Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Zei het al in een eerdere post, als je zo moet winnen/spelen en je word betrapt, hoor je niet thuis op een airsoft veld en zou je gewoon een ban for life moeten krijgen.


Mvg Roy
Duidelijke taal Roy, ik vind dat je daar gelijk in heb... We moeten met z'n allen proberen dit een gentleman's sport te houden.
En dat betekent dus dat je je aan de regels houd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Denk niet dat wij de enige zijn die er zo over denken ;)

Mvg Roy

Duidelijke taal Roy, ik vind dat je daar gelijk in heb... We moeten met z'n allen proberen dit een gentleman's sport te houden.
En dat betekent dus dat je je aan de regels houd.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Om even terug te komen op het sentiment 'beter komt er een overgangs regeling' en 'ik heb [hoog nummer] replicas en dan moet ik ze straks allemaal ombouwen!

Hier heb ik niet zo'n boodschap aan. Kijk, als jij meerdere replicas hebt die allemaal op het randje zitten heb jij deze zelf zo gebouwd. Je weet ongetwijfeld dan ook van creep af. Dan ben je dus prima in staat om te downgraden, kwestie van andere veer, of stukje van de veer afknippen. En je hoeft ze niet allemaal in 1 keer te doen, want je gaat me niet wijsmaken dat je 8 replicas mee neemt naar een skirm en ze dan ook allemaal gaat gebruiken.

Ik zei dus niet dak op t randje zat en met mijn replica's speel ik dus al vanaf de legalisatie ,2013 dus, probleemloos op alle velden en orga's zien mij en mijn vrouw graag komen.
Maar omdat wij al zolang spelen en dus veel replica's hebben waar je niet ff snel de veer kan verwisselen zonder de heule gearbox te openen is dit toch wel een dingetje.o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr
Ik zei dus niet dak op t randje zat en met mijn replica's speel ik dus al vanaf de legalisatie ,2013 dus, probleemloos op alle velden en orga's zien mij en mijn vrouw graag komen.
Maar omdat wij al zolang spelen en dus veel replica's hebben waar je niet ff snel de veer kan verwisselen zonder de heule gearbox te openen is dit toch wel een dingetje.o_O

Dat snap ik zeker, maar heb je ook gemeten hoe veel van die replicas daadwerkelijk de grens overschrijden straks? Als je niet op het randje zit zal dit namelijk voor alles wat niet DMR en snipers zijn wel meevallen. Een maat van me heeft bijvoorbeeld een getunede krytak m4 die net aan legaal schiet (~355fps) en die heeft vanmiddag uitvoerige chrono gedaan met verschillende gewichten om te kijken of hij creeped. Dit bleek niet het geval te zijn, ook met zwaardere gewichten zat hij netjes onder 1.22j.

Nu zal dit niet voor alle replicas het geval zijn, zeker niet voor DMR en snipers die ingesteld zijn op zwaardere gewichten, maar als je zoals jezelf aangeeft een goede marge hebt bij je meeste replica's zou het best nog wel mee kunnen vallen.

En als ze wel creepen? Ja, dan ga je ze moeten aanpassen. Dat is dan maar zo, de nieuwe regels zijn gewoon nodig. Even slikken dus, maar als je begint met je favourite replicas is het goed te doen. De rest komt tzt.

Wat ik trouwens wel vind is dat de NABV erg traag is met de communicatie. De laatste plannen hadden het over 1okt, maar die waren nog niet definitief. Sindsdien niks vernomen, en gezien het nogal wat teweeg brengt zouden ze het misschien beter op 1 Jan kunnen zetten en dan vanaf nú goed gaan communiceren.
 
Ik neem aan 1.20j? Ik zie inderdaad het probleem niet, als je niet tegen de grens aan zit, dan heb je waarschijnlijk er niet zoveel last van en zo wel dan weet je waar je waarschijnlijk aan toe bent. Het tikt alleen wel aan als je bijvoorbeeld opeens voor 10 replica's een andere veer moet gaan kopen. Ik zit zelf met een replica op 350-353 FPS en gezien ik daar een redelijk overvolume draai vanwege stabiele fps op zwaarder gewicht weet ik dat ik daar de pineut zal zijn. Gelukkig heb ik maar 2 replica's waar ik werkelijk op het randje zit en er iets aan moet doen en die hebben beide een QSC shell dus dat is gewoon een iets slappere M100 pakken, die erin douwen en even testen.
 
Ahh ik dacht dat 1 Oktober the final date was nou ja zo zie je maar , maar goed ze zijn joule proof denk mijn dmr schiet 420 met 0.2 is Hpa dus zal wel creepen maar denk wel binnen de limiet .
COLT C8 schiet 430 +-5 dus verwacht daar geen problemen mee maar ja hpa he inbussleuteltje er in stukje naar rechts draaien een klaar .
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Hoe heeft de nabv deze regels eigenlijk gecommuniceerd?
Ik ben er via deze post achtergekomen en heb ergens een keer gelezen dat ze een test naar joulecreep gingen doen maar niks officieels van met deze datum gaat deze regel in.

Ik vind het ook wel tijd dat de NABV hier iets over gaat zeggen. Het is inderdaad omdat ik dit forum volg, uberhaupt af weet van de mogelijk komende veranderingen. Wie weet moet ik in 1 of 2 replica's wat fps minderen(sniper zou bijvoorbeeld kunnen, nog niet op getest).

