Airsoft granaten in Nederland

Dit avatar verhaal en aankondiging komt op mij heel erg over zoals de Tornado toen. "Wij als NABV hebben het ding eens goed bekeken en vinden dat hij niet op een echte lijkt. Dus ..... "

Dat idee heb ik ook maar goed, ik ben geen rechten deskundige dus heb me er niet in verdiept. Ik laat ze iig schieten, vooral ook vanwege de prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ben het eens dat het verhaal ietwat vaag overkomt, maar aan de andere kant;

De NABV spreekt dit uit, dus moeten we er van uit kunnen gaan dat dit mag. Sla de pagina gewoon op, maak een printscreen oid. Mocht er dan iets gebeuren heb jij zwart op wit staan dat jij die dingen mag hebben.

De prijs vind ik ook erg veel, zeker als je bijvoorbeeld nog parts moet kopen die slijten en/of vaak kapot gaan.
 
Ik weet dat de NABV veel bezig is met mijnen/granaten/40mm. Maar zolang er geen uitspraken per elk type zijn is het dus laten toetsen of ze gelijkenis hebben soort voor soort. n.a.v. die toetsing komen ze dan met de producten naar buiten.
(ja ik ben geen pro NABV'er maar ja hier zijn ze wel goed mee bezig).
 
Als zij iets uitspreken of aannemen, betekent het niet dat dit automatisch ook rechtsgeldig is.

Precies dit!!

Vraag mij ook af of het advies mbt het gebruik van de Avatar werkelijk in het BELANG is van de airsofter, of dat het zoeken naar een rechtszaak is om de discussie in een stroomversnelling te krijgen...
 
Ik heb eens wat nagedacht en kom tot de conclusie dat de NABV in deze kennelijk altijd gezeur zal krijgen.
In de discussies omtrent verschillende granaten zijn er altijd mensen die bij sommige granaten, terecht, de claim gebruiken dat granaat x zou moeten mogen omdat het niet op een echte granaat lijkt.
Dan zijn er weer anderen die zeggen, maar het is een granaat dus het blijft een grijs gebied of nog strenger, Nee het mag gewoon niet.

Laten we even wel wezen dat er verschillende soorten granaten binnen airsoft zijn die we dienen te beoordelen, zoals uit de zaak omtrent de cyclone duidelijk is geworden, op een aantal criteria:
- allereerst het uiterlijk, dit is denk ik voor iedereen wel duidelijk. Als het een replica is van een echte granaat dan is het een no go. Verder weten we dankzij de cyclone zaak ook dat een lepel niet mag maar dat een pin geen probleem is.
- dan komt de werking, gebruikt het daadwerkelijk kruit dan is het een no go. Maar ook op gas kunnen er granaten zijn die te echt zijn. Ik denk bv dat zelfs een aangepaste versie van de APS hakkotsu nooit toegestaan zal worden, simpelweg omdat er daadwerkelijk iets (letterlijk) opgeblazen wordt.

Dan komen we bij de Avatar en ook bij het belangrijkste wat ik probeer duidelijk te maken (ben daar niet altijd goed in dus alvast excuses als het niet duidelijk over komt): De avatar is qua uiterlijk en werking GEEN granaat. Ja het wordt geadverteerd als, maar als je bekijkt hoe het ding er uit ziet en hoe de werking ervan is kan, in ieder geval ik, geen andere conclusie trekken dat het GEEN granaat is, maar eerder een gooibare bb-sproeier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb eens wat nagedacht en kom tot de conclusie dat de NABV in deze kennelijk altijd gezeur zal krijgen.
In de discussies omtrent verschillende granaten zijn er altijd mensen die bij sommige granaten, terecht, de claim gebruiken dat granaat x zou moeten mogen omdat het niet op een echte granaat lijkt.
Dan zijn er weer anderen die zeggen, maar het is een granaat dus het blijft een grijs gebied of nog strenger, Nee het mag gewoon niet.

