Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Fps controle vooraf aan een skirm is zinloos.. orga moet gewoon een chrono neerzetten zodat als je wil je zelf even kan controleren. tijdens het spelen er energie in steken. En dan controle doen. wie dan gepakt wordt kan na huis... Ik heb me spullen gewoon voor elkaar en cheaten wordt dan een stuk lastiger
 
Er komt dus never een tywrap door mijn upper en lower van mijn ptw .
Als een orga me niet vertrouwd, prima dan ga ik in het vervolg wel bij een andere orga spelen.
Er komt nooit een tywrap door mijn tournament lock van mijn hpa fles. Als een orga me niet vertrouwd.....

Is denk ik ongeveer hetzelfde. Bij beide opties wordt voorkomen dat je aanpassingen maakt die tegen de reglementen zijn.
 
Beetje kromme vergelijking.. in je tournament lock zit al een mooi gaatje voor die tie wrap, waar in een ptw dat niet zit..
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
oke ik kan de tournament lock er ook af laten. maar omdat ik graag eerlijk speel heb ik deze er op.
Het gaat er om dat de één niet wil dat hij verzegeld wordt en dat dat blijkbaar normaal is ook al zou die kunnen cheaten.
en de ander (omdat het om hpa gaat?) dan ook niet verzegeld wil worden is dan weer raar. ondanks dat beiden zonder die verzegeling kunnen cheaten. Dus AEG mag wel cheaten en hpa niet?? is dat het? (ps ik heb ook gewoon aeg naast HPA maar het gaat er om dat als men kan cheaten ermee dat het eigenlijk voorkomen moet worden. en of dat nu het vastzetten van tournamentlock is of een tyrap om de aeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Met een dikke tywrap om een ptw ziet het hele ding er niet meer uit dan kan je ook met oranje dopjes op de barrel spelen.
Om maar te zwijgen over eventuele beschadigingen bij het plaatsen cq verwijderen. Optics die niet meer lekker kunnen omdat er een dikke tywrap over je upper heen gaat.
Maar als jij lekker je replica wil tywrappen be my guest. Bij mij gaat het niet gebeuren.. Ik heb geen grof geld betaald om met een dikke tywrap voor jan joker te lopen of om de boel lekker te slopen. Helaas geen geld boom in de tuin staan.


Ps
Ik heb ook hpa met tournament lock en die is bedoeld om een tywrap doorheen te halen. Daar sloop je niks mee en het doet niks af aan het uiterlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Ik ben het met je eens dat een tywrap door een AEG of PTW absurd is, maar het ik heb veel geld betaald dus ik hoef dat niet verhaal vind ik wel een beetje zwak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Met een dikke tywrap om een ptw ziet het hele ding er niet meer uit dan kan je ook met oranje dopjes op de barrel spelen.
Om maar te zwijgen over eventuele beschadigingen bij het plaatsen cq verwijderen. Optics die niet meer lekker kunnen omdat er een dikke tywrap over je upper heen gaat.
Maar als jij lekker je replica wil tywrappen be my guest. Bij mij gaat het niet gebeuren.. Ik heb geen grof geld betaald om met een dikke tywrap voor jan joker te lopen of om de boel lekker te slopen. Helaas geen geld boom in de tuin staan.


Ps
Ik heb ook hpa met tournament lock en die is bedoeld om een tywrap doorheen te halen. Daar sloop je niks mee en het doet niks af aan het uiterlijk.
Ik heb ook veel geld betaald voor mijn sniper op hpa. Omdat ik dus veel gwkd heb betaald hoef ik geen tywrap erom heen??? Beetje rare gezegde dus. Oke, bij een hpa zit de tywrap bij de fles, maar om nu zoiets te zeggen, beetje raar.

Nu heb ik nog geen enkele orga gehoord over een ttwrap om een ptw, dus waar maak je je druk om?
 
Waar is die ptw van gemaakt als hij door een tywrap al beschadigd? Je hoeft hem niet met een slijptol te verwijderen hoor... ;)

Sommige replica's kunnen niet eens zonder een tywrap maar dat is voor een andere functie ;)

Maar ben blij dat je mag spelen.. en regels mag een orga zelf maken en zijn er best veel die een mini tywrap gebruiken als controle bewijs (niet als lock en op een subtiele plaats)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Ik speel airsoft voor het realisme, daarom heb ik ook een ptw gekocht.(dat is de geld referentie )Daar past een tywrap om upper en lower in mijn optiek niet bij. (voor joker lopen referentie)
Een mini tywrap ter controle om sling point daar kan ik nog inkomen en heb ik geen bezwaar tegen. Maar een grote om upper en lower verpest voor mij de beleving.

