FPS/ joule creeping

Zoh hey gekneusde vingers met welk gewicht schoot ie ?

Mensen schieten vaak op het randje van het toelaatbare , mijn Tippmann schiet zuiverder rond de 340 dan 360 ik ga liever voor de nauwkeurige optie iemand zijn vinger gekneust schieten zou me die dag laten stoppen dan is voor mij de lol er af , moet leuk blijven .

Iets van .36 of hoger. Non bio want dat was toegestaan. Raakte me precies op een knokkel en vinger dus zwaar gekneusd volgens de HA. Maar echt mensen gezien waar het bloed echt gutste op het hoofd. Was niet echt leuk. Hoorde later van iemand die hem kende dat het echt max dwell was en maximale joulecreep voor "range" op een binnenbaan. En expres op de blote huid en handen schieten voor "realisme".
 
En steeds meer mensen willen zwaarder schieten , straks krijg je 0.50 of nog zwaarder voor je knar , is er helemaal geen grens vastgesteld wat max gewicht bb,s betreft ?

Expres op blote huid en handen schieten voor realisme ?
zit daar bij iemand een stekkertje los in de bovenkamer ?
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
zucht de situaties die nu beschreven worden zijn gelukkig nog enkelingen en dat scheelt echter is het natuurlijk niet top

het is niet de bedoeling dat de 5procent die je nu beschreven wordt het voor de andere 95 procent gaat verknallen. zolang de jacht geopend word op degene die deze gevaarlijke situaties ver oorzaken vind ik het zelf best maar dit is mijn mening

er zal waarschijnlijk wel iets komen
een max bb gewicht is niet nodig omdat je op den duur de bb niet kan hoppen
uitzondering de glazen bbs maar das een ander verhaal
plus de markt op het gebied van bucking nub en dergelijke gaat niet zo hard

ik snap de bezorgdheid maar no stress lekker gaan spelen en plezier maken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Robin2k7
Hallo allemaal

Zover ik heb kunnen opmaken uit de meeste reacties is het hoofdprobleem: snipers die met flinke JC veel pijn doen (op het hoofd). Vervolgens wordt door de meeste mensen aangedragen dan maar met 0.32 te gaan meten....
Halve oplossing weer. Mensen die hun replica op JC aanpassen, zullen vervolgens doodleuk deze voor .32 naar .45 perfectioneren.
De enige fatsoenlijke oplossing om al dit ''leed'' van de 'crying few' (zoals zovaak in de 21ste eeuw) op te lossen is te meten met het te gebruiken gewicht en als ze dat niet respecteren of de verdenking bestaat dat deze persoon niet de waarheid spreekt, meet dan met tenminste .40, .43 of .45.
Echter, jullie als organisatie kunnen dit ook op een mooiere manier doen. Maak een raadgevend referendum voordat mensen het veld opgaan met 3 keuzes wat ze het liefste hebben. Kruisje zetten per persoon dan is het niet te moeilijk voor de meesten en dan weet je direct wat jullie hoofdpubliek wilt, het is nog democratisch ook!
Wat er ook uitkomt, ik denk niet dat het zeer veel impact heeft op de hoeveelheid deelnemers, want uiteindelijk gaat het toch om de adrenaline en het plezier. Denk er alleen wel aan dat er altijd mensen om alles blijven zeuren (we leven tenslotte in NL), maar die personen moeten ze gewoon doorsturen naar lasergamen.

Mvg, Smekbeer
 
@Smekbeer

Wat je hierbij vergeet is dat het om de veiligheid op het veld gaat.

Als er met “teveel” energie van dichtbij op iemand geschoten wordt kan dit heel vervelende consequenties hebben.

“Vroeger” schoot een sniper misschien met 0.28, want hoger was niet beschikbaar in bio. Nu zijn er aanzienlijk zwaardere bb’s en zijn andere systemen/oplossingen beschikbaar waardoor de hoeveelheid lucht steeds minder een probleem wordt en JC dus steeds makkelijker. Echter wordt het gevaar daarmee dus ook steeds groter voor de spelers en dat is de reden dat JC nu onder het vergrootglas ligt.
 
Smekbeer,
zijn het echt de "crying few"
Of zij het een aantal die de nu bestaande regels (ook daar hangt een joule maximum aan) gebruiken oom bewust gevaarlijker te gaan spelen. Om veel voordeel eruit te halen (en winst in meters boeid mij niet zo, maar de impact van de BB gaat het om.
(op bijvoorbeeld 70-90 meter zal die impact en energie wel weg zijn dan) Maar dichterbij.
20meter Zal de impact misschein wel boven de norm zijn van diverse airsoft brillen.(dit i.c.m. het bewsut op het hoofd schieten. i.p.v. op het vest
wordt het gewoone cht gevaarlijk?

