Mogelijke komende wijziging door de NABV.

En zijn er nog belangrijke zaken besproken in het politbureau haha

Geen idee, toen ik bij het nac arriveerde stonden er heel veel auto's maar binnen nauwelijks mensen. Toen ik vroeg waar al die auto's dan voor waren kreeg ik te horen dat er ledenraadsvergadering was.

Geen idee, toen ik bij het nac arriveerde stonden er heel veel auto's maar binnen nauwelijks mensen. Toen ik vroeg waar al die auto's dan voor waren kreeg ik te horen dat er ledenraadsvergadering was.

Ahaaa ok nou ja we wachten rustig af dan maar die dingen kun je toch niet forceren .

Ondertussen mezelf maar arm kopen aan deze fijne hobby

Ik heb me van het weekend maar alvast aangepast aan de nieuwe regels en gespeeld met 0,40 ipv 0,43/45. Of ik er minder ver mee heb geschoten? Echt geen idee, ik heb een aantal mooie longrange hits gemaakt maar geen idee hoeveel meter het wel of niet was. Wat me wel gelijk op viel is dat je toch wel wat minder mazzel hebt met bbs die een takje of blaadje raken onderweg. Bij the Chambers toch genoeg groen en regelmatig dat mn bbs niet aankwamen door groen wat er tussen zat, voor mn gevoel vaker dan voorheen.

• Leuk
Waarderingen: Crix
Ik snap alleen ff niet wat ze nu gaan doen met 0.40 gr bbs.

Uit het onderzoek is gebleken dat niet in alle gevallen het hanteren van het maximale gewicht van de bb op 0,40 als uitkomst heeft dat de veiligheid en de maximale impact gegarandeerd is. Daarom wordt dit nog besproken ook in relatie tot de minimale schietafstand.
In deze grafiek kun je duidelijk zien dat een sniper met 0,40 nog steeds boven de gewenst maximale impact komt.

Hoe kan 0.40 boven de maximale impact uitkomen als ze testen op joule bij de FPS met 0.40? Of lees ik dit nou verkeerd.

Nou joulecreep stukje van fps meten met bijvoorbeeld 0.30 en dan toch met 0.40 boven de gewenste joule uitkomen?
zoiets denk ik.

Max bb van 0.40 vind ik persoonlijk een zeer goede ontwikkeling 0.40 is zwaar zat en tuurlijk sniper kill zal misschien iets minder ver kunnen.
maar een per ongeluk schot van "te" dicht bij zal ook veel minder energie meedragen op kortere range (bijvoorbeeld iemand die je line of fire kruist.

Ik zie geen probleem hierin en iedereen zal zonder joule creep (bewust of onbewust) iets minder ver gaan schieten. dus voordeel hou je toch wel :)
Airsoft speel je met zijn allen, en ze proberen (NABV) zo veilig mogelijk te creëren als dat betekend max 0.40 schieten dan is dit maar zo.

Je heb altijd personen die een verandering moeilijk vinden en gaan lopen zeveren, hoeren die dan wel op de velden thuis?, of pas je je aan en speel je het leuke spel gewoon volgens de "nieuwe" limieten??

Vind dit een gunstige ontwikkeling , per 1 januari dan heeft iedereen de tijd om dingen aan te passen .

En een maximaal gewicht invoeren vind ik ook een bijzonder goed idee .

Goede zaak

Robin

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Dat wil ik ook graag weten. Zit al tijden te plannen om de internals van m'n FAL aan te pakken, en ik wacht steeds maar op de definitieve veranderingen.

Binnen de regels van de nabv zoals ze op dit moment zijn heeft een 450 fps dmr geen delay nodig. Van de nabv hoeft dit enkel met 500 fps dmr's. De delay regel voor een delay op 450 fps dmr's is een oude regel die verschillende orga's (helaas) nog steeds toepassen (helaas omdat men dan elke gasbuks direct toegang tot de dmr klasse ontzegt)

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik vind het een goede ontwikkeling, alleen valt me tegen dat ze niet direct een vaste gram bb hebben vastgesteld als meet bb. Nu staat er 'minimaal 0,30', dus dat betekend dat orga's tussen 0,30 en 0,40 gaan meten. Dat gaat (weer) onbegrip en frustratie geven, plus onduidelijkheid.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Binnen de regels van de nabv zoals ze op dit moment zijn heeft een 450 fps dmr geen delay nodig. Van de nabv hoeft dit enkel met 500 fps dmr's. De delay regel voor een delay op 450 fps dmr's is een oude regel die verschillende orga's (helaas) nog steeds toepassen (helaas omdat men dan elke gasbuks direct toegang tot de dmr klasse ontzegt)

Daar zeg je zowat zie met gas en co2 maar eens een vertraging in te bouwen , overigens die aanpassing(dmr) naar 430 fps vond ik ook wel wat hebben , zo hebben de 2sec delay snipers een paar meter winst tov dmr wat fair is naar de sniper toe denk ik .

Robin

Tja, 450 fps en vervolgens zo snel schieten als je kan is gewoon niet tof voor de ander.
Dat is met 350 fps al pijnlijk, laat staan met 450.
Snap een delay wel maar snap ook dat sommige 2 seconde teveel vinden.
Denk alleen niet dat er veel snipers sneller dan elke 2 seconde kunnen schieten inclusief herladen en scope weer gemikt

Mensen wat een gedoe allemaal....
Ik snap dat er regels zijn en ik snap dat je geen verwondingen wilt.
Het is natuurlijk wel een risicosport.
Wat ik hele vervelend vind is dat mij niet duidelijk is wie de verwondingen veroorzaakt en op welke manier.
geef daar meer openheid over zou ik zo zeggen.
En pak de bron van veroorzakers aan wie dat ook zijn.

En waarom heeft niet iedereen een meshmask voor? dat lijkt mij een beter plan als dat geklooi met allerlei andere maatregelen.
Denk dat het aantal serieuze verwondingen dan snel terug loopt.

Als laatste wil ik nog graag weten of de fps meters wel gekalibreerd zijn en regelmatig voor herkeuring aan de officiële instantie worden aangeboden???

Waarom hangt een nabv aan deze regel terwijl iedere organisator maar naar believen een fps meter van de plank pakt.

Zie hier mijn gedachten over het geheel.

Je zou er maar zo 1 tegen komen op 445 fps :)
Scheelt dat er een minimale afstand moet zijn voor dmr en boltaction snipers. Indoor ren je niet snel met zon ding rond denk ik. Plus meeste orga's controleren of je replica wel op een echte dmr lijkt.

• Leuk
Waarderingen: Kevinvr