@Patje2233
De kans beschadiging bij het verwijderen met een combinatie tang / zijkniptang is altijd aanwezig evenals het natrekken met tang. Ik ga gewoon zuinig met mijn spul om. En krassen etc probeer ik te voorkomen zeker als het in de eerste plaats niet nodig is.

Maar mocht een organisatie het verplichten is dat hun goed recht Alleen zal ik daar dan niet meer over de vloer komen. Wat een ander doet moet die ander weten. Als die graag met dikke tywraps om upper en lower willen lopen prima.

Edit: @Rebelattack zeg ik ergens dat ik het niet hoef?? Ik zeg dat ik het niet ga doen. Met andere woorden ik zal een orga die mij verplicht met een dikke tywrap upper en lower aan elkaar te maken links laten liggen. Mocht heel Nederland daarop over gaan dan ga ik in het buitenland spelen. Mocht heel de wereld daarop overgaan dan verkoop ik mijn spul en stop ik met deze hobby.

Ik zeg nergens : ik heb veel geld betaald dus voor mij gelden de regels niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Je zou bij iedereen een electronische zender/fps test moeten hebben bij de flashhider en bij de orga een controle paneel hebben waar je alle data real time 1 op 1 kan volgen dan ben je klaar maar zal wel niet haalbaar zijn als die techniek al bestaat .

Meer controle tijdens een skirm zal de enige oplossing zijn voorlopig maar dat gebeurd heel weinig , stiekem denk ik dat orga bang zijn klanten te verliezen .

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Sander
Je zou bij iedereen een electronische zender/fps test moeten hebben bij de flashhider en bij de orga een controle paneel hebben waar je alle data real time 1 op 1 kan volgen dan ben je klaar maar zal wel niet haalbaar zijn als die techniek al bestaat .

Meer controle tijdens een skirm zal de enige oplossing zijn voorlopig maar dat gebeurd heel weinig , stiekem denk ik dat orga bang zijn klanten te verliezen .

Robin

Ik denk dat je juist heel veel mensen blij maakt. Weet je zeker dat de kans op creepers minder is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Robin2k7
Je zou bij iedereen een electronische zender/fps test moeten hebben bij de flashhider en bij de orga een controle paneel hebben waar je alle data real time 1 op 1 kan volgen dan ben je klaar maar zal wel niet haalbaar zijn als die techniek al bestaat .

Meer controle tijdens een skirm zal de enige oplossing zijn voorlopig maar dat gebeurd heel weinig , stiekem denk ik dat orga bang zijn klanten te verliezen .

Robin

Dit zou wel heel gaaf zijn, dan moeten we ook iedereen gaan uitrusten met electrische halsband en als je dan te hoog zit krijg je een opneuker :D:p:D
 
Klinkt leuk. Tot dat je je luchtdruk hoger insteld en zwaardere bb gaat gebruiken.
Kost een hoop geld en je vangt de cheaters er niet mee
 
Als jij als orga met 0,30 gr BBs + rondloopt en tijdens de game test dus wel. Want dan weet je het gewicht en kun je de FPS correct meten / omrekenen naar joule
 
Laatst bewerkt:
Tot de persoon vervolgens met 0,4 of zwaarder gaat spelen.

De nieuwe regel is goed voor mensen die te hard schieten zonder dat ze het wisten.
Maar het houdt mensen die bewust te hard willen schieten niet tegen.

Maar met een fps meter en een nauwkeurige weegschaal haal je ze er al aardig uit, maar ik weet niet of er zulke weegschalen die je een beetje normaal het veld mee in kan nemen.
 
Dan loop je als marchal gewoon naar iemand toe en laat je bb door fps meter schieten die je opvangt en weegt.
Moet je wel beetje onopvallend doen anders kunnen bv hpa users met een inline regeling de druk veranderen of hun magazijn snel leegschieten en een magazijn laden met lage gewicht bb