Dus wie zijn nu het problem de zeurende aantal of de personen die bewust door het grijze gebied te kiezen het gevaarlijke stuk induiken.

Airsofte blijft een hobby/ en ik wil graag zonder ongevallen van het veld af stappen na veel plezier en tuurlijk voel je een hit wel eens goed maar ook daar zijn grenzen aan?
(ik en aan aantal zijn wel eens letterlijk bond en blauw geschoten door een hpa speler die binnen met zwaar en hard en overschooting moest spelen.) hits en wat blauwe plekken total geen problem die dag zelfs point blank (20cm) met een shotgun in mijn noten geschoten deed zeer maar niks ergs maar die ene persoon bezorgde je gewoon ongeloofelijk veel pijn? is dat het waard nee
(Half Ghost town was die middag leeg bijne ons gehele team was gestop voornamelijk hierdoor)
is dat het waard/is dat de bedoeling?

Nee ik geeft die crying few gelijk, als het deze vormen aanneemt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Hallo allemaal

Zover ik heb kunnen opmaken uit de meeste reacties is het hoofdprobleem: snipers die met flinke JC veel pijn doen (op het hoofd). Vervolgens wordt door de meeste mensen aangedragen dan maar met 0.32 te gaan meten....
Halve oplossing weer. Mensen die hun replica op JC aanpassen, zullen vervolgens doodleuk deze voor .32 naar .45 perfectioneren.
De enige fatsoenlijke oplossing om al dit ''leed'' van de 'crying few' (zoals zovaak in de 21ste eeuw) op te lossen is te meten met het te gebruiken gewicht en als ze dat niet respecteren of de verdenking bestaat dat deze persoon niet de waarheid spreekt, meet dan met tenminste .40, .43 of .45.
Echter, jullie als organisatie kunnen dit ook op een mooiere manier doen. Maak een raadgevend referendum voordat mensen het veld opgaan met 3 keuzes wat ze het liefste hebben. Kruisje zetten per persoon dan is het niet te moeilijk voor de meesten en dan weet je direct wat jullie hoofdpubliek wilt, het is nog democratisch ook!
Wat er ook uitkomt, ik denk niet dat het zeer veel impact heeft op de hoeveelheid deelnemers, want uiteindelijk gaat het toch om de adrenaline en het plezier. Denk er alleen wel aan dat er altijd mensen om alles blijven zeuren (we leven tenslotte in NL), maar die personen moeten ze gewoon doorsturen naar lasergamen.

Mvg, Smekbeer

Of je stelt je eerst even netjes voor ....:rolleyes:

En wat bedoel je met "jullie als organisatie"? Want Acn beschikt niet over een veld waar ze skirms houden elke zaterdag/zondag. Ze organiseren skirms bij bestaande velden.

Een raadgevend referendum, voordat ik mag airsoften? Kom op zeg, aan het einde van de dag zijn we allemaal een stel volwassen kerels die plastic balletjes naar elkaar schieten in het bos.

Iedereen die miept dat die zonder verwondingen het veld af wilt moet misschien gaan kijken of die wel de juiste bescherming heeft. En het argument geven "ja maar hij creept te erg dus; mijn bescherming is daar niet voor gemaakt" vind ik niet geldig. Ik heb naast iemand gestaan waarbij z'n tand eruit werd geschoten door een aeg, mocht gelijk door de chrono en die schoot keurig 340fps. Mesh mask had zn tand kunnen redden. Brillen idem dito; beetje bril houdt zo balletje makkelijk tegen, bezuinig jij op je ogen/bril... Tja dan moet je misschien een andere hobby zoeken.

En voordat iedereen helemaal los gaat dat ik de nieuwe regels en gedachte erachter niet snap; ik speel zelf met sniper, keurig binnen de limieten en die nieuwe regels zullen me aan m'n reet roesten. Ik heb alles keurig op orde. Misschien durf ik nog wel zo ver te gaan dat genoeg mensen die het hardst roepen dat snipers altijd teveel creepen geen benul hebben van hoe ze dat bereiken. Want een fully Action army upgraded sniper creept niet genoeg om over de limieten heen te gaan. Ik en 3 maatjes kunnen dat bevestigen.
 
