Ik snap de andere kant van het verhaal ook wel. Als je een echte frag in die ruimte had gegooid was iedereen gewoon naar de t*ring. Dat je dan bij een replica toevallig niet door een BB wordt geraakt en daardoor door kan spelen voelt wel een beetje meh. Dan ligt het dus niet aan het al dan niet goede spelen van jou of van je tegenstander, maar omdat de hardware niet zo goed ontworpen is.
En dan wordt het ook meer een wedstrijdje van wie kan de beste granaat ontwerpen/kopen, met als gevolg weer extremere granaten, met als gevolg dat elk land daar weer regels voor gaat (moeten) maken, etc, etc. Gewoon een boel koppijn en daar zijn we als sport niet beter mee af.
Wat dat betreft is dat wel een goed argument voor knalgranaten en dan de regel binnen 5m zonder hard cover ben je gewoon af. Minder gezeik, meer een 'fair' playing field, en ook meer vrijheid voor producenten om granaten vorm te geven voor de looks en gebruiksvriendelijkheid ipv. zo goed/veel/hard mogelijk bb's rondsmijten.
Ben het hier mee eens, ik vind dat als iemand een granaat naar binnen gooit in een gesloten ruimte en jij staat erin, je gewoon je hit moet nemen. Komt anders alleen maar verwarring van.
Ik snap ook niet hoe er nog mensen zijn die de Burst XL hebben, de NABV heeft in het bericht aangegeven dat omdat de tornado gedoogt is en de avatar nu schijnbaar( dankje @Jan ) ook dat je daaruit niet kan halen dat ineens andere granaten ook legaal zijn.