Mogelijke komende wijziging door de NABV.

Zelfde gehad op Wild Mountain. Daar werd er op Joules gecheckt en mochten diverse replicas alleen met .20 of .25 spelen. Toch gehoord van "doe ik er straks weer .28 in"

Toch maar even gezegd dat dat niet heel handig is omdat ik het bij de Marshall had gemeld. Is toen ook 2 of 3x in het veld gecheckt waarbij er zelfs 1x van alle magazijnen 3 BBs werden getest. Geniaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter, Jan en RamonDales
Zwaardere bbs om te fps testen daar zul je de mensen eruit halen die joulecreepen die het niet weten.
Maar idd veldtesten een paar keer per dag daar zul je de cheaters hopelijk mee uit halen.
En dan liefst niet in de spawn want dat kan via radio worden doorgegeven maar gewoon op willekeurige plekken en tijden.
 
Om even terug te komen op het sentiment 'beter komt er een overgangs regeling' en 'ik heb [hoog nummer] replicas en dan moet ik ze straks allemaal ombouwen!

Hier heb ik niet zo'n boodschap aan. Kijk, als jij meerdere replicas hebt die allemaal op het randje zitten heb jij deze zelf zo gebouwd. Je weet ongetwijfeld dan ook van creep af. Dan ben je dus prima in staat om te downgraden, kwestie van andere veer, of stukje van de veer afknippen. En je hoeft ze niet allemaal in 1 keer te doen, want je gaat me niet wijsmaken dat je 8 replicas mee neemt naar een skirm en ze dan ook allemaal gaat gebruiken.

Er zal een enkeling tussen zitten die een nieuwe replica heeft die out of the box al op het randje zit. Die zullen dit bij elke chrono gezien hebben en dit ook al weten. Is natuurlijk een kans dat ze niet van creep afweten, maar door de communicatie van de afgelopen tijd zou dit aantal steeds kleiner moeten worden.

Aan het einde van de dag zijn het de velden die bepalen hoe ze er mee omgaan. Maar wat mij betreft mag het zo streng mogelijk. Is beter voor de veiligheid én de fair play, en in the end dus ook gezonder voor de airsoft sport in het algemeen.

En iedereen met een beetje verstand weet dat een verandering als deze er aan zat te komen nu de airsoft sport steeds volwassener aan het worden is in Nederland.
 
Mooi gezegt. En als je 8 replicas meeneemt dan zal je vast wel met 1 mogen spelen :)
 
Het is al zo'n 3 maand bekend dat deze regels ingevoerd gaan worden.
Dat is al lang genoeg als "overbrugging periode"
Mocht je er dan nog niks aan hebben gecontroleerd en aangepast of laten aanpassen wanneer nodig, is het gewoon een gebrek aan interesse en motivatie van die persoon zelf.
Dan kan je daar moeilijk een organisatie of nabv de schuld van geven als je weg wordt gestuurd.
 
Hoe heeft de nabv deze regels eigenlijk gecommuniceerd?
Ik ben er via deze post achtergekomen en heb ergens een keer gelezen dat ze een test naar joulecreep gingen doen maar niks officieels van met deze datum gaat deze regel in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Sowieso mag die hele FPS controle wat strenger. Na de pauze wordt er vaak ook niet goed gecontroleerd bijvoorbeeld. Ik ben twee keer geswitched naar mijn andere replica, die netjes 320 chrono'd bij een aantal velden. Die is dan niet gecontroleerd maar is dan toch twee keer het veld op gekomen. Als die "gevaarlijker" was qua FPS zou ik die natuurlijk netjes laten testen, maar die is nog nooit in de buurt gekomen van de 360 FPS. :)


Bij iedere spawn een chrono die het hek opent van de spawn, wanneer iedereen door de controle is gekomen? ;)

@Jan Als ik op een moment in op de dag naar een andere replica/pistol ga loop ik altijd even langs official of die ook deze even door de chrono wil halen, (wordt meestal zeer gewaardeerd en wordt ook altijd aangegeven dat ze zo meer spelers wiillen)
Ook al weet ik dat die goed is je weet het nooit en ik wil gewoon 100% zekerheid dat het niet aan mij spullen fps e.d. licht mocht er een keertje iets zijn. (niet mijn aparatuur die het veroorzaakt omdat fps over de limieten zou zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor en Jan
Denk eerder een "select" aantal speler ;)

Grts Roy AKA Smitty

Wat wel opvalt zijn de brullers die denken dat ze een range van 150 meter hebben en om het hardste roepen dat je je hit moet nemen(terwijl de bb's gewoon voor je in het gras vallen) maar ook dat is maar bij een select aantal velden.
 