En wat bedoel je met "jullie als organisatie"? Want Acn beschikt niet over een veld waar ze skirms houden elke zaterdag/zondag. Ze organiseren skirms bij bestaande velden.

Een raadgevend referendum, voordat ik mag airsoften? Kom op zeg, aan het einde van de dag zijn we allemaal een stel volwassen kerels die plastic balletjes naar elkaar schieten in het bos.

Vergeet de indoor niet ook daar zijn ze wel te vinden soms als groep soms apart :).

Iedereen die miept dat die zonder verwondingen het veld af wilt moet misschien gaan kijken of die wel de juiste bescherming heeft. En het argument geven "ja maar hij creept te erg dus; mijn bescherming is daar niet voor gemaakt" vind ik niet geldig. Ik heb naast iemand gestaan waarbij z'n tand eruit werd geschoten door een aeg, mocht gelijk door de chrono en die schoot keurig 340fps. Mesh mask had zn tand kunnen redden. Brillen idem dito; beetje bril houdt zo balletje makkelijk tegen, bezuinig jij op je ogen/bril... Tja dan moet je misschien een andere hobby zoeken.

Je bescherming moet op orde zijn, en ja je hebt er bij die met een bril spelen die van Ali/Wish vandaan komen. Slim? Nee. Net zo goed als er mensen spelen met sportschoenen in woodland. Slim nee. Keuzes en ook daar zijn we vrij in. Voor de bril zijn er overigens wel richtlijnen en verplichtingen.
Zwaardere BB betekend meer inslagenergie en of de bescherming dan nog een garantie is ga ik niet op in, dan zouden we de testen moeten gaan bekijken :).
Laat ik het netjes zeggen dat als ik mijn Oakley zonnebril het veld mee opneem dat ik bij 9 van de 10 orga's wordt verzocht een andere bril op te zetten. Doe ik ook netjes, echter voldoet mijn Oakley gewoon aan ballistische testen. Dus die doe ik op het veld niet eens op. Maar technisch gezien zou het mogen. Echter zien marshalls een zonnebril ipv iets anders en dat kan ik ze niet eens kwalijk nemen. Goed dat ze daar op wijzen. Verantwoordelijkheid ligt overigens wel bij jezelf.

En voordat iedereen helemaal los gaat dat ik de nieuwe regels en gedachte erachter niet snap; ik speel zelf met sniper, keurig binnen de limieten en die nieuwe regels zullen me aan m'n reet roesten. Ik heb alles keurig op orde. Misschien durf ik nog wel zo ver te gaan dat genoeg mensen die het hardst roepen dat snipers altijd teveel creepen geen benul hebben van hoe ze dat bereiken. Want een fully Action army upgraded sniper creept niet genoeg om over de limieten heen te gaan. Ik en 3 maatjes kunnen dat bevestigen.

Ik ga bovenstaand stukje niet in twijfel trekken maar veel hangt al af wat voor cylinder je erin zet en hoe je piston en pistonhead zijn. Dus er is zelfs met een fully Action Army upgraded sniper zeker wel te creepen. Daarbij zou ik het filmpje hier in dit draadje ff bekijken (staat op pagina 5). Zeg niet dat jullie het niet doen maar dat het gewoon mogelijk is zonder dat je het zelf door hebt.
Als jij je sniper op 490 FPS hebt met 0.2 en je gaat daarna met 0.4 diezelfde FPS doen zal je FPS lager zijn maar de Joule zal een stuk hoger zijn gewoon vanwege het feit dat de BB de barrel langzamer verlaat en dat je lucht uit de cylinder maximaal gebruikt doordat de BB door het gewicht langzamer versneld de barrel uit.

Nogmaals dat jullie dat niet doen geloof ik maar het is een puur natuurkundig fenomeen. Iets wat ook @Rebelattack al is uitgelegd. Dus heeft niet zoveel met losgaan te maken maar met stukje bezorgdheid.

@jurgen
het verschil kan je goed horen als ze je vastzetten achter een hout plaat ofzo)
AEG tik tik (HPA met .....) KABAMMM KABAMMM (en omdat hpa vaak ook geode trigger respons heeft (heb je er i.p.v. 1 ook gelijk 4-5-6 te pakken voordat je hit kan zeggen) kan ik mee leven bij aeg met normale inpact maar met die impact

Denk dat meerdere spelers dit wel kunnen onderschrijven en dat is niet altijd een HPA speler. Kan ook een finetuned AEG zijn geweest. Maar het valt mij ook soms wel op zeker als je achter een houten plaat of pallet staat en je hoort 2 verschillende impact geluiden.
Echter een zwaardere BB geeft ook andere impact geluid als een 0.2 of 0.25. Dat is iets wat je wel in je achterhoofd moet houden. Immers hoger gewicht BB is grotere impact joule.
Maar soms heb je er wel je twijfels bij.

Wat betreft pijn das nie het issue. Ooit van 1 mtr een BB op mijn neus gehad (kets via de bril) en die lag mooi open (neus dan he). Bril did its job :). Das kwestie van even naar safety, boel stelpen, pleisterspray erop en weer knallen. Shit happens.
Persoon kon er niets aan doen, stond met AEG singleshot te sniperen achter een plaat en ik was zo dom om er zo voorbij te lopen na gehit te zijn. Persoon verwijt ik niks, meer mezelf dat ik niet goed uitkeek.

Geeft gelijk aan hoe belangrijk dus je protectiongear is.[/QUOTE]
 
Laatst bewerkt:
@Wijnand, hij heeft wel creep maar op het gewicht waar hij mee speelt zit hij onder de joule limieten, ik had het ook verkeerd begrepen initieel. Also misschien even de opmaak verbeteren het is niet goed te lezen nu :).
 
@Wijnand ik ga het niet eens proberen te quoten want dat wordt een rommeltje :p

Ik creep ook zeker wel met mijn build, dat ontken ik ook niet in mijn stuk. Alleen creep ik niet zodanig dat het buiten de huidige regels komt. En naar mijn inziens ook totaal onnodig want heb nog nooit het idee gehad dat ik meer joule moet schieten voor die extra meter.

Ik snap hoe joule creep werkt. Dat komt door de grote cilinder volume die een sniper ter zijn beschikking heeft. Al zet je er een edgi cilinder in of een stock cilinder. Het volume van de cilinder blijft het zelfde. Een edgi cilinder is namelijk niet magisch groter dan een stock cilinder. Dat pas simpel weg niet in je reciever namelijk. Het gaat veel meer om je piston en airseal(wanneer men bewust (over)creept, hier ga ik verder niet teveel over schrijven voordat mensen op verkeerde ideeën komen.

Ook had ik ergens op gezichtenboek een reactie gegeven dat een grotere MED al een hoop ellende zou schelen. Als jij 800euro in je sniper kan stoppen dan kan je ook een side arm upgraden om een MED van 25/30m aan te houden.
 
zucht het kat en joule muis spelletje
ga je kijken naar een .45 bb dien je 2.2xjoule te schieten
heb een bb limiet nut in mijn ogen niet
stel je zaakje netjes af dan ben je er
als je alleen maar blijft uitgaan van het ergste bij mensen schiet het niet op
moet wel zeggen dat het een giga moker slag is en we maar ff moeten kijken hoe het zit met zn allen
 
zucht het kat en joule muis spelletje
ga je kijken naar een .45 bb dien je 2.2xjoule te schieten
heb een bb limiet nut in mijn ogen niet
stel je zaakje netjes af dan ben je er
als je alleen maar blijft uitgaan van het ergste bij mensen schiet het niet op
moet wel zeggen dat het een giga moker slag is en we maar ff moeten kijken hoe het zit met zn allen

Niks geen moker slag. Ze gaan gewoon de joules handhaven ipv de fps die we nu met de huidige regels eigenlijk ook al hebben.

En het lijkt me vrij duidelijk hoe het zit, mits de regels daad werkelijk door gevoerd gaan worden in oktober.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
zucht tis wel een mokerslag ik ben er niet op tegen ofzo echt niet laten we dat voor opstellen
wat ik zelf redelijk pijnlijk vind is dat je nu grono afhankelijk gemaakt word terwijl er genoeg mensen zijn die het 5jaar lang goed doen
tis geen goed of kwaad doen of wel of niet duidelijk
is dit een fair iets
 
zucht tis wel een mokerslag ik ben er niet op tegen ofzo echt niet laten we dat voor opstellen
wat ik zelf redelijk pijnlijk vind is dat je nu grono afhankelijk gemaakt word terwijl er genoeg mensen zijn die het 5jaar lang goed doen
tis geen goed of kwaad doen of wel of niet duidelijk
is dit een fair iets

Want normaal was je natuurlijk 0 chrono afhankelijk :)
 
  • Leuk
Waarderingen: bvdzeeuw
Ik lees in de verschillende discussies (al durf ik het dat daar al bijna niet meer te noemen) enkel moord en brand, airsoften zou niet meer te doen zijn bla bla bla. Als de joules limieten ingevoerd gaan worden is dat echt niet het einde van de wereld.

