Natuurlijk gaat dat niet, maar daarom stellen we het thuis af als AEG spelers en hebben we dan het grootste voordeel dat het ook klaar is, terwijl je bij een HPA weer het probleem hebt dat je het elke keer weer mag fine tunen, gezien na het openen van de kraan het niet direct perfect staat. Voor de rest naarmate de replica's steeds vaker standaard een QSC spring guide krijgen, kan je wss als je een beetje vaardig bent in 10-15 minuten een andere veer erin hebben zitten.
In je eerste zin kaart je dan ook direct een groot deel van het probleem aan. Het gros van de spelers heeft, zoals opgemerkt bij Dark Forest, geen idee van hun joule creep. Daarbij komt ook dat maar weinig mensen een chrono thuis hebben liggen om hem af te stellen. Wat ik dan ook bedoelde met de opmerking dat ik mijn HPA "letterlijk in 30 seconden kan afstellen", was dat het ter plaatste op elk moment kan.
Stel, je hebt een dag ingepland als AEG user. Je weet van de joule creep discussie, maar hé, dat zijn de HPA'ers en snipers! Komt op een skirm aan met je netjes afgestelde 355fps AEG. Wat blijkt, je hebt joule creep. Is dat nu even vervelend, heb je geen tools/reserven/springs mee om hem ter plekke naar wensen te downgraden. Je mag naar huis, want mag niet spelen
Mensen moeten bewust worden dat niet enkel HPA de boosdoener is, maar een hoop (upgraded) AEG's en dergelijke ook. Voert de NABV dit geruisloos in (wat ze vooralsnog aan het doen zijn), durf ik een wedje te leggen dat er een hoop skirms komen waarbij er 50% leegloop ontstaat vanwege deze regel. De mens is onbewust van haar eigen toedoen.
Als slot even, fine tunen is een fabeltje hoor. Nog nooit gehad dat mijn replica miraculeus harder of lager schiet door het opendraaien van de kraan. Hij staat op 340 en is volgende skirm ook weer 340. Net als de daaropvolgende skirms. Tenzij Ghost Town echt de 330fps regel heeft toegepast ofcourse.. daar moet ik nog even achterna