WTF????
750 FPS?
Word daar bij de chrono niet met eigen bb's getest??
Ook al heb je nog zo een "aparte" replica, dan nog is het een leeg mag meenemen en dan de orga's bb's er in doen en dan testen.
Als ik zelf het chrono werk moet doen op een veld ga ik nooit uit van die "mooie blauwe ogen" en ook al word een speler nog zo kwaad als zijn replica maar 1 of 2 FPS/ 0.1 joule boven de limit zit, hij gaat terug naar safety zone om het aan te passen.
Het is gewoon verstandig om een marge in te bouwen zodat je bij ieder veld safe zit.
Dit omdat er toch tolerantie in de chrono meters zit.
Of je moet deze gaan ijken en dit ieder jaar weer doen zodat je zeker weet dat ze de juiste waardes aan geven.

Grts Roy AKA Smitty


Ik heb het 1x gehoord op bunkerhill toen wij er waren. Een of andere klapdeurjosti had gechrono'd met zware bbs, keramisch of glas op 495fps. Hij raakte een ingame marchall en die vond dat er toch nog wel een hoop energie in die bb zat na de afstand waar over geschoten werd. Chrono en .2s erbij laten komen.. en meneer is gerapporteerd bij de nabv en zn naam op een lijstje bij 3d van mensen die niet meer welkom zijn.

Ik geloof dat hij op 750fps zat met die .2s of iets dergelijk belachelijks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Tja, als je gewoon een gas replica hebt en je een magazijn met duster gas meeneemt om te chronoen en nuprol black om te spelen.
Moet je alleen even magazijn wisselen als marchal aan komt lopen ;)
 
Ook dan moet de marshall gewoon de eigen bb's er weer in doen of als hij het niet helemaal zeker is, naar de safety/FPS zone en dan gewoon testen met wat de speler ingame gebruikt.
Het is idd mogelijk als je op gas speelt om je fps aan te passen ingame maar als je zo moet spelen, hoor je eigenlijk niet op het veld thuis.
BTW ik vind het zelf niet echt handig om een gas fles mee te nemen in game voor mijn side arms ;)

Mvg Roy AKA Smitty

Tja, als je gewoon een gas replica hebt en je een magazijn met duster gas meeneemt om te chronoen en nuprol black om te spelen.
Moet je alleen even magazijn wisselen als marchal aan komt lopen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
idd! Dat een marshall laat FPS'en met de persoon zijn eigen bb's is not done!
 
Ik klinkt misschien een beetje negatief in dit topic maar ik denk dat als iemand opzettelijk andere pijn wil doen dan hou je dat alleen met heel grondige steekproeven tijdens de game tegen en volgens mij op geen 1 andere manier.

Als een sniper ergens keramische 0,69 g bbs verstopt dan kan die met een legale sniper alsnog ruiten kapot schieten en heeft zijn bbs zo geloost door ze per 5 handmatig te laden in zijn magazijn.
 
Zei het al in een eerdere post, als je zo moet winnen/spelen en je word betrapt, hoor je niet thuis op een airsoft veld en zou je gewoon een ban for life moeten krijgen.


Mvg Roy

Ik klinkt misschien een beetje negatief in dit topic maar ik denk dat als iemand opzettelijk andere pijn wil doen dan hou je dat alleen met heel grondige steekproeven tijdens de game tegen en volgens mij op geen 1 andere manier.

Als een sniper ergens keramische 0,69 g bbs verstopt dan kan die met een legale sniper alsnog ruiten kapot schieten en heeft zijn bbs zo geloost door ze per 5 handmatig te laden in zijn magazijn.
 
Klopt. Vorige keer bij ghosttown was er iemand tijdens pauze met zijn hpa set bezig. Dus iemand aangegeven aan marchal en verder niks gezegt.
Wordt na de pauze het volgende spel uitgelegd en loopt ieedereen naar respawn. Wordt hij eruit gepikt voor fps test en schoot te hard. Mocht ook naar huis. Weet niet of ze er een melding van hebben gemaakt
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie