Airsoft Innovations XL Burst

ik hoop zelf persoonlijk dat de airsoft granaat van de m203 er door komt.
maar dit zal een nog grotere leukere klus worden

Dat hoeft niet per se. In de VS zijn dingen op de markt onder de noemer beehive shells. Dit zijn 40mm shells waar een groot aantal .22lr in gedaan wordt en deze worden dan in 1 klap verschoten. De meeste 40mm shells in airsoft vertonen meer gelijkenis daarmee dan met een 40mm granaat zoals gebruikt wordt door de krijgsmacht. Dit zou de regulering een stuk makkelijker kunnen maken.
Als je tegen het accent kunt wordt in dit filmpje uitgelegd wat zo een beehive precies is:

Maar dan is deze zin niet helemaal juist geformuleerd:

“De burst granaat mag in principe ook gebruikt worden.“

Hierin geeft mijn belangen vereniging aan dat ik de Burst mag gebruiken... weet niet of dat geheel in mijn belang is aangezien ik nog steeds hartstikke illegaal bezig ben...

Het principe komt doordat het geen lepel heeft en er niet iets opstaat gedrukt om de indruk te wekken dat het een echt explosief is. Verder werkt het op gas en niet op een pyrotechnische manier. Dat houdt in dat de NABV je niet kan verbieden het te gebruiken. Let wel ze geven advies over het gebruik, niet over het bezit en daar doen ze verstandig aan omdat elke uitspraak die door of namens de NABV gedaan wordt over het bezit onder een zeer groot vergrootglas komt te leggen en er wellicht voor de NABV juridische gevolgen aan zitten. Het enige wat ze kunnen doen, en dat hebben ze ook gedaan, is zeggen; let wel op dat het voor elke agent een persoonlijke afweging zal zijn om bij controle het ding wel of niet in beslag te nemen. Tevens wil het, als je controle krijgt en je mag het ding houden, dat je daar geen rechten aan kunt ontlenen bij een eventueel volgende controle.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ben persoonlijk niet echt een liefhebber van de pure knallers. Afgelopen zaterdag bij Combat City (waar overigens in de briefing werd aangegeven dat ze een aantal knallers hadden gekregen van een fabrikant om te testen) stond ik samen met een andere speler (beiden "dood") in de centrale hal toen er iemand besloot om (zonder te kijken of er überhaupt actieve targets waren (beetje het idee van blind fire)) een knallert naar binnen te gooien. Dacht eerst dat het een lege huls was, totdat hij vlakbij ontplofte en mijn oren een tijdje aan het piepen waren. Ik draag met real steel schieten gehoorbeschermers tegen de klappen, maar vind dat ik die toch niet mee zou hoeven nemen als ik ga skirmen. Tornado's prima, maar die pestklappen doe je maar thuis op je zolderkamertje.

Precies. Ik krijg normaliter moordneigingen als jeugd illegaal en veel te hard vuurwerk vlak naast me af staat te steken, dus de eerste beste airsofter die dat op een skirm doet krijgt er goed van langs. En bij het geval van piepende oren zal ik niet schromen om de eigenaar van zo'n knal granaat te laten vervolgen.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
@Oddball thanks man als ik niet op mobile data zit kijk ik het allemaal effe na;) maar dan hopen we maar dar het redelijk snel opgepakt word door de nabv

@de rest een xl burst in de kantoor kamers van combat city leiden hmm er zijn betere ideen lijkt me

• Leuk
Dacht eerst dat het een lege huls was, totdat hij vlakbij ontplofte en mijn oren een tijdje aan het piepen waren. Ik draag met real steel schieten gehoorbeschermers tegen de klappen, maar vind dat ik die toch niet mee zou hoeven nemen als ik ga skirmen. Tornado's prima, maar die pestklappen doe je maar thuis op je zolderkamertje.
Lekker dan! Dan ga ik idd maar een paar setjes oordoppen in mn rugzak gooien... Hopelijk dempen die net voldoende

• Leuk
Lekker dan! Dan ga ik idd maar een paar setjes oordoppen in mn rugzak gooien... Hopelijk dempen die net voldoende

Pak gewoon iets zoals de earmor headsets...

Heb zelf recent de nieuwe MOD 1 aangeschaft. Helaas nog niet actief in het veld kunnen testen, maar als ik er zo mee door het huis loop werkt het als een trein! Natuurlijk nog niet de functie van de dB demping kunnen testen, maar dat geloof ik wel...

Groet,
Peter

Zie op de schietbaan ook nog wel eens mensen met dopjes in hun oren lopen, maar het probleem van dit soort luide klappen is dat ze ook door het bot van de schedel (zeker dicht bij het oor) worden doorgegeven, daarom binnen altijd actieve kappen over mijn oren. Buiten is een ander verhaal, daar is de spreiding (en afzwakking) van de geluidsdruk zodanig dat dopjes inderdaad volstaan. Nu is het wel zo dat er natuurlijk niet een regen van knalgranaten afgaat, dus een een enkele piek zal denk ik minder een probleem zijn om met oordoppen te dempen.

Ik denk dat de NABV goede afspraken moet maken omtrent dit soort nades. Ze moeten bijv. zeggen dat ze onder een replica vallen en een specifieke kleur verplicht is. Op die wijze is het allemaal duidelijk en kan van buitenaf gelijk gezien worden dat het om een airsoft apparaat gaat. Dit in combinatie met je NABV pas natuurlijk.

Ik weet namelijk dat de Nederlandse politie ook letterlijk blauwe wapens heeft. Dit zijn sim wapens en op deze wijze weet iedereen dat het trainingswapens zijn. Mocht er een zwarte gezien worden dan is het een scherpe en zal de training, waarbij op elkaar gericht kan worden, niet voortgezet worden tot die gene een blauwe wapen heeft.

Waarom denk ik er op dit moment zo over?
Ik heb namelijk de Burst XL en de Cyclone besteld en binnen gekregen. Dit om, zoals eerder gezegd, eens met wat mensen erover te hebben.
Ik heb niet eens een NABV pas hoeven te overhandigen want in die shop werden ze niet als replica's gezien maar gewoon als toebehoren zoals BB's...

Als je het mij vraagt vind ik dit soort materiaal onder replica's vallen. Want de Cyclone bijv. vuurt BB's af doormiddel van gas. Dus zelfde als mijn Walther PPQ. De Burst XL heeft een slagpin aan de binnenkant die er voor zorgt dat het schijfje klapt omdat deze doormiddel van gas op spanning staat. Naar mijn weten ook een soortgelijke werking alleen wordt niets afgevuurd maar een knal geprojecteerd.

Tests:
De Burst XL heb ik getest met 1 schijf en in een gesloten ruimte. 1x af laten gaan en geen piepend oor gehad. (misschien omdat ik wist wat er ging komen). Tweede keer getest en dan geprobeerd maximaal te vullen met gas. Deze pofte in mijn handen omdat die de hoeveelheid gas niet aan kon. Wederom geen enorme knal of een piepend oor. Naar mijn weten is het op deze manier geen 125 DB.

Ik heb hem niet getest met twee schijfjes omdat ik er gewoon achter sta dat replica's en airsoft leuk moet blijven en dit soort materiaal alleen voor tactische doeleinde moet gebruiken. Dit soort spul moet zeker geen letsel achter laten bij medespelers.

En wat @BoomSmurf zegt. Bij CC werden knal speelgoed gebruikt alleen dat was niet de Burst XL. Dit waren van die Taiwangun spullen die uit elkaar klappen dus voor 1 malig gebruik. die waren volledig van plastic dus kunnen veel meer gas vasthouden. De klap is dan natuurlijk ook een stuk harder.

tot slot.
De mensen die ik wilde spreken waren vrij dus binnenkort weer even langs gaan. Zal dan even weer een berichtje plaatsen naar aanleiding van het gesprek.

Hé mooie mannen! Tof om te lezen hoe iedereen er zo over denkt.

Ik heb een erg lang en inspirerend gesprek gehad met Dhr. Van der Kolk, de jurist van de NABV die hier volop mee bezig is. Ik open graag een nieuw, algemeen topic over Airsoft Granaten, dus dat komt er een dezer dagen aan. :)

Ben benieuwd!

Zelf zou ik graag de granaten toegevoegd zien worden. Maar bijvoorbeeld ook de 40mm variant...

Als je nu een bepaald punt hebt en er maar genoeg mensen neer zet is het soms helemaal niet te pakken door de tegenstander. Kan in je voordeel maar ook nadeel werken. Het toepassen van een granaat oid kan daar in 1 klap :p letterlijk een totaal andere draai aan geven...

Ga het allemaal in de gaten houden :)

Groet,
Peter

Van het weekend in Helenaveen de wel besproken burst XL voor mijn voeten gekregen. Maar moet zeggen dat het me echt heel erg mee viel. Nu was het een koud weekend en dan is Helenaveen binnen vaak nog kouder dan buiten. Dus de kou zou een groot deel hebben gescheeld. De granaat was met green gas gevuld en zoals ik begreep 2 discs.

Ben benieuwd wat hij met 20 graden zou doen.