado.
 
Wat was dan dat hele verhaal bij de briefing dat je bij een tornado echt door een bb geraakt moet worden en bij een andere ( volgens mij de burst) dat dan iedereen in een kleine bunker dood was en bij een grote bunker maar de helft?

Je gaat mij toch niet vertellen dat als ik geen bb's in mijn tornado doe dat ik dan altijd de bunker kan clearen? Sowieso klonk de granaat die bij mij werd gebruikt een stuk luider dan mijn tornado.

Nee, je hebt 2 soorten Tornado's 1 met BB's en 1 met een knal..
 
Ik heb even gegoogeld en er is een burst kit voor de tornado beschikbaar, maar normaal zijn er 2 type tornado's. Een impact en een timer versie. Uit beide versies komen normaal gesproken bb's.

Heb je anders een linkje voor me?
 
Ik heb even gegoogeld en er is een burst kit voor de tornado beschikbaar, maar normaal zijn er 2 type tornado's. Een impact en een timer versie. Uit beide versies komen normaal gesproken bb's.

Heb je anders een linkje voor me?

Zou goed zijn dat het dan die Kit is.. Ik had gehoord dat het 2 verschillende waren :p Maar ik vind persoonlijk knal granaten erg lame :p
 
Ik snap de andere kant van het verhaal ook wel. Als je een echte frag in die ruimte had gegooid was iedereen gewoon naar de t*ring. Dat je dan bij een replica toevallig niet door een BB wordt geraakt en daardoor door kan spelen voelt wel een beetje meh. Dan ligt het dus niet aan het al dan niet goede spelen van jou of van je tegenstander, maar omdat de hardware niet zo goed ontworpen is.

En dan wordt het ook meer een wedstrijdje van wie kan de beste granaat ontwerpen/kopen, met als gevolg weer extremere granaten, met als gevolg dat elk land daar weer regels voor gaat (moeten) maken, etc, etc. Gewoon een boel koppijn en daar zijn we als sport niet beter mee af.

Wat dat betreft is dat wel een goed argument voor knalgranaten en dan de regel binnen 5m zonder hard cover ben je gewoon af. Minder gezeik, meer een 'fair' playing field, en ook meer vrijheid voor producenten om granaten vorm te geven voor de looks en gebruiksvriendelijkheid ipv. zo goed/veel/hard mogelijk bb's rondsmijten.