Kijk de volgende video uit Japan eens (zelfs buiten de discussie om is het een goede)

Zie je wat ik zie? Ik zie mensen een goede game hebben. Geen gezeik, geen gezeur en alle soorten replica's zijn vertegenwoordigd.
En guess wat? Geen enkele buks schiet daar harder als 0.98J (ook de sniper niet) en de bb's zijn waarschijnlijk allemaal 0.2 of 0.25 (wellicht de sniper 0.28)
Hmm airsoft wordt echt kut met een 1.2J limiet :rolleyes:
 
zucht tis wel een mokerslag ik ben er niet op tegen ofzo echt niet laten we dat voor opstellen
wat ik zelf redelijk pijnlijk vind is dat je nu grono afhankelijk gemaakt word terwijl er genoeg mensen zijn die het 5jaar lang goed doen
tis geen goed of kwaad doen of wel of niet duidelijk
is dit een fair iets

Sorry Chris, je verhaal slaat in mijn ogen nergens op. Je bent nu Chrono afhankelijk? Ik heb altijd een chrono gehad om te kijken of ik na het wisselen van een veer de juiste fps had. En naar mijn inzien, mensen die geen chrono hebben, zullen ook niet teveel creepen. Ze hebben de regels nu verduidelijkt en gaan deze handhaven. In feite is het grijze gebied wat gebruikt werkt om te creepen nu weg.
 
Ik lees in de verschillende discussies (al durf ik het dat daar al bijna niet meer te noemen) enkel moord en brand, airsoften zou niet meer te doen zijn bla bla bla. Als de joules limieten ingevoerd gaan worden is dat echt niet het einde van de wereld.

Kijk de volgende video uit Japan eens (zelfs buiten de discussie om is het een goede)

Zie je wat ik zie? Ik zie mensen een goede game hebben. Geen gezeik, geen gezeur en alle soorten replica's zijn vertegenwoordigd.
En guess wat? Geen enkele buks schiet daar harder als 0.98J (ook de sniper niet) en de bb's zijn waarschijnlijk allemaal 0.2 of 0.25 (wellicht de sniper 0.28)
Hmm airsoft wordt echt kut met een 1.2J limiet :rolleyes:

Leuk filmpje,mooi terrein en een originele manier van het weergeven van de kijkrichting op de minimap en het rechtsonderin weergeven met welke replica gewerkt word vind ik ook super.
Hier word ik blij van.
Mag ook wel een X na alle creepy discussies. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oddball en Toothpick
laat maar zitten ik weet weer genoeg.
hou er niet van om gequote te worden en toch gebeurd het.
good night
 
Na de 4e pagina had ik geen zin meer in lezen van reactie’s voor ik zelf me mening gaf.
Iedereen heeft t over .2 500 fps zwaardere bbs gelijk jc. Maar ik zie nergens iemand iets zeggen over het setup? Correct me iff im wrong maar jc gebeurt toch pas wanneer je een overvolume heb in je cilinder? Dacht dat ik een x zoiets had gelezen. Dus stel je cil volume is precies genoeg voor je innerbarrel heb je dan met een zwaardere bb nog steeds jc? Of stel je plaatst een silincer op een sniper en je plaatst een langere innerbarrel er in en je hebt ondervolume heb je dan ook nog steeds jc met een zwaardere bbs?



Met de nieuwe regels die strax ingevoert gaan worden max 0.40g bb vraag ik me namelijk af of t ook fair is voor mensen die met .45 spelen waaronder ik zelf. En ik weet eerlijk gezegt niet of mijn replica jc nog nooit op getest. Hpa sniper stel m altijd af rond de 450-460 fps met 0.2 en speel met 0.45 en voor jullie me uitmaken voor “cheater” naar mij weet kun je niet jc met de wolverine bolt door de airsavetech. Wat inhoud “wat ik ervan begrepen heb van wolverine bolt filmpje op youtube” dat er geen overvolume (teveel lucht) achter de bbs aan komt omdat de selenoid sluit nadat de bb uit je barrel is.
Dat terzeide hoe denken jullie over het 1e stuk wat ik getypt heb over setup/overvolume/ondervolume