Natuurlijk ga ik nooit expres over de joule limieten heen, maar ik hoor graag precies van de NABV wat er moet gebeuren, dan kan ik alles goed testen en waar nodig op tijd aan passen. Ik heb weinig zin om ineens bij een skirm te staan en mn aeg 2 fps te hard schiet met 0.4 terwijl hij nooit anders ziet dan 0.25 bijvoorbeeld.

Gelukkig hou ik bij mijn replicas een veilige marge aan door er sowieso al iets onder te zitten, maar ik sta niet graag voor verassingen en zonder dit forum had ik nooit van deze veranderingen geweten.
 
Het laatste wat we inderdaad gehoord hebben was 1 oktober. Maar naar mijn weten was dat nog een 'voornemen' en waren ze nog met 'onderzoek' bezig om meer input te verzamelen. Wel goed dat ze dat doen natuurlijk, maar sindsdien hebben we niks vernomen, en 1 oktober is al over 2 weken :confused:

Zijn er mensen van de NABV die hier meelezen? misschien moeten we een mailtje sturen of belletje doen met deze input.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Het laatste wat we inderdaad gehoord hebben was 1 oktober. Maar naar mijn weten was dat nog een 'voornemen' en waren ze nog met 'onderzoek' bezig om meer input te verzamelen. Wel goed dat ze dat doen natuurlijk, maar sindsdien hebben we niks vernomen, en 1 oktober is al over 2 weken :confused:

Zijn er mensen van de NABV die hier meelezen? misschien moeten we een mailtje sturen of belletje doen met deze input.

Inderdaad wel wat slordig allemaal , nou ja we gaan het meemaken snel hoop ik.
 
Zal nog wel iets langer duren, aangezien ze er uberhaupt nog niets over hebben gecommuniceerd.
/edit: niet duidelijk via mail oid
 
Ik keek net op de website van nabv, regels gaan gewoon in op 1 oktober mits de ledenraad anders zegt. Wel fijn dat de nabv dat ff meld aangezien in de nieuwsbrief van juni duidelijk stond dat het onder voorbehoud stond..

Niet dat ik de regels erg vind, maar nabv kan wel ff flink wat gaan verbeteren aan de communicatie...
 

Bijlagen

  • Screenshot_20180923-125053_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20180923-125053_Samsung Internet.jpg
    591,5 KB · Weergaven: 265
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Zullen aardig wat snipers niet blij mee gaan zijn, een maximum bb gewicht van 0,4 g
 
Ik snap het wel. Want hoe zwaarder de bb. Hoe minder snelheid deze verliest en zouden snipers met zwaardere bbs eigenlijk hun med moeten verhogen met 5 of 10 meter om iemand veilig met 1,2 joule te kunnen schieten
 
He ? Word ik nou gek ik meen me te herinneren dat DMR 430 fps werd .

Maar inderdaad het blijft allemaal een beetje fozzy
 
Misschien gewoon geduld hebben voor de officiële communicatie van de nabv.
 
Misschien gewoon geduld hebben voor de officiële communicatie van de nabv.

Kunnen we lang wachten XD, ik heb weinig vertrouwen in de NABV als het gaat om communiceren naar een grote groep. Wanneer je een mail stuurt, bellen ze je persoonlijk op om in discussie te gaan, maar als ze zoiets als een verandering van de regels moeten communiceren dan is het teleurstellend slecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Kunnen we lang wachten XD, ik heb weinig vertrouwen in de NABV als het gaat om communiceren naar een grote groep. Wanneer je een mail stuurt, bellen ze je persoonlijk op om in discussie te gaan, maar als ze zoiets als een verandering van de regels moeten communiceren dan is het teleurstellend slecht.
r
Er zijn goede redenen zijn waarom het lang duurt.
Ik vind soms wel jammer dat er zo negatief over de nabv word gedaan, er zijn genoeg mensen die belangeloos achter de schermen veel doen voor de nabv( voor ons allemaal).
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Misschien een nieuwe topic starten met dat de regels er echt door zijn? Ik weet zeker dat veel mensen niet op de hoogte zijn dat de regels nu officieel zijn..
 
r
Er zijn goede redenen zijn waarom het lang duurt.
Ik vind soms wel jammer dat er zo negatief over de nabv word gedaan, er zijn genoeg mensen die belangeloos achter de schermen veel doen voor de nabv( voor ons allemaal).

Dan interpreteer je mijn bericht niet goed. Ik zeg niet dat er geen goede reden zijn dat het lang duurt, ik heb liever dat het te lang duurt en goed is dan gerushed en half klaar, maar het plaatsen van een bericht een x tijd voor de officiële ingang datum met wat info is toch wel het minste wat ze kunnen doen. Daarbij zeg ik niet dat ze bij de nabv niks doen, maar het lijkt vaak wel alsof alles maar half wordt gedaan en niet goed doordacht, nu ook weer met de FPS regels. Ze wilden het eerst volgens mij al voor de zomer af hebben, toen hebben ze duidelijk gemaakt dat ze nog extra data gingen vergaren, maar sindsdien hebben we bar weinig van ze gehoord.