Laten we even wel wezen dat er verschillende soorten granaten binnen airsoft zijn die we dienen te beoordelen, zoals uit de zaak omtrent de cyclone duidelijk is geworden, op een aantal criteria:
- allereerst het uiterlijk, dit is denk ik voor iedereen wel duidelijk. Als het een replica is van een echte granaat dan is het een no go. Verder weten we dankzij de cyclone zaak ook dat een lepel niet mag maar dat een pin geen probleem is.
- dan komt de werking, gebruikt het daadwerkelijk kruit dan is het een no go. Maar ook op gas kunnen er granaten zijn die te echt zijn. Ik denk bv dat zelfs een aangepaste versie van de APS hakkotsu nooit toegestaan zal worden, simpelweg omdat er daadwerkelijk iets (letterlijk) opgeblazen wordt.

Dan komen we bij de Avatar en ook bij het belangrijkste wat ik probeer duidelijk te maken (ben daar niet altijd goed in dus alvast excuses als het niet duidelijk over komt): De avatar is qua uiterlijk en werking GEEN granaat. Ja het wordt geadverteerd als, maar als je bekijkt hoe het ding er uit ziet en hoe de werking ervan is kan, in ieder geval ik, geen andere conclusie trekken dat het GEEN granaat is, maar eerder een gooibare bb-sproeier.

Dus lijkt t voor mij duidelijk dat je met de Avatar "sproeier" veilig voor de wet kan spelen.
Dan is er eindelijk een bruikbaar alternatief als granaat voor de Airsoft comunity.
 
Ik vind het wel vreemd dat een granaat er niet mag uitzien als een echte maar dat de replicas met het blote oog niet van een echte te zijn onderscheiden kan wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Ik vind het wel vreemd dat een granaat er niet mag uitzien als een echte maar dat de replicas met het blote oog niet van een echte te zijn onderscheiden kan wel.

Heeft er mee te maken dat een 'Explosief' niet toegestaan is in Airsoft, maar een 'geweer'/replica wel. Kan zijn dat het zelfs een andere wapen catogorie is, alleen weet ik dat niet zeker.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel vreemd dat een granaat er niet mag uitzien als een echte maar dat de replicas met het blote oog niet van een echte te zijn onderscheiden kan wel.

Heeft alles met de dreiging die van het object uitgaat te maken. Voorbeeld: Een geweer dat op straat ligt is niet gevaarlijk, bij een granaat kunnen ze meteen de hele straat ontruimen.

Heeft er mee te maken dat een 'Explosief' niet toegestaan is in Airsoft, maar een 'geweer'/replica wel. Kan zijn dat het zelfs een andere wapen catogorie is, alleen weet ik kan niet zeker.

Explosieven vallen inderdaad in een andere categorie
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Oke dat klinkt nog wel logisch. Van mij hoeven ze uberhaupt niet de standaard vorm hebben, vind die avatar grenades echt super cool met die orb.
 
Ik vind het idee van Avatar zo gaaf! En ik ga er vanzelfsprekend eentje kopen :p Alleen moet ik dan wel een 135L tas gaan kopen om al die skins te kunnen vervoeren xD Want ze zijn best wel onpraktisch groot:p
 
..Om nog maar te zwijgen van een Pouch. Daarnaast.. honderd euro voor een granaat met 75 bb's die met 180fps wegschiet. Bereik is net niets.

Tornado -uit m'n hoofd- 200 bb's met 240 fps?
 
Zo ongeveer. En die viel zondag ook een beetje tegen op BH. Vooral omdat daar de XL Burst in één keer gegarandeerd de bunker leeg krijgt en je de tornado echt in de goede hoek moet krijgen.
 
Zo ongeveer. En die viel zondag ook een beetje tegen op BH. Vooral omdat daar de XL Burst in één keer gegarandeerd de bunker leeg krijgt en je de tornado echt in de goede hoek moet krijgen.

Dat zijn Tornado’s zonder bb’s; géén XL Bursts ;-)

Dat is overigens een heel andere discussie; ook interessant overigens. Dat je een ruimte kunt clearen met een bang. Niet mee eens.