ik hoop zelf persoonlijk dat de airsoft granaat van de m203 er door komt.
maar dit zal een nog grotere leukere klus worden
Dat hoeft niet per se. In de VS zijn dingen op de markt onder de noemer beehive shells. Dit zijn 40mm shells waar een groot aantal .22lr in gedaan wordt en deze worden dan in 1 klap verschoten. De meeste 40mm shells in airsoft vertonen meer gelijkenis daarmee dan met een 40mm granaat zoals gebruikt wordt door de krijgsmacht. Dit zou de regulering een stuk makkelijker kunnen maken.
Als je tegen het accent kunt wordt in dit filmpje uitgelegd wat zo een beehive precies is:
Maar dan is deze zin niet helemaal juist geformuleerd:
“De burst granaat mag in principe ook gebruikt worden.“
Hierin geeft mijn belangen vereniging aan dat ik de Burst mag gebruiken... weet niet of dat geheel in mijn belang is aangezien ik nog steeds hartstikke illegaal bezig ben...
Het principe komt doordat het geen lepel heeft en er niet iets opstaat gedrukt om de indruk te wekken dat het een echt explosief is. Verder werkt het op gas en niet op een pyrotechnische manier. Dat houdt in dat de NABV je niet kan verbieden het te gebruiken. Let wel ze geven advies over het gebruik, niet over het bezit en daar doen ze verstandig aan omdat elke uitspraak die door of namens de NABV gedaan wordt over het bezit onder een zeer groot vergrootglas komt te leggen en er wellicht voor de NABV juridische gevolgen aan zitten. Het enige wat ze kunnen doen, en dat hebben ze ook gedaan, is zeggen; let wel op dat het voor elke agent een persoonlijke afweging zal zijn om bij controle het ding wel of niet in beslag te nemen. Tevens wil het, als je controle krijgt en je mag het ding houden, dat je daar geen rechten aan kunt ontlenen bij een eventueel